Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی Oمنفی برای اهدای خون در مناطق زلزله زده از مردم دعوت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بشیر حاجی بیگی افزود: مراکز انتقال خون سراسر کشور آماده خدمات رسانی به مناطق زلزله زده برای تامین خون و فرآورده های موردنیاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: ذخایر خون و فرآورده های آن در حال حاضر در کشور مطلوب است و از این جهت اطمینان داریم و خون مورد نیاز مصدومان زلزله غرب کشور تامین خواهد شد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: با توجه به اینکه در ایران تنها سه تا چهار درصد مردم گروه خونی O منفی دارند و این گروه خونی به عنوان دهنده عمومی اطلاق می شود قابل تزریق به تمام گروه های خونی است،بنابراین اهداکنندگان با گروه خونی O منفی در اولویت اهدای خون برای مناطق زلزله زده هستند و این افراد در اهدای خون پیش دستی کنند.

وی خاطر نشان کرد: پس افراد دارای گروه خونی Oمنفی می توانند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت :همچنین گروه خونی Oمثبت در ایران شامل 33درصد است و با توجه به اینکه بیشترین جمعیت عمومی کشور دارای این گروه خونی هستند ،این افراد نیز برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند .  از شب گذشته ارسال واحد های خون از همدان، ایلام و کردستان به مراکز درمانی کرمانشاه آغاز شده بود .

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز