کدام نویسندگان روی پرده نقرهای جان گرفتند؟ +تصاویر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۴۶۷۶
فیلمهای زیادی با تمرکز بر زندگی نویسندگان مشهور جهان شکل گرفته است و بازیگران مشهور در قالب آنها روی پرده سینما ظاهر شدهاند.
به گزارش شریان نیوز،فیلمهای زیادی با تمرکز بر زندگی نویسندگان مشهور جهان شکل گرفته است و بازیگران مشهور در قالب آنها روی پرده سینما ظاهر شدهاند.
به نقل از یو. اس. ای. تو دی، زندگی نویسندگان منبع ساخته شدن فیلمهای متعددی بوده و موجب شده تا فیلمهایی که با تمرکز بر زندگی آنها ساخته میشود، نیز به فیلمهای محبوب کتابدوستان و کتاببازان بدل شوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شماری از مهمترین این فیلمها عبارتند از:
«سیلویا» فیلمی با بازی گوینت پالترو در نقش سیلویا پلات است. این فیلم که سال ۲۰۰۳ ساخته شده، زندگی این شاعر آمریکایی را تصویر کرده است. فیلم بر روابط ناشاد بین پلات و همسرش شاعر مشهور انگلیسی تد هیوز متمرکز است.
نقش این شاعر مشهور را دنیل کریگ بازیگر بریتانیایی ایفا کرده است.
«مردی که کریسمس را دعوت کرد» فیلمی محصول ۲۰۱۷ با بازی دن استیونز و کریستوفر پلامر است. این فیلم زندگی چارلز دیکنز را تصویر کرده و استیونز در نقش نویسنده مشهور بریتانیایی در آن جلوی دوربین رفته است. فیلم بر داستان ساخته شدن داستان کلاسیک دیکنز با عنوان «سرود کریسمس» استوار است.
در فیلم دیگری که بر مبنای زندگی چارلز دیکنز ساخته شده، رالف فاینس در نقش نویسنده مشهور ظاهر شده است. این فیلم با عنوان «زن نامرئی» محصول ۲۰۱۳ است و با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته کلر تومالین ساخته شده است. در این فیلم داستان رابطه عاشقانه بین دیکنز با بازیگری به نام نلی ترمن تصویر شده است.
نقش این بازیگر را فلیسیتی جونز ایفا کرده است.
در «خداحافظ کریستوفر رابین» دامنال گلیسن در نقش نویسنده ای. ای. میلن ظاهر شده است. این فیلم نگاهی دارد بر زندگی این نویسنده بریتانیایی که خالق داستانهای «وینی پو» بود. طبعا حضور پسر کوچک وی که الهامبخش خلق داستانهای وینی و بود، نیز در فیلم پررنگ است. این فیلم محصول ۲۰۱۷ است.
جنیفر جیسون لی در فیلم «خانم پارکر و محفل شرور» که فیلمی زندگینامهای از زندگی دوروتی پارکر است بازی کرده است. این فیلم به کارگردانی آلن رودولف محصول ۱۹۹۴ است. دوروتی پارکر، نویسنده و از اعضای میزگرد الگونکوین بود.
اعضای این محفل از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۹، هر روز در هتل الگونکوین منهتن ناهار میخوردند و به بحث و صحبت میپرداختند. اعضای دیگر این محفل نیز در فیلم حضوردارند از جمله متیو برودریک که چارلز مکآرتور در نقش او ظاهر شده است. رابرت بنچلی طنزپرداز، نوئل کوارد نمایشنامهنویس و ادنا فاربر نویسنده از دیگر اعضای این محفل هستند.
دوروتی پارکر شاعر، نویسنده داستان کوتاه و طنزپرداز بود.
جانی دپ در فیلمی از زندگی رماننویس و نمایشنامهنویس اسکاتلندی جی. ام. باری خالق شخصیت مشهور پیتر پن در نقش وی بازی کرد. این فیلم با عنوان «درجستجوی ناکجاآباد» محصول ۲۰۰۴ بود. این فیلم رابطه دوستانه بری را با خانواده لولین دیویس که الهامبخش او برای خلق شخصیت پیتر پن شدند، تصویر میکند. کیت وینسلت بازیگر نقش سیلویا لولین دیویس بود.
زندگی نویسنده آمریکایی شریل استرید در فیلم «وحشی» محصول ۲۰۰۴ تصویر شده است. رییس ویتراسپون در نقش اصلی بازی کرده است. این فیلم در عین حال تصویرکننده خاطرات این نویسنده از سفری ۱۱۰۰ مایلی است که او با پای پیاده در دل طبیعت بکر پاسیفیک، و به دنبال مرگ مادرش به آن مبادرت کرد.
«در جاده» محصول ۲۰۱۲ گرت هالوند چهره سید پارادایز را تصویر کرده است. این شخصیت بر مبنای شخصیت جک کروآک نویسنده مطرح آمریکایی ساخته شد و رمان اوبه نام «در جاده» موضوع اصلی فیلم است. این رمان و به تبع آن فیلم، درباره سفر کروآک و دوستانش با اتومبیل در سراسر آمریکا است. جک کروآک چهره اصلی جنبش بیت آمریکا بود و چهرههای مطرح دیگری چون ویلیام باروز و آلن گینزبرگ از دیگر اعضای آن بودند.
«عزیزانت را بکش» بر اساس داستانی از آستین بان، فیلم درام زندگینامهای آمریکایی به کارگردانی جان کروکیداس و محصول سال ۲۰۱۳ است. در این فیلم بن فاستر در نقش ویلیام باروز و دانیل رادکلیف در نقش آلن گینزبرگ و دین دیهالن در نقش لوسین کار بازی کردهاند. داستان فیلم در دهه ۱۹۴۰ میگذرد و زندگی این نویسندگان و این که چگونه به چهرههای مشهورادبی بدل شدند را، تصویر میکند.
«زوزه» فیلم دیگری از نسل بیت است که در آن جیمز فرانکو در نقش آلن گینزبرک ظاهر شده است. شعری از آلن گینزبرگ به نام «زوزه برای کارل سالومون» الهام بخش ساخت این فیلم شده است.
این شعر را گینزبرگ سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ سرود و آن را در مجموعهای از اشعارش با عنوان «زوزه و اشعار دیگر» که سال ۱۹۵۶ منتشر شد، جای داده است. این شعر به کارل سالومون تقدیم شده است. در این فیلم ارون تویت در نقش پیتر اورلوسکی شاعر و بازیگر ظاهر شده است.
در «جولی و جولیا» محصول ۲۰۰۹ ایمی آدامز در نقش جولی پاول نویسنده کتاب «جولی وجولیا: ۳۶۵ روز، ۵۲۴ دستور غذا، یک آشپزخانه کوچولو» بازی کرده است. این فیلم بر مبنای بلاگ جولیا پاول شکل گرفته که سفرش در عالم غذا را از کودکی روایت کرده است. در این فیلم مریل استریپ در نقش جولیا چایلد سرآشپز در دوران اقامتش در فرانسه بازی کرده است. کتاب «جولی و جولیا» پس از انتشار وارد فهرست پرفروشها شد و ۱۴ هفته در این فهرست باقی ماند.
«گوش به زنگ باش» فیلم بریتانیایی محصول ۱۹۸۷ درباره زندگی جو اورتون نمایشنامهنویس است. فیلمنامه این فیلم بر مبنای بیوگرافیای که جان لار از این نمایشنامهنویس خلق کرده، نوشته شده است. گری اولدمن در این فیلم در نقش اورتون ظاهر شده است.
«جین شدن» محصول ۲۰۰۷ فیلمی است که در آن زندگی جین آستن توسط آن هاتاوی در نقش او تصویر شده است. این فیلم بر مبنای کتابی به همین نام نوشته ان هانتر اسپنس ساخته شده و سالهای اولیه زندگی نویسنده مشهور انگلیسی را تصویر کرده است. این در حالی است که رمانهای جین آستن نیز الهامبخش ساخت فیلمهای متعددی شده و «غرور و تعصب»، «اما»، «حس وحساسیت» و «مانسفیلد پارک» همه به فیلمهای سینمایی درآمدهاند.
اما تامپسون در فیلم «نجات آقای بنکس» در سال ۲۰۱۳ در نقش پی. ال تراورس ظاهر شده است. او خالق مجموعه کتابهای «مری پاپینز» است و فیلم رابطه او را با والت دیزنی برای فروش امتیاز آثارش به وی تصویر میکند.
ترومن کاپوتی نویسنده «صبحانه در تیفانی» و «دیگر صداها، دیگر اتاق ها» موضوع دو فیلم در سال ۲۰۰۶ شد. هر دوی این فیلمها درباره زندگی نویسنده و چگونگی نوشته شدن کتاب غیرداستانی او با عنوان «در کمال خونسردی» است که به کتابی پرفروش بدل شد. او دوست تنسی ویلیامز بود اما این دوستی با موفقیت «صبحانه در تیفانی» کمرنگ شد.
کاپوتی شش سال را صرف نگارش کتاب «در کمال خونسردی» کرد که برگرفته از خبر واقعی قتلعام یک خانواده در کانزاس است. او زمان زیادی را صرف مصاحبه با شاهدان و دو قاتل و بررسی گزارش پلیس کرد و کتاب در سال ۱۹۶۵ با تیراژی میلیونی برای او شهرت، موفقیت و ثروت به همراه آورد. فیلیپ سیمور هافمن برای تصویر کاپوتی در فیلم «کاپوتی» برنده اسکار شد. توبی جونز نیز در فیلم «نامشهور» این نویسنده را تصویر کرد.
تصویر لئو تولستوی نویسنده مشهور روسی نیز توسط کریستوفر پلامر در سال ۲۰۰۹ در فیلمی با عنوان «ایستگاه آخر» ارایه شد.
این فیلم درباره سفر تولستوی در سالهای آخر زندگی اوست.
منبع: صراط
دسته بندیآخرین عناوین هنریمنبع: شریان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
یک روزنامه عبریزبان با اشاره به گسترش دامنه تحریمهای جهانی علیه رژیم صهیونیستی در حوزههای فرهنگی چون ساخت فیلم و سریال، تاکید کرد که این رژیم به عنصری نامطلوب در جشنوارهها تبدیل شده و طرد شده است.
به گزارش ایسنا، در اوایل نوامبر گذشته سه فلسطینی در افتتاحیه جشنواره معتبر فیلمهای مستند در آمستردام به روی سکو رفته و پلاکاردی را به دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود «فلسطین از بحر تا نهر آزاد خواهد شد»، در ادامه مشاهده شد که ابتدا مدیر جشنواره با دیدن این صحنه شروع به کف زدن کرد و پس از آن موجی از تشویق سالن جشنواره را فرا گرفت.
روزنامه عبری زبان «هاآرتص» این اتفاق را نشانه زود هنگامی برای تحولات آتی دانست و در گزارشی که پنجشنبه منتشر کرد، نوشت: این رویکرد در حال گسترش است که اسرائیل طرد شده است، ما عناصری نامطلوب هستیم، تقریباً شیطانیم و تحریم فرهنگی اسرائیل در جهان رو به افزایش است.
این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، با وجود اینکه فیلمسازان اسرائیلی اتفاق رخ داده را محکوم کردند و شبکههای اجتماعی مختلف به شکل گستردهای به این موضوع پرداختند و رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این جشنواره را تحریم میکند، اما شرایط پس از آن خطرناکتر و جدیتر شد، در ۵ ماه پس از این جشنواره تا امروز تقریباً تمامی جشنوارههای مهم فیلم در جهان مجبور هستند تظاهراتها در حمایت از فلسطینیها را در نظر بگیرند تا هرگونه حضور فیلمی اسرائیلی یا حضور هنرمندان اسرائیلی به یک رسوایی تبدیل نشود.
هاآرتص به نقل از «آوی نیچر» کارگردان اسرائیلی نوشت: اسرائیل در حال حاضر ستاره جدیدی برای فرهنگ تحریم جهانی است و متاسفانه با این شرایط نامعلوم روبرو است، جنبشهای تحریم، خارج کردن سرمایهها، اعمال تحریمها و دیگر موارد از سوی نهادهای حامی فلسطین امروز با قدرت و به شکلی موثر در حوزه فرهنگی حضور داشته و بر مدیران جشنواره فشار میآورند تا فیلمهای اسرائیلی را نمایش ندهند و از فیلمسازان نیز میخواهند از حضور در جشنوارههایی که فیلمی اسرائیلی وجود دارد، خودداری کرده و علیه این جشنوارهها تظاهرات و اعتراض کنند، در نتیجه مدیران جشنوارهها ترجیح میدهند از تنشی که ممکن است با حضور فیلمهای اسرائیلی ایجاد شود حتی اگر مخالف این مسئله هم باشند، خودداری کنند.
هاآرتص در ادامه تاکید کرد: حتی در حوزه سریالهای تلویزیونی نیز که اسرائیل در سالهای گذشته حضور چشمگیری داشته، این کنار گذاشتنها ملموس شده و شرکت اپل پخش سریالهای ساخت اسرائیل را به تعویق میاندازد، حتی مسایل عادی نیز دیگر آسان نیستند.
به نوشته این روزنامه عبری، دعوت از مهمانها به جشنواره سالانه نویسندگان قدس به عنوان بزرگترین و برجستهترین رویداد ادبی در اراضی اشغالی در اواخر مه با مشکل روبرو شده و پیش از این نیز برگزاری دور دوازدهم این جشنواره برای برگزارکنندگان آن به دلیل مخالفتهای گسترده به دلایل سیاسی با مشکل روبرو شده بود.
این رسانه رژیم صهیونیستی درباره استقبال از نویسندگان اسرائیلی در خارج نیز نوشت، شرایط از یک مخالفت ساده با ایده میزبانی از آنها به درخواست از نویسندهها برای ارائه بیانیهای درباره رویکرد سیاسی خود به عنوان شرطی برای حضور در برنامهها تغییر کرده و یا حتی حضور آنها به آسانی لغو میشود.
هاآرتص با اشاره به مخالفتهای گسترده نویسندگان خارجی به ویژه نویسندگان جوان به صورت مستقیم یا فراری ناشیانه از ترجمه کتابهایشان به زبان عبری و انتشار آنها در اراضی اشغالی در پایان نوشت: رویکرد روبهگسترش این است که اسرائیل طرد شده است.
انتهای پیام