Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:40:28 GMT

کشور در حوزه سلامت اداری امتیاز خوبی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۷۲۹۴

کشور در حوزه سلامت اداری امتیاز خوبی ندارد

گرگان- مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: کشور ما درحوزه سلامت اداری و شفافیت در پاسخگویی، امتیاز خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان، سید حسن موسوی چلک، در کارگاه آموزشی رضایت سنجی و مشتری مداری ویژه مسئولین و کارشناسان دفتر مدیریت عملکرد مناطق در خصوص رضایت سنجی و مشتری مداری اظهار کرد: با وجود موفقیت های به دست آمده در سازمان بهزیستی طی سال های اخیر تاکنون هیچ گونه رضایت سنجی اصولی از ارباب رجوع صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان موفق باید میزان رضایت سنجی مشتریان یا ارباب رجوع خود را به طور مستمر و با اصول و روش های علمی بسنجد گفت: این سنجش نشان می دهد، چقدر توانستیم به مطالبات مردم و ارباب رجوع پاسخ دهیم به طوری که هر سازمانی خود را بی نیاز از رضایت سنجی بداند در ادامه کار با مشکل مواجه خواهد شد.

وی  تصریح کرد: سازمانی که نتواند در نیاز سنجی و رضایت سنجی موفق باشد طبیعتا در پاسخگویی هم موفق نخواهد بود و برای اینکه سازمان اثر بخش باشد باید پاسخگویی از اجزای لاینفک آن باشد.

 موسوی چلک اظهار کرد: کشور ما درحوزه سلامت اداری و شفافیت در پاسخگویی، امتیاز خوبی ندارد به طور طی که براساس آخرین آمار علیرغم اینکه نمره و امتیاز از 25 به 29 افزایش یافت اما رتبه مابدتر شد و درمیان 176 کشور رتبه 131 را بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه شاخص سلامت اداری، میزان فساد اداری و اقتصادی در کشورها را نشان می‌دهد و برای هر کشور نمره‌ای از صفر تا 100 بر اساس این شاخص تعیین می‌شود، افزود: هرچه این نمره بیشتر باشد دلالت بر فساد کمتر است با وجود بهبود وضعیت فساد در ایران رتبه این کشور در رده بندی جهانی یک پله نزول داشته است.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: در گزارش سال قبل رتبه ایران بین 167 کشوری که مورد بررسی قرار گرفته بودند 130 اعلام شده بود حتی اگر این آمار ها را قبول نکنیم هم با شواهدی درجامعه مواجه هستیم که نشان می دهد وضعیت خوبی نداریم وتعداد پرونده ها طلاق و آسیب های دیگرهمچون اعتیاد و... رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اقتدار کشورها دراین است بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند، افزود:مشروعیت هر حکومتی در هر جامعه‌ای به میزان سلامت و فساد اداری آن است و جامعه ای که در آن فساد اداری باشد علاوه بر بحران مشروعیت، بحران اعتماد عمومی، بحران همگرایی اجتماعی و طبیعتا بحران اقتدار هم دارد و مشروعیت مدیریت آن نیز زیر سوال می رود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه، شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. - اخبار سیاسی -

فاطمه محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص زنان در کشور گفت: نیمی از جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و به تناسب مسئله رسیدگی به ارتقا بهداشت مادر و کودک و سلامت زنان و کودکان وابسته به تخصص مهم زنان و زایمان است.

طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد

 

وی با بیان اینکه عدم تامین امکانات اولیه اسکان برای متخصصان خانم در شهرستان‌ها معمولا باعث می‌شود که این پزشکان خانم کمتر در مناطق محروم مشغول طبابت شوند، خاطرنشان کرد:  برای عبور از این بحران دولت می‌تواند با دادن امکانات بیشتر تحقق کامل قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که تمامی این موارد در بند‌های مختلف آن گنجانده شده، حضور متخصصان زنان را در شهرستان‌ها را بهبود بخشد.

محمد بیگی ادامه داد: اگر این امکانات به طور کامل مهیا شود چه بسا پزشکان متخصص زنان بتوانند با خانواده در آن منطقه حضور پیدا کنند و منافاتی هم با بحث خانواده محوری آنها نداشته باشد و به مردم مناطق محروم خدمت کنند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در قانون جوانی جمعیت تعیین کرد که مراکز سطح سه ناباروری و درمان ناباروری در استان‌ها ایجاد شود و برای ارتقا حوزه مامایی و بیماری‌های مربوط به زنان هم بندهای خوبی گنجانده شده است.

نماینده قزوین در مجلس توضیح داد: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه ما شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. کشور ما با ابر چالش جمعیت مواجه است.

وی با اشاره به اینکه ابرچالش جمعیت مهمترین مشکل ما است خاطرنشان گفت: وقتی می‌توانیم این مهمترین مشکل را حل کنیم که مهمترین اولویت ها و توجهمان را به تامین نیروی انسانی و ارتقا سلامت مادر و کودک تخصیص دهیم.

محمد بیگی با انتقاد از اینکه این اولویت را در حال حاضر مشاهده نمی‌کنیم، گفت:سهم سلامت از جی دی پی زمانی تا هشت درصد افزایش پیدا کرده بود ولی در حال حاضر حدود 3 و نیم درصد است.

وی افزود: تا وقتی که نگاه تصمیم گیران و قانون گذاران ما به حوزه سهم سلامت, تامین نیروی انسانی نگاه اولویت دار نباشد نه می‌توانیم مسئله جمعیت را حل کنیم و نه می‌توانیم کمبود پزشک متخصص زنان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت