Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:49:54 GMT

افزایش ۴۱درصدی پرونده های حوزه فتا گیلان در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۵۱۹۹

افزایش ۴۱درصدی پرونده های حوزه فتا گیلان در سال جاری

رشت- فرمانده انتظامی استان گیلان از وقوع ۶۹ درصدی جرایم سایبری استان در شبکه اجتماعی خبر دادو گفت: پرونده های ورودی حوزه فتا نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا اسحاقی بعداز ظهر شنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۹ درصد جرایم سایبری استان گیلان در هفت ماهه سال جاری در شبکه اجتماعی موبایلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پرونده های ورودی حوزه فتا در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه ۳۶ دراین جرایم در حوزه هتک حیث و نشر اکاذیب بوده است، افزود: مزاحمت اینترنتی ۲۵ درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی ۱۶ درصد و سایر جرایم نظیر قمار بازی، تهدید و اخاذی وسایر موارد ۲۳ درصد از مهم ترین جرایم سایبری استان در سال جاری به شمار می‌روند.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه ۹۷درصد پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان با تلاش کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا در هفت ماهه نخست سال جاری کشف شده است، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد بزه دیدگان سایبری استان را مردان و ۴۵ درصد آنان را زنان، تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه انگیزه متهمان اینترنتی در گیلان ۴۹ درصد ضد اخلاقی، ۲۰ درصد انتقام جویی، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی، ادامه داد: ۱۹ درصد کسب منافع مالی و ۱۲ درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها) بوده است،

 فرمانده نیروی انتظامی گیلان از شهروندان خواست در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی گرفته و در ارتباط انتشار و اشتراک مطالب تقوای رسانه ای را رعایت کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان و وسواس به خرج دادن کاربران در دوستی های فضای مجازی، تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir  گزارش کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه صبح امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ دوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت کردند گفت: در این رقابت دو روزه بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ دواطلب گیلانی مرد و زن با هم رقابت کردند. 
ارسلان دمیرچی با آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد افزود: داوطلبان گیلانی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند. 
وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نتایج قطعی ۲ آزمون پایان شهریور اعلام می‌شود.
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان دربرگزاری آزمون‌های سراسری اعلام کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان