Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:42:36 GMT

۹۵ درصد بودجه آموزش و پروش کجا خرج می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۳۰۷۴

۹۵ درصد بودجه آموزش و پروش کجا خرج می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس چگونگی خرج بودجه‌ وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

فریده اولادقباد عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه دولت باید وزارت آموزش و پرورش را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، اظهار داشت: سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور تنها 10 درصد است در حالی که سهم این وزارتخانه در سایر کشور‌ها از بودجه عمومی بین 15 تا 25 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز اینکه بودجه سال جاری وزارت آموزش و پرورش 36 هزار میلیارد تومان است، افزود: وزارت آموزش و پرورش در سال جاری 6هزار میلیارد کسری بودجه دارد.

بیشتر بخوانید:چند درصد مدارس تهران نیازمند بازسازی و نوسازی هستند؟

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اعلام اینکه تا کنون حق‌الزحمه معلمان حق‌التدریس پرداخت نشده است، تصریح کرد: پاداش پایان خدمت معلمان در اواخر سال 95 پرداخت شده است همچنین بسیاری از سرانه آموزشی پرداخت نشده و مدیران مدارس با حداقل سرانه مدارس را مدیریت می‌کنند.

اولاد‌قباد با بیان اینکه بنده از آقای روحانی و نوبخت می‌خواهم که نگاهشان به آموزش و پرورش نگاه اولویت‌دار باشد، گفت: درباره بودجه آموزش و پرورش با آقای بطحایی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه درباره کسری بودجه این وزارت‌خانه جلساتی داشته‌ایم که آنها قول پیگیری این موضوع را داده‌اند.

وی گفت: نمایندگان در حال رایزنی هستند تا بتوانند بودجه این وزارت‌خانه را در سال 97 افزایش دهند تا ان‌شاءالله بتوانیم آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه معلمان حق‌التدریس دولتی و غیردولتی نیروهای نهضت مربیان پیش‌دبستانی بار‌ها مقابل مجلس تجمع کرده‌اند، ادامه داد: بهتر است دولت در قالب لایحه‌ای آنها را سازماندهی و از بلا‌تکلیفی خارج کند.

اولاد‌قباد با تأکید بر اینکه تا زمانی که نگرش دولت نسبت به وزارت آموزش و پرورش تغییر نکند ما شاهد همین مشکلات خواهیم بود، گفت: اگر می‌خواهیم آینده کشور یک آینده علمی باکیفیت باشد نیاز است تا در بودجه آموزش و پرورش تغییر رویه دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام اینکه بیش از 95 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش برای حقوق معلمان، کارمندان اداری و همچنین هزینه‌های جاری صرف می‌شود، اضافه کرد: آیا واقعاً می‌توان با 5 درصد بودجه باقی‌مانده وزارت آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی خود رساند؟

انتهای پیام/

R1385/P1361/S1,15/CT1 موضوعات مرتبط کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند.

همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد و در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟