Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:08:03 GMT

6 درصد مردم زنجان دیابتی هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۶۴۶۱

6 درصد مردم زنجان دیابتی هستند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: هم اکنون 6 درصد از مردم زنجان به بیماری دیابت دچار هستند و باید همواره زیر نظر پزشک معالج باشند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صائینی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شایع ترین علت مرگ میر در استان زنجان بدلیل تصادف، بیماری های قلبی و عروقی و شیوع سرطان هااست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: 42 درصد مردم زنجان به علت بیماری های قلبی و عروقی و 14 درصد مردم نیز به علت سرطان جان خود را از دست می دهند.
صائینی اظهار کرد: 76 درصد بیمارهای مردم غیر واگیر دار است و این نکته اهمیت حفظ سلامت و کنترل صحت بدن را می رساند.
وی با تشریح عوامل مهم دیابت در انسان، گفت: تغذیه نامناسب، چاقی، بی تحرکی از مهمترین مولفه های ابتلا به دیابت است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: بیشترین علت قطع عضو و نابینایی بعد از حوادث بیماری دیابت است.
وی افزود: در سطح کشور بیش از 4میلیون و 600 هزار نفر بیمار دیابتی شناسایی شده و پیش بینی می شود به میزان یک میلیون و 800 هزار نفر نیز اطلاعی از بیماری خود ندارند.
صائینی با اشاره به طرح غربالگری و سنجش سلامت افراد، گفت: از بهمن سال گذشته برای کنترل قند و چربی افراد بالای 30 سال سن در زنجان، به طو رایگان آزمایش می شوند.
وی افزود: علاوه بر این امور، آزمایش ها و تست های دیگر از جمله سرطان های شایع در بین زنان و مردان نیز انجام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تشکیل پرونده سلامت برای قریب 100 درصد استان، گفت: از این تعداد تا کنون 76 درصد مردم به مراکز فعال علوم پزشکی زنجان مراجعه و از خدمات دولت در این حوزه بهره مند شده اند.
وی با بیان اینکه تحرک عامل مهمی در پیشگیری از انواع بیماری هااست، تصریح کرد: 92 درصد مردم کشور بالای 18 سال کم تحرک هستند.
به گزارش ایرنا، در ستان زنجان 70 درصد مردم بالای 18 سال سن کم تحرک بوده و این عامل در آینده می تواند باعث گسترش بروز انواع بیماری ها شود.
مردم استان زنجان 60 درصد میوه و سبزی مصرف می کنند، اما در هفته کمتر از چهاردرصد آنها در سبد غذایی خود مصرف ماهی دارند.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود