Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روشن نشدن خودرو بدون شک يکي ار ترسناک ترين اتفاقاتيست که مي تواند بر هر فردي در آغاز روز رخ دهد و تمام برنامه هاي شما را نقش بر آب کند.
در گام اول، پروسه اي که پس از چرخاندن سوييچ اتفاق مي افتد را بررسي کنيد. ببينيد آيا خودرو استارت مي خورد و روشن نمي شود يا کلا استارت نمي خورد. در نظر مصرف کنندگان هر دو وضعيت يکسان است چرا که سرانجام خودرو روشن نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اين که هر دو مورد ذکر شده يکسان به نظر مي رسند، اما عملا از ديد يک متخصص يا مکانيک کاملا متفاوتند و راهکارهاي مربوط به خود را مي طلبند.
همواره بايد توجه داشت، يک اتومبيل ماشيني کاملاً پيچيده است که مي تواند اجتماعي از ايرادات يکسان ناشي از دلايل مختلف را شامل شود. اهميت اين که اول بايد به نوع استارت خوردن دقت کرد و سپس به عواملي که باعث آن مي شوند هم ناشي از همين قضيه است.اين شما و اين 10 مورد که باعث مي شوند خودروي شما روشن نشود:
وقتي موتور استارت نمي خورد
اگر سوييچ را مي چرخانيد و اتفاقي نمي افتد، پس احتمالا مشکلاتي الکتريکي مسبب اين گرفتاري هستند. در ادامه با 5 موردي که مي توانند باعث استارت نخوردن خودرويتان شوند آشنا خواهيد شد.
باتري خوابيده يا ضعيف شده است

نوعي از تخليه باتري وجود دارد که به آن تخليه پارازيتي مي گويند. هنگامي که خودروي خود را خاموش مي کنيد برخي از اجزاي کامپيوتري مثل ساعت يا دزدگير براي فعاليت و ذخيره يک سري اطلاعات، مانند انگل از انرژي باتري استفاده مي کنند.
تخليه پارازيتي از آنجايي که ناچيز است با کمي رانندگي روزانه به راحتي جبران مي شود. اما اگر خودرو گوشه اي افتاده باشد و به ندرت از آن استفاده شود، در طول مدت باتري آن تخليه يا به اصطلاح مي خوابد و تنها راهکار تعويضش خواهد بود. روشن گذاشتن چراغ هاي خودرو هنگامي که کاري با آن نداريد به تخليه هرچه سريعتر باتري منجر خواهند شد.
اتصالات ضعيف در پايانه هاي باتري

اکثر رانندگان با خوردگي ها و رسوبات حاصل از فعل و انفعالات شيميايي روي باتري مواجه شده اند. اين رسوبات مي توانند باعث ضعيف شدن اتصالات در پايانه هاي باتري شوند. البته حتي باتري هاي تميز هم در طول زمان عمرشان رو به افول مي رود.
تنظيم نبودن يا خرابي سوييج کلاچ

اگر در حال استارت زدن باشيد و پس از چرخاندن کليد چراغ هاي پشت آمپر روشن نشدند احتمالا مشکلي در رابطه با سوييچ احتراق، سوييچ کلاچ يا سوييچ پارک در خودروهاي گيربکس اتومات، سلونوئيد (سيم پيچ استوانه اي براي ايجاد ميدان مغناطيسي) استارتر ماشين و يا ايرادي در سيم کشي هاي مربوط به چرخه استارت خوردن خودرو وجود دارد.
براي استارت خوردن پدال کلاچ بايد فشرده يا اينکه گيربکس خودرو در حالت پارک قرار داده شود؛ بنابراين اگر سوييچ مربوطه به خوبي تنظيم نشده باشد خودرو روشن نمي شود.
ارور در سيستم هاي امنيتي

کليد و سوييچ هر خودرو طوري برنامه ريزي شده اند که تنها با همان خودرو کار کند، درست مثل اثر انگشت هر فرد. اما مانند هر قطعه الکترونيکي برنامه ريزي کليدها مي تواند دچار ايراد يا به اصطلاح باگ شود.
بروز اين باگ ها مي توانند سيستم امنيتي خودرو را دچار سردرگمي کرده و از روشن شدن خودرو جلوگيري کنند. حتي کليدهاي هوشمند امروزي، که با فشردن دکمه اي قادرند خودرو را روشن کنند، مي توانند دچار اين قبيل مشکلات شوند؛ لذا همواره دقت کنيد تا از کليد و سوييچ مناسب خودروتان استفاده کنيد.
استارتر يا سلونوئيد معيوب

برخي اوقات خودرو استارت نمي خورد اما صدايي کوبشي و جرقه مانند به گوش مي رسد. اين صدا ناشي از فعال شدن و غير فعال شدن مداوم سلونوئيد است. در صورت خرابي چنين قطعاتي خودروي شما استارت نخواهد خورد.
اگر خودرو استارت بخورد اما روشن نشود
استارت خوردن و روشن نشدن معمولاً ناشي از مشکلات مکانيکي خودروهاست. اين شما و اين 5 دليل رايج در اين باره:
خالي بودن باک سوخت

روشن شدن يک اتومبيل وابسته به سه عنصر حياتي سوخت، تراکم و احتراق مي باشد؛ بله، خيلي پيش پا افتاده به نظر مي رسد. اگر باک خودرو خالي باشد، خودرو استارت مي خورد ولي روشن نمي شود.
اين مشکل احتمالاً ارزانترين مشکل موجود در اين نوشتار است اما به خاطر داشته باشيد، راندن خودرو با باک خالي يا سوخت کم آسيب هاي جدي به پمپ سوخت و فيلتر سوخت وارد خواهد کرد.
پمپ سوخت معيوب

اين نکته مرتبط به مطلب گفته شده بالاست. سوخت داخل باک به عنوان خنک کننده پمپ سوخت هم عمل مي کند. اگر با سوخت کم از خودرو کار بکشيد، پمپ مقداري هوا به داخل مي مکد، در نتيجه گرم شده و خيلي زود دچار ايراد مي شود. همواره نيم نگاهي به آمپر سوخت خودروتان داشته باشيد.
استارتر خراب

خراب بودن سلونوئيد تنها عامل ايجاد مشکل در استارتر نيست. دنده ها، بوشينگ ها و قطعات متحرک ديگر مي توانند ايراد پيدا کنند و باعث روشن نشدن خودرو شوند.
راه تشخيص اين مورد روشن بودن چراغ ها در هنگام خاموش بودن خودرو و کم نور بودنشان در هنگام خاموشي خودروست. در صورت وقوع چنين مشکلي احتمالاً سيستم استارتر خودرو شما نياز به تعويض يا بازسازي خواهد داشت.
مشکل‌ در احتراق

بدون احتراق و جرقه حاصله توسط‌ شمع، خودرو‌ روشن ‌نخواهد شد. در‌ صورتي‌ که شمع‌ يا کويل خراب تعويض نشوند خودرو روشن ‌نخواهد شد. جرقه‌ها بايد در‌ زمان و با‌ ولتاژ‌ مناسب صورت بگيرند تا مرحله‌ احتراق ايجاد و خودرو روشن شود. شمعي که‌ ايراد پيدا‌ کند، با تاثير‌ منفي که بر‌ عملکرد خودرو باقي‌ مي‌گذارد قابل تشخيص است.
اگر‌ اتومبيلتان سنگين‌ حرکت‌ مي‌کند يا به سختي‌ استارت مي‌خورد، به احتمال زياد با ايراد در شمع ها‌ يا زمان‌بندي‌ نادرست احتراق سروکار داريد.
مسدود شدن سيستم‌ سوخت رساني‌ و انژکتورها

اگر سيستم‌ سوخت‌ رساني‌ خودرو ‌دچار‌ گرفتگي شده باشد، سوختي به‌ سمت پيشرانه جاري‌ نخواهد شد، بدين ترتيب خودرو روشن‌ نمي شود.
اين اشکال به دليل اشکال‌ در فيلترينگ سوخت رخ مي دهد، چون ذرات معلق درون سوخت بخوبي از آن جدا نمي شوند و به مرور رسوبات درون آنها موجب گرفتگي مجراهاي انتقال سوخت مي‌ شود.
فيلتر سوخت در خودروهاي مدرن، درون مخزن‌ سوخت قرار دارد و‌ عمر‌ مفيد معمول آن ها به 160 هزار کيلومتر هم مي رسد.
انژکتور کثيف را هم‌ مي‌توان از جمله عوامل منجر به‌ روشن نشدن خودرو دانست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ روند کاهش قیمت در انواع محصولات داخلی و مونتاژی در پیش گرفته است.

دنا پلاس توربو ۶ سرعته با ۱۹ میلیون تومان افت قیمت در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس tu5 که در صدر پرفروش‌ترین خودروهاست با ۲۸ میلیون تومان کاهش قیمت، در کانال ۸۴۰ میلیون تومانی معامله می‌شود.

ساینا s دوگانه‌سوز نیز از دیگر محصولات سایپا به شمار می‌رود که با سه میلیون تومان افت قیمت، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۳۷ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۷ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان، پژو پارس ۶۵۹ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۰۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۵۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (ارتقا) ۷۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۰۵ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۲۸ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۷۹۹ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V2 به قیمت ۹۶۱ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۱ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۵ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۲۴ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۲ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۸۵۷ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی قیمت سه محصول از بهمن‌موتور افزایش یافته است، وانت کارا تک‌کابین، دوکابین و وانت کاپرا نیز به‌ترتیب دو میلیون، سه میلیون و ۱۰ میلیون تومان رشد کردند.

کارا تک‌کابین با نرخ ۶۶۲ میلیون تومان، دوکابین ۸۷۸ میلیون تومان و کاپرا یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در کانال‌های معاملاتی خرید و فروش می‌شود.

هونگچی H5، محصول مونتاژی بهمن‌موتور که با افت ۴۰ میلون تومانی رکورددار ریزش قیمت در میان خودروهای مونتاژی بوده که پنج میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت‌گذاری شده است.

لاماری ایما، خودرو پرقدرت مونتاژی نیز با قیمت دو میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۷ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۲۷ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۱۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 748267

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟