Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اولویت تخصیص بودجه و راهبری منابع مالی در استان در سال آتی باید در طرح های اثربخش و با برنامه دنبال شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در نشست بررسی بودجه سال 97 استان مرکزی در اراک، افزود: با شرایط موجود کشور وضعیت بودجه عمرانی سال آتی نسبت به سال های گذشته مطلوب نیست و باید در حلقه مدیریتی استان تدابیر و سیاست های حکیمانه ای دیده شود تا راهبری اجرای طرح های عمرانی بر اولویت ها قرار گیرد و نمی توان همه کارها را به موازات همدیگر پیش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اراک ادامه داد: پول های قطره چکانی جوابگوی هزنیه های کلان نیست و باید روشی اجرا شود تا طرح هایی که امکان بهره برداری در سال 97 را دارد با قوت و حمایت اصولی پیگیری و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: نمایندگان باید برای منافع استان در بودجه سال 97 تلاش مضاعفی را داشته باشند و تمامی ظرفیت های قانونی را در راستای توسعه استان مرکزی برای بهبود وضعیت بودجه ای سال آتی به کار گیرند.
وی اظهار کرد: بحث حذف یارانه ها از قشرهای متوسط و بالای جامعه از ضروریاتی است که توسط نمایندگان مجلس باید دنبال شود زیرا دامن زدن به مصرف ظلم بزرگ است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: توجه به تامین و مصرف آب، گسترش آبیاری نوین کشاورزی با محوریت آبیاری قطره ای، پیگیری راه آهن سریع السیر، انجام کارهای مطالعاتی در طرح های محورهای ارتباطی، توسعه شرکت های دانش بنیان، مبارزه با چالش های مختلف اجتماعی و احیای روستاها به معنای واقعی از دیگر اولویت ها است که در توزیع بودجه در این استان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی هم در این نشست گفت: برخی از طرح های ملی در ردیف قانون بودجه قرار دارند و برای آن ها مشکلی نیست اما بعضی دیگر نظیر بیمارستان ولیعصر (عج) اراک نیازمند تقویت اعتبار تخصیصی در سال دارد و برخی طرح های دیگر نیز باید به کمیسیون ۲۳ ارجاع شوند تا بتوان برای آن ها ردیف اعتباری گرفت.
رقیه یادگاری افزود: اعتبار طرح توسعه ای بیمارستان ولیعصر (عج) برای سال هال ۹۶ و ۹۷ به مبلغ ۸۸۰ میلیارد در نظر گرفته شده که این میزان بودجه ناکافی است و نمی توان این طرح اولویت دار استانی را به موقع تکمیل کرد بنابرایت باید ردیف اعتباری آن با پیگیری مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم این خطه در مجلس شورای اسلامی تقویت شود.
وی بیان کرد: طرح ایجاد بیمارستان ۶۱۷ تختخوابی اراک نیز بدون ردیف است و 85 درصد از کل برآورد بودجه ای آن از محل فاینانس خارجی دیده شده و ۱۵ درصد باقی نیاز به ایجاد ردیف اعتباری در لایحه بودجه سال ۹۷ دارد که می طلبد در این خصوص نیز جدیت کافی از سوی مدافعان بودجه استان صورت بگیرد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: از مجموع طرح های پیشنهاد شده برای ردیف بودجه ملی استان مرکزی در سال آتی به جز راه ارتباطی شازند- خمین، هیچ طرحی برای این شهرستان دیده نشده که باید در این زمینه بازنگری صورت بگیرد.
علی ابراهیمی افزود: مدیران استان مرکزی باید نسبت به شهرستان محروم شازند نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که شازند تنها شهرستان کشور است که بیمارستان دولتی ندارد و نیاز است که حق مردم این شهرستان ادا شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی در شازند بارها مطرح شده اما هیچ سرانجامی نداشته است و با توجه به واحدهای پرخطری که در محدوده این شهرستان استقرار دارد، اگر حادثه احتمالی در آنها رخ دهد راهی به جز شرمندگی مقابل مردم نیست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: اولویت در محورهای ارتباطی استان مرکزی مسیر اراک - فرمهین و آهنگران، ساروق و کمیجان است که در سفر دولت اعتباراتی برای آن ها تخصیص یافته اما هنوز به سرانجام نرسیده است‌‌.
علی اکبر کریمی افزود: اتوبان تهران - اندیمشک یکی از طرح های مهم ملی است که این طرح تا مسیر خرم آباد اجرایی شده و از این مسیر به سمت اراک در حال اجرا است.
وی بیان کرد: در صورت امکان باید این طرح از مسیر اراک، سلفچگان و قم به مسیر اراک، فراهان، آشتیان، تفرش و آوه در جاده ساوه جایگزین شود زیرا ۴۰ کیلومتر مسیر کوتاهتر می شود و نقش موثری در توسعه این مناطق و تقویت همگرایی استان مرکزی دارد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان مرکزی دارای اقلیمی خشک است و باید برای تامین منابع آب برای سال های آینده این منطقه چاره اندیشی شود.
کریمی اظهار کرد: سد کمال صالح ظرفیت خوبی را برای شهر اراک ایجاد کرده اما به دلیل تکمیل نشدن رینگ آبرسانی در شهر اراک نمی توان از ظرفیت کامل این سد استفاده کرد و آبرسانی از سد کوچری برای خمین، محلات، دلیجان انجام شده اما شهرستان ساوه باقی مانده که باید جز اولویت های مهم استان قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: سکونت در شهر جدید امیرکبیر شکل گرفته و آبرسانی این منطقه با مشکل مواجه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
کریمی گفت: مناطق شمال استان مرکزی شامل شهرستان های خنداب، کمیجان و بخش هایی از شهرستان ساوه از جمله غرق آباد دسترسی مناسبی به منابع آبی ندارند، مناطق خشک هستند و باید منابع جدیدی برای آن ها در نظر گرفته و اجرا شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث خروج راه آهن از داخل شهر اراک که از قبل مطرح شده و مسیر ریل مهاجران به اراک و شهرک امیرکبیر نیز از دیگر اولویت هایی که می بایست در قالب فاینانس و سرمایه گذاری به نتیجه رسانده شود.
نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: نمایندگان در خصوص منابع بودجه ای نباید تنها نگاه منطقه ای داشته باشند و بلکه رویکرد آنان باید در بودجه سال آتی بر اساس واقعیت و توسعه کلان استان مرکزی قرار گیرد.
محمد حسینی افزود: بودجه عمرانی سال ۹۷ نسبت به سال جاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال کمتر است و وضعیت اعتباری استان مرکزی نسبت به استان ها ضعیف تر است و همین موضوع می طلبد که نمایندگان تلاش کنند تا حقوق حقه مردم به نتیجه برسد.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: برخی طرح ها ردیف ملی دارد اما فقط مایه دلخوشی است و نتیجه ای از آن حاصل نمی شود.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود: باید مسائل اساسی در استان مرکزی برای سال آتی مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود تا طرح های اثرگذار و توسعه ای در این استان به ثمر نشیند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: در بودجه ملی به بحث راه ها کمتر توجه شده است.
محمد رضا منصوری افزود: ۶۲۵ نفر در مسیر ساوه - مامونیه در سال های گذشته جان خود را از دست داده اند که این رقم از تعداد شهدای دوران دفاع مقدس در شهرستان ساوه بیشتر است.
وی بیان کرد: این مسیر به طول 10 کیلومتر است که به راحتی می توان این نقطه حادثه خیز را رفع کرد، مسیر ساوه - غرق آباد و ساوه - آوه نیز تاکنون قربانیان زیادی گرفته است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت محورهای ارتباطی شهرستان ساوه به یک بحران تبدیل شده و باید رفع نقاط حادثه خیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
منصوری تصریح کرد: شمار زیادی از افراد در محورهای ارتباطی شهرستان های ساوه و زرندیه بر اثر حوادث رانندگی دچار معلولیت می شوند که هزینه این بخش نیز بسیار بالا است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت بودجه عمرانی استان مرکزی مطلوب ندانست و گفت: اگر بخشی از درآمدهای استان مرکزی که طبق قانون به حق است به این استان برگردد بخشی از مشکلات گره گشایی خواهد شد‌ و با دست پر می توان در خصوص بخش های مختلف تصمیم گیری کرد.
محمدابراهیم رضایی افزود: 17 سال قبل رهبر معظم انقلاب سفری به شهرستان خمین داشتند که به دنبال آن به دولت وقت دستور داده شد که برای توسعه و فقر زدایی این شهرستان برنامه های مصوب شود، این مصوبات در حوزه عمران منجر به ایجاد محور ارتباطی خمین، دلیجان، محلات و الیگودرز به عنوان شبکه شرقی و غربی، گلپایگان- خمین به اراک، خمین به شازند و آشیانه به شهابیه شد.
رضایی عنوان کرد: جاده دلیجان، محلات به خمین و الیگودرز ردیف دارد، گلپایگان به خمین و اراک تکمیل شده، بخشی از مسیر خمین به محلات باقی مانده که به کندی پیش می رود و جاده خمین به الیگودرز سال ها متوقف شده بود و فعال شده اما به دلیل حجم بالای اسناد خزانه به مدیر پروژه، توان کار وجود ندارد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسیر خمین به شازند نیز از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که تاکنون سه بار پیمانکار آن تغییر کرده و کار رها شده است و انتظار می رود این طرح هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
وی گفت: بحث راه آهن اراک، خمین، گلپایگان به اصفهان از دیگر ضروریات است، زیرا این طرح از هشت سال گذشته دارای ردیف است اما هنوز اجرایی نشده است.
استان مرکزی در قلب ایران با 12 شهرستان دارای حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک