Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان یزد از صدور نخستین پروانه نشان استاندارد حلال گوشت قرمز در استان یزد خبر داد.

ناهید شجاعی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین پروانه نشان استاندارد حلال، برای فرآورده گوشت قرمز دام در کل کشور همچنین اولین نشان استاندارد حلال برای فرآورده طیورر در استان یزد، توسط این اداره کل صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از موضوعات اساسی در جهان اسلام، رعایت احکام الهی در تهیه و تامین مواد غذایی و توسعه برند حلال برای صادرات کالاهای حلال و به ‌دست آوردن بازارهای جهانی است.

شجاعی فرد بیان کرد: در این راستا و از آنجا که یزد از قدیم به عنوان دارالعباده معروف بوده است، یکی از واحدهای کشتارگاه صنعتی استان، پس از فراهم کردن زیرساخت های لازم و به کارگیری کارشناس امور اسلامی حلال، موفق به دریافت پروانه نشان استاندارد حلال برای فرآورده گوشت قرمز دام برای نخستین بار در کشور شد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی مرتبط، همواره تلاش کرده دیدگاه های خود را که نشأت گرفته از اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی است مطرح کند که اداره کل استاندارد استان یزد نیز به پیروی از این خط مشی و با توجه به وجود استانداردهای مرتبط به عنوان مرجع و سند قانونی، برای تحقق شعار «یزد استان پیشرو در استاندارد سازی»، اقدام به صدور پروانه های نشان استاندارد حلال کرده است.

شجاعی فرد ادامه داد: تدوین استاندارد ملی ایران به شماره ۱۲۰۰۰ با عنوان «غذای حلال ـ راهنمای عمومی استاندارد» در مهرماه ۱۳۸۸ به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر شده که هدف از تدوین این استاندارد، تعیین الزامات و ویژگی های پایه برای انطباق مواد اولیه و فرآورده های غذایی (در هر مرحله از زنجیره غذایی) با احکام و قوانین اسلام است که در این راستا اداره کل استاندارد استان یزد توانسته اولین نشان استاندارد حلال برای فرآورده طیور را نیز در استان به یک واحد تولیدی اعطا کند.

شجاعی فرد تاکید کرد: پروانه های استاندارد صادره به شکل تشویقی است و از طریق عقد قرارداد با واحدهای مذکور به صورت یکساله واگذار می شود که در صورت استمرار شرایط کیفی واحدها، بعد از گزارش بازرسان و کارشناسان مربوطه تمدید می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از اداره‌کل استاندرد استان تهران، محمدحسین طاهری در این باره توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تایید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول