Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@23:22:39 GMT

چه زمانی واردات برنج ممنوع می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۴۹۹۲

چه زمانی واردات برنج ممنوع می‌شود؟

علی‌محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از واردات بی‌رویه برنج به کشور، اظهار داشت: واردات برنج در سال جاری بیش از نیاز مصرفی کشور است.

وی با بیان اینکه گزارشات حاکی از این است که تاکنون در سال جاری یک میلیون تن برنج وارد کشور شده است، افزود: این در حالی است که طبق قانون، واردات برنج در زمان برداشت آن، ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه، سالانه 2 میلیون و سیصد هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود و مصرف داخلی در حدود 3 میلیون تن است، ادامه داد: با توجه به مصرف برنج در کشور ما سالانه نیاز به واردات 700 الی 800 تن برنج داریم.

شاعری با تاکید بر اینکه دولت باید با تصویب تعرفه‌های مناسب جلوی واردات بی‌رویه برنج را بگیرد تا با این اقدام گام عملی در جهت حمایت از تولید داخل بردارد، تصریح کرد:دولت برای حمایت از مصرف کنندگان نیز باید شبکه توزیع مناسبی را برای توزیع برنج داخلی و برنج وارداتی به کشور ایجاد کند تا مصرف کنندگان آسیبی نبینند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، با بیان اینکه تعرفه واردات برنج به کشور پایین است، متذکر شد: واردات برنج پرسود بوده و وارد کنندگان و دلالان با هدف به دست آوردن سود دست به فضاسازی زده و با تحت فشار قرار دادن دستگاه‌های اجرایی مبادرت به واردات برنج می‌کنند که این اقدام ضربه به تولید داخل است و انگیزه کشاورزان را برای تولید از بین می‌برد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس، با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس به طور جدی پیگیر این موضوع است، گفت:ب نده نیز در  این باره از وزیر جهاد کشاورزی سوالی را مطرح کرده‌ام که به زودی وزیر برای ارائه توضیحات در جلسه کمیسیون حضور می‌یابد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، گفت: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری