Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر کردستان گفت: يک فروند بالگرد و چهار دستگاه آمبولانس جمعيت هلال احمر اين استان با تجهيزات کامل به مناطق زلزله کرمانشاه اعزام شدند.

حسن خدابنده لو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: بالگرد اين جمعيت ساعتي پيش و چهار دستگاه آمبولانس به همراه 100 امدادگر در قالب هشت تيم نيز شب گذشته به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين هشت تيم شامل تيم هاي آواربرداري، اسکان اضطراري، آنست (سگ هاي جستجوگر)، تغذيه اضطراري، بهداشت و درمان، واکنش سريع و تيم هاي امدادي و عملياتي هستند.
خدابنده لو يادآور شد: اين هشت تيم علاوه بر تجهيزات مورد نياز، مقادير زيادي جيره خشک و غذايي، پتو، چادر و مايحتاج اوليه براي کمک به مردم اين منطقه به همراه دارند.
دانشگاه علوم پزشکي استان کردستان نيز براي کمک به حادثه ديدگان استان کرمانشاه، يک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 9 دستگاه آمبولانس مرکز فوريت هاي پزشکي استان را به همراه پرسنل و کادر درماني مورد نياز به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام کرده است.
به گزارش ايرنا از مرکز لرزه نگاري کشوري، زمين لرزه اي به بزرگي 7 و 3 دهم ريشتر در ساعت 21 و 48 دقيقه و 16 ثانيه شامگاه يکشنبه استان هاي غربي کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع اين زمين لرزه استان کرمانشاه حوالي ازگله در طول جغرافيايي 45.9، عرض جغرافيايي 34.84 و عمق 11 کيلومتري زمين بوده است.
اين زمين لرزه در پنج کيلومتري ازگله، 25 کيلومتري تازه آباد، 37 کيلومتري باينگان، 112 کيلومتري سنندج و 122 کيلومتري کرمانشاه روي داده است.
اين زمين لرزه در بيشتر شهرهاي استان کردستان نيز با شدت احساس شد، مردم در شهرهاي مختلف اين استان از جمله سنندج، قروه، بانه، کامياران، ديواندره، بيجار و مريوان از خانه هاي خود خارج شده و شب را در پارک ها و فضاهاي باز گذراندند.
جمعيت هلال احمر استان کردستان داراي 10 پايگاه امداد جاده اي و چهار هزار داوطلب فعال و بيش از 40 هزار داوطلب آموزش ديده و آماده همکاري در شرايط سخت و بحراني است.
خبرنگار: عبدالله رحماني ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
3020/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، این زلزله‌ها به فاصله نیم ساعت از یکدیگر رخ داد و ساختمان‌های تایپه مرکز تایوان را لرزاند.

اولین زلزله ۶.۱ ریشتر قدرت داشت و در ۲۴.۹ کیلومتری عمق زمین و در نزدیکی ساحل «هوالین» در شرق تایوان رخ داد. زلزله دوم نیز ۵.۸ ریشتری و در نزدیکی همان محل و در عمیق ۱۸.۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

هنوز از خسارت های احتمالی جانی و مالی این زمین لرزه ها هیچ گزارشی ارایه نشده است.

اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) زلزله‌ای ۷.۲ ریشتری تایوان را لرزاند و جان دستکم ۱۷ نفر را گرفت. پس از آن بیش از یک هزار پس‌لرزه ثبت شده است.

زلزله ۶.۴ ریشتری سال ۲۰۱۶ در تایوان جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفت. همچنین در سال ۱۹۹۹ بیش از ۲ هزار نفر در تایوان بر اثر وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت