Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@08:28:39 GMT

جنگ تروریست ها علیه یکدیگر در شمال وغرب حلب

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۳۴۳۷

جنگ تروریست ها علیه یکدیگر در شمال وغرب حلب

به گزارش بولتن نیوز، این درگیری که جمعه شب به اوج خود رسیده است با جدایی گروهک های جدیدی از هیات تحریرالشام(جبهه النصره) و اعلام همبستگی گروهای تروریستی دیگری با نورالدین الزنکی وارد مرحله جدیدی شد.
این اختلاف ها و درگیری ها با یورش جبهه النصره به روستای 'حیان' در شمال حلب و غارت سلاح و مهمات گروه نورالدین الزنکی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


النصره پس از این یورش در بیانیه ای اعلام کرد که همکاری با الزنکی ممنوع است و دیگر تروریست ها نباید با آن هیچ تعاملی داشته باشند.
مقرها و پست های ایست و بازرسی دو گروه در شمال حلب به حالت اماده باش درآمدند ولی درگیری صورت نگرفت ولی نورالدین الزنکی با حمله ناگهانی جبهه النصره به مقرهای خود در شهرک الدانا، اطمه و دیرحسان در استان ادلب و اشغال آن ها روبرو شد.
جبهه النصره پس از آن روستای 'الابزمو' در منطقه اتارب در غرب استان حلب را از کنترل الزنکی خارج کرد.
روز جمعه درگیری هایی نیز با سلاح های سنگین میان دو طرف در شهر کفرناها، الشیخ سلیمان، خان العسل، تقاد، تدیل و السحاره در غرب حلب درگرفت که گروه نورالدین الزنکی موفق به دفع حمله شد.
گروه تروریستی نورالدین الزنکی روز جمعه دربیانیه ای اعلام کرد که هیات تحریرالشام(جبهه النصره) جنگی بی پایان را آغاز کرده است و تنها هدف آن نابود کردن دیگر گروه های مسلح مخالف نظام است.
گروه تروریستی جبهه النصره نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حرکت نورالدین الزنکی 'محمد مصطفی' مدیر آموزش و پرورش در مناطق تحت کنترل تروریست ها در استان حلب ربوده است و پس از آن اقدام به برپایی پست های ایست و بازرسی در روستاها و شهرک های اطراف حلب کرده است.
النصره همچنین، نورالدین الزنکی را به بازداشت شماری از فرماندهان خود و مصادره سلاح و مهمات آن ها کرد.
با بالاگرفتن درگیری میان جبهه النصره و نورالدین الزنکی چهارگردان 'فراس ابو ایمن'، 'محمد یاسین نجار'، شهدا الوسطانی' و ' گردان الفاروق' از جبهه النصره جدا شدند.
رسانه های مخالف نظام سوریه نیز به نقل از عبدالسلام عبدالرزاق سرگرد فراری ارتش سوریه و و سخنگوی رسمی گروه تروریستی نورالدین الزنکی اعلام کردند که این گروه با گروه های احرارالشام و جیش الاحرار برای مبارزه با جبهه النصره هماهنگی کرده است و این گروه ها آمادگی خود را برای مبارزه با جبهه النصره اعلام کرده اند.
درهمین راستا 'ابوفراس الشامی' از مسئولان احرارالشام اعلام کرد که این گروه آمادگی نظامی خود را افزایش داده است و به همراه جیش الاحرار در کنار نورالدین الزنکی با تحریرالشام (جبهه النصره) مبارزه می کنند.
براساس اعلام فعالان رسانه ای وابسته به تروریست ها هم اکنون درگیری های شدیدی که میان جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی از جمعه شب آغاز شده است در اطراف شهرک 'اروم الکبری' در غرب حلب درجریان است.
درحالی که جمعه شب خبرهایی درباره توقف درگیری ها میان تروریست ها منتشر شده بود، 'حسام الاطرش' از سر کردگان گروه نورالدین الزنکی، توقف درگیری را تکذیب کرد.
ائتلاف تروریستی موسوم به 'هیات تحریرالشام' با مشارکت گروه های تروریستی جبهه النصره، نورالدین الزنکی، جیش السنه، جبهه النصار الدین و لواء الحق از 9 بهمن ماه 95 تشکیل و در روزهای پس از آن ده ها گروه بزرگ و کوچک به آن پیوستند.
فرماندهی کل تحریرالشام به هاشم الشیخ معروف به ابوجابر و فرماندهی نظامی آن به ابو محمد جولانی فرمانده جبهه النصره سپرده شد ولی جبهه النصره(جبهه فتح الشام) همچنان به تک روی در این ائتلاف ادامه داد و باعث نارضایتی دیگر گروه ها شد.
در روزهای ابتدایی تشکیل ائتلاف تروریستی تحریرالشام، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که این ادغام یک اقدام صوری است و جبهه النصره به تلاش های یکجانبه برای تسلط بر شمال غرب سوریه و تشکیل یک امارت به اصطلاح اسلامی در این منطقه ادامه می دهد.
حرکت نورالدین الزنکی یک گروه تروریستی به فرماندهی 'توفیق شهاب الدین' است که در جبهه های حلب شکست های سنگینی از ارتش سوریه متحمل شد و گروه تروریستی 'نورالدین الزنکی' 29 تیرماه از این ائتلاف جدا شد.
گروه تروریستی جیش الاحرار به فرماندهی ابوصالح طحان نیز 23 شهریورماه از ائتلاف تروریستی تحریرالشام (جبهه الصره) جدا شد.
جیش الاحرار دومین گروه بزرگ تشکیل دهنده ائتلاف تروریستی تحریرالشام است که پس از گروه نورالدین الزنکی از ائتلاف جدا شد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد