Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@17:02:16 GMT

افزایش ۷۵ درصدی واردات برنج به کشور در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۵۹۳۲

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از واردات برنج ، گفت: در امسال واردات برنج از نظر وزنی ۷۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد لاهوتی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد شدید از واردات یک میلیون و ۶۰ هزار تن برنج در یک سال گذشته، اظهار کرد: مصرف سرانه برنج هر ایرانی ۳۶ کیلوگرم است و بر این اساس نیاز برنج کشور دو میلیون و ۸۰۰ هزار تُن برآورد شده و با توجه به تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تُن برنج در کشور فقط به واردات ۴۰۰ هزار تن برنج نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برنج وارد کشور شد، افزود: که این مقدار از نظر ریالی نسبت به پارسال که ۵۰۹ میلیون دلار بود و معادل ۹۶ درصد و از نظر وزنی ۷۵ درصد افزایش یافته است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از وزیر کشاورزی، تصریح کرد : وی در هنگام دریافت رأی اعتماد به نمایندگان استان های شمالی قول داده بود که داستان واردات برنج را مدیریت کند.

به گفته لاهوتی نه تنها اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است بلکه دقیقا در زمانی که شالیکاران  می خواهند دسترنج شان را به قیمت مناسب بفروشند بازار پر از برنج خارجی است و این یعنی کاهش هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تومانی قیمت برنج ایرانی می باشد.

وی خاطرنشان کرد : نتیجه واردات بی رویه برنج و این کاروزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری حدود سه هزار هکتار از شالیزاره است.

لاهوتی با شاره به اینکه تاکنون یک میلیون تُن برنج وارد شده است، افزود: تا پایان امسال  نیز یک میلیون تُن دیکر وارد می شود. در این میان یک میلیون تُن هم به صورت قاچاق وارد می شود، پس به باید به کشاورزان گفته شود شالیزارهای خود را فروخته و برنج نکارند.

مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی