Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@18:33:38 GMT

بهترين گوشي‌هاي ضد آب بازار موبايل

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۵۰۵۸

بهترين گوشي‌هاي ضد آب بازار موبايل

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از سينا اشتري: مقاومت در برابر نفوذ آب، در حال تبديل شدن به يک ويژگي استاندارد در گوشي هاي هوشمند است؛ در گذشته گوشي هاي هوشمند کمي از اين ويژگي برخوردار بودند؛ آنها ظاهري حجيم و نه چندان زيبا داشتند و همين عامل باعث مي شد تا کمتر کاربري به خريد آنها سوق پيدا کند، اما امروزه اکثر پرچمداران بازار گوشي هاي هوشمند در عين حال زيبايي و ظرافت، ضد آب نيز هستند، در ادامه به معرفي بهترين گوشي هاي ضد آب بازار مي پردازيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوشي هاي سري Xperia شرکت سوني پيشتر از محصولات ساير شرکت هاي فعال در حوزه توليد گوشي هاي هوشمند از ويژگي ضد آب بودن برخوردار بودند؛ در واقع اين سري از محصولات شرکت سوني سهم زيادي در استاندارد سازي اين ويژگي داشته اند. همانطور که امروز شاهد آن هستيم شرکت هاي مختلف ديگر نيز در حال اضافه کردن ويژگي ضد آب بودن به گوشي هاي هوشمند برند خود هستند و اخذ گواهينامه هاي IP67 و IP68 توسط اکثر گوشي هاي هوشمند قدرتمند و به روز، گواهي بر اين مسئله است. البته در حال حاضر، مقاومت گوشي هاي هوشمند در مقابل نفوذ آب در حدي نيست که بتوانيد با در دست داشتن گوشي خود و بدون نگراني از آسيب ديدن گجت، به دريا و يا استخر برويد و فقط مي توانيد در زير بارش باران و يا در هنگام استحمام از آنها استفاده کنيد.
البته گوشي هايي نيز وجود دارند که در مواقعي مانند سقوط گجت درون استخر مي توانند تا چند دقيقه و بدون آسيب در مقابل نفوذ آب به محفظه خود مقاومت کنند؛ اما اين آخرين سطح موجود در مقاومت يک گوشي هوشمند در مقابل نفوذ آب و مايعات است و هنوز نمي توانيد بدون نياز به نصب قاب هاي حرفه اي مانند محصولات شرکت هاي P21 و Hzo، گوشيتان را چندين متر به زير سطح آب ببريد.
البته با توجه به روندي که بازار گوشي هاي هوشمند در آن قرار گرفته انتظار مي رود تا در چند سال آينده ميزان مقاومت گوشي هاي هوشمند در برابر نفوذ مايعات افزايش پيدا کند و شايد روزي بتوانيد به هنگام غواصي هم از گوشي خود استفاده کنيد؛ در ادامه برترين گوشي هاي ضد آب بازار را به شما معرفي مي کنيم.
1- Apple iPhone X

اپل همزمان با دهمين سالگرد پيدايش آيفون ها، به طور رسمي از iPhone X رونمايي کرد؛ iPhone X چه در مقايسه با ساير آيفون هاي توليد شده تا به امروز و چه در مقايسه با ساير گوشي هاي هوشمند موجود در بازار، ويژگي هاي برجسته و قابل توجهي دارد.
صفحه نمايش 5.8 اينچي اين گجت بزرگ ترين صفحه نمايش به کار رفته در توليد آيفون ها است و علاوه بر اين iPhone X اولين گوشي هوشمند شرکت اپل است که در توليد صفحه نمايش آن از پنل OLED استفاده مي شود؛ حاشيه صفحه نمايش به طور شگفت آوري کاهش داشته و هر دو لنز موجود در دوربين دوگانه اين گجت از فناوري لرزشگير اوپتيکال بهره مي برند؛ البته با توجه به اين مسئله که ارزان ترين نمونه اين گجت قيمتي معادل 5 ميليون تومان دارد، واضح است که اهالي کوپرتينو هزينه طراحي و توليد iPhone X را به طور تمام و کمال از مشتريان خود وصول خواهند کرد.
2- Google Pixel 2

دوربين 12 مگاپيکسلي به کار رفته در توليد اين گجت، جذاب ترين ويژگي آن را تشکيل داده است؛ کيفيت و دقت ثبت تصاوير و ويدئو ها بسيار بالاست و دوربين Pixel 2 مي تواند با استقاده از تنها لنز به کار رفته در توليدش عکس هايي پرتره با افکت تصويري Bokeh را به ثبت برساند؛ علاوه بر اين وجود نام پردازنده اسنپدراگون 835 در ليست مشخصات سخت افزاري اين گوشي 5 اينچي، خيال کاربران را از سطح قدرت و توانمندي هاي اين گجت آسوده کرده است.
Pixel 2 XL هم از ديگر پرچمداران ضد آب بازار گوشي هاي هوشمند است؛ و علي رغم اينکه صفحه نمايش 6 اينچي اين گجت مي تواند براي علاقه مندان به فبلت ها جذاب باشد، پيشنهاد مي کنيم فعلا از خريد آن صرف نظر کنيد؛ گزارش هاي زيادي از کاربران اين فبلت در مورد سوختن صفحه نمايش آن منتشر شده و همه منتظرند تا گوگل اين نقص غير قابل قبول موجود در برخي از گجت ها را بر طرف کند.
3- Samsung Galaxy S8 Active

اگر به دنبال خريد گوشي اي قدرتمند و با کيفيت هستيد که علاوه بر نفوذ آب در مقابل ديگر نا ملايمات محيطي نيز مقاومت کند، پيشنهاد مي کنيم Galaxy S8 Active را در ميان ديگر گوشي هاي مورد نظر خود قرار دهيد. اين گجت در واقع نمونه اي جان سخت از گوشي Galaxy S8 شرکت سامسونگ است که علاوه بر نفوذ آب، در مقابل ضربه هاي شديد نيز مقاومت بالايي دارد. از ديگر پيشرفت هاي موجود در Galaxy S8 Active در مقايسه با نمونه اصلي مي توانيم به افزايش 1000 ميلي آمپري در ظرفيت باتري آن اشاره کنيم که مي تواند چندين ساعت به عمر باتري اين گجت اضافه کند.
4- LG V30

LG V30 با بهره مندي از يک صفحه نمايش با کيفيت 6 اينچي، حاشيه تصوير نا چيزو دوربين اصلي دوگانه از قدرتمند ترين گوشي هاي هوشمند سال 2017 به حساب مي آيد. البته ويژگي هاي سخت افزاري تنها نکات مثبت موجود در اين گجت نبوده و ويژگي هاي نرم افزاري موجود در اين گوشي نيز به جذابيت آن دامن مي زنند. از جمله ويژگي هاي نرم افزاري پيش فرض موجود در LG V30 مي توان از ابزار هاي جالب و کاربردي در ضبط ويدئو، شناسايي و احراز هويت صوتي و تصويري و ارائه راه هايي جالب و جديد براي دسترسي سريع به ميان بر ها و نرم افزار ها نام برد.
5- iPhone 8 و iPhone 8 Plus

iPhone 8 و iPhone 8 Plus به عنوان جايگزينان سال 2017 براي گوشي هاي iPhone 7 و iPhone 7 Plus به بازار آمده اند؛ گرچه طراحي نسبتا قديمي اين دو گوشي تا حدي کاربران را دلسرد کرده اما نمي توانيم از برخي از پيشرفت هاي موجود در آنها چشم پوشي کنيم؛ دوربين هاي با کيفيت تر و دقيق تر، قاب پشتي شيشه اي زيبا و البته مقاوم و پشتيباني از شارژ بي سيم از جمله ويژگي هاي جديد اضافه شده به اين گجت هاست، اگر قصد خريد گران ترين آيفون توليد شده تا به امروز و يا iPhone X را نداريد، iPhone 8 و iPhone 8 Plus مي توانند انتخاب هاي ارزان تري برايتان باشند.
6- Samsung Galaxy Note 8، Samsung Galaxy S8 و Samsung Galaxy S8 Plus

Galaxy Note 8 جديد ترين و قدرتمند ترين فبلت موجود در سري محصولات Galaxy Note شرکت سامسونگ است که ويژگي هاي جذاب زيادي مانند دوربين دوگانه و کاربرد هاي متنوع و جديدي از قلم نوري S Pen را به کاربر ارائه مي کند؛ اما اگر نيازي به يک قلم نوري نداريد و يا از صفحه نمايش بزرگ اين گجت خوشتان نمي آيد، مي توانيد نسبت به خريد آخرين پرچمداران گوشي هاي Galaxy S و يا Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus اقدام کنيد، هر سه گجت مذکور به ويژگي هايي مانند بهره مندي از دستيار هوشمند مجازي شرکت سامسونگ به نام Bixby، استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 835 و احراز هويت از روي چهره مجهز هستند.
7- LG G6

بسياري از کاربران از وجود ويژگي ضد آب بودن در کنار باتري غير قابل تعويض موجود در LG G6، ابراز نا اميدي کرده اند اما اين شرکت کره اي اميدوار است تا پيشرفت هاي معدود اعمال شده در اين گجت مانند افزايش ظرفيت باتري و پشتيباني از شارژ بي سيم بتواند نقاط ضعف G6 را پوشش دهد، از ديگر ويژگي هاي مثبت اين فبلت مي توان به بهره مندي از دوربين اصلي دوگانه، پشتيباني از دستيار هوشمند مجازي Google Assistant و صفحه نمايش 5.7 اينچي با کيفيت به کار گرفته شده در آن اشاره کرد.
8- Sony Xperia XZ Premium

با وجود اينکه سبک طراحي به کار رفته در توليد XZ Premium کمي قديمي به نظر مي رسد، اما نمي توانيم به سادگي از کنار نقاط قوت اين گوشي هوشمند عبور کنيم. بهره مندي از صفحه نمايشي با کيفيت خيره کننده 4K، دوربين اصلي 19 مگاپيکسلي با قابليت ضبط ويدئو هايي خارق العاده در حالت Slow Motion و استفاده از آخرين نسل پردازنده هاي شرکت کوالکام و يا اسنپدراگون 835 تنها قسمتي از نقاط قوت اين گجت هستند.
وجود گواهينامه IP 68 در ميان ساير مشخصات اين گوشي بدين معني است که مي توانيد Xperia XZ Premium را بدون نگراني به مدت 30 دقيقه در عمق 1.5 متري آب نگه داريد و يا از آن به منظور عکس برداري و ضبط ويدئو در داخل استخر استفاده کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس

همشهری آنلاین- حوادث: شامگاه یکشنبه ماموران یکی از کلانتری‌های پایتخت در حال گشت‌زنی در شرق تهران بودند که به ۲ سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت مشکوک شدند. این دو جوان رفتار مرموزی داشتند و به نظر می‌رسید قصد شناسایی سوژه برای سرقت را دارند. از سوی دیگر شماره پلاک موتور مخدوش بود و دقایقی قبل‌تر نیز به پلیس گزارش شده بود که سرنشینان موتوری درست شبیه موتورسیکلت مشکوک، دست به موبایل‌قاپی سریالی در آن حوالی زده بودند.

دیگر برای پلیس محرز شده که این دو جوان همان سارقان تحت تعقیب هستند و در این شرایط بود که برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. دو جوان موتورسوار اما به محض دیدن پلیس، تصمیم به فرار گرفتند و تعقیب و گریز آغاز شد.

سارقان با حرکات مارپیچ و خطرناک سعی داشتند از دست پلیس فرار کنند و ماموران نیز بارها به آنها اخطار داده و حتی چند تیر هوایی شلیک کردند. اما سارقان تسلیم نشدند و سرانجام مأموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح و پس از چند اخطار، اقدام به تیراندازی به سوی دزدان کردند. یکی از گلوله ها به ترک نشین موتور برخورد کرد و دیگری به راکب. ترک نشین در همان لحظه ای که هدف تیراندازی قرار گرفت، نقش زمین شد اما راکب همچنان به فرار خود ادامه داد تا اینکه کمی آن طرف تر، با واژگونی موتورش، زمین خورد و فرارش پایان یافت. هر دو مرد جوان در این تیراندازی گلوله خورده بودند و برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

یکی از آنها از مرگ نجات یافت اما دیگری در اتاق عمل جراحی قلبش از تپش ایستاد و جانش را از دست داد. در این شرایط بود که گزارش این تیراندازی مرگبار به قاضی سالار صنعتگر مخابره شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. بررسی ها حاکی از آن بود که آنها سارقان موبایل قاپ بودند. سارقی که زنده مانده بود در تحقیقات گفت: من و دوستم از چند شب قبل تصمیم گرفتیم با همدستی یکدیگر، گوشی موبایل سرقت کنیم. شگردمان این بود که سوار بر موتور می شدیم در ساعت خلوت روز در خیابان ها پرسه می زدیم. به محض شناسایی سوژه به سمتش می رفتیم و گوشی موبایلش را می قاپیدیم. وی ادامه داد: یک شب قبل از این اینکه همدستم با شلیک پلیس کشته شود بیش از ۸ گوشی سرقت کردیم. شب حادثه هم در حال شناسایی سوژه جدید بود که پلیس سر بزنگاه رسید و مچمان را گرفت. اما ما به جای تسلیم شدن، تصمیم به فرار گرفتیم که این فرار پایان مرگباری داشت.

این متهم با قرار قانونی بازداشت شده است و تحقیقات تکمیلی نیز در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 848123 برچسب‌ها تیراندازی سارق - سرقت فراجا قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)