Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع سوری از درگیری‌های بسیار شدید ارتش سوریه و متحدانش با تروریست‌های داعشی در سمت شمال البوکمال واقع در مرز مشترک با عراق و دفع حملات انتحاری آنها خبر دادند.

ایران آنلاین /  سمت شمال شهر البوکمال در مرز با عراق شاهد درگیری‌های سنگین میان ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی است، گروه تروریستی داعش در حملات خود از خودروهای بمب‌گذاری شده و عناصر انتحاری خود استفاده کرده بود، اما ارتش توانست با دفع این حمله،‌خسارت‌ها و  تلفات سنگین به داعشی‌ها وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر  اساس این گزارش،‌ارتش سوریه و متحدان هنگام عملیات پاکسازی شهر  البوکمال از وجود مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی با دیدن شمار زیادی غیرنظامی در سمت شمالی شهر غافلگیر شد و هنگام ارتباط با آنها و درخواست از آنها برای نزدیک شدن به ارتش،‌ ضد حمله تروریست‌های داعشی آغاز شد که بعدا مشخص شد که داعشی‌ها این غیرنظامیان را به عنوان سپرانسانی برای جلوگیری از حمله ارتش گروگان گرفته بودند.

به گفته یک منبع میدانی،‌ ارتش سوریه در ابتدا مجبور شد از برخی نقاط در شمال شهر عقب‌نشینی کند، اما پس از مهار یورش داعشی‌ها و  پس از رسیدن استحکامات و نیروهای گسترده به منطقه عملیاتی دست به ضد حمله زد. جنگنده‌ها نیز بیش از 30 بار مواضع تروریست‌های داعشی را بمباران کردند.

از سوی دیگر منابع سوری ادعای شبکه سعودی العربیه مبنی بر سیطره داعش بر شهر البوکمال و کنترل این شهر را تکذیب کردند.

در حلب واقع در شمال سوریه هم خبر می‌رسد که شهرک داره عزه در حومه غربی آن شاهد درگیری‌های شدید میان باندهای تروریستی نورالدین  الزنکی و هیئه تحریرالشام است، این درگیری‌ها به کشته شدن ده‌ها نفر از تروریست‌های دو گروه منجر شد و میانجی‌گری‌ها برای حل اختلافات و پایان درگیری میان آنها نتیجه‌ای نداشته است.

عبدالله المحیسنی تروریست مطرح سعودی گفته است تحریرالشام و گروه الزنکی هرگز به یکدیگر اعتماد ندارند و این مسئله سبب ادامه درگیری میان دو طرف در حومه غربی حلب و حومه شمالی ادلب شده است./ تسنیم 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم