Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -  در هياهويي که در چند سال اخير درباره دستمزد بازيگران مطرح مي شود، ميزان فروش هر بازيگر و کمکي که به گيشه فيلم مي کنند يکي از مسائل مغفول است. براي اينکه به شمايي روشن برسيم کارنامه 9 بازيگر را بررسي کرديم تا ببينيم چه آورده در گيشه داشته اند. براي اين منظور دست روي چهره هاي شاخص گذاشتيم که دستمزدشان در هر پروژه چشمگير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتيجه نهايي مي گويد همه شان به کمک گيشه فيلم نمي آيند و به اصطلاح نام شان کار نمي کند.
مخالفان مي گويند در چنين شرايطي چرا بايد حجم بيشتر بودجه فيلم به بازيگران اختصاص يابد. از آن سو فراموش نمي کنيم کارگردان ها براي رسيدن به فيلم مطلوب شان گاهي به اين نام ها نياز دارند. ذکر اين نکته هم ضروري است که وضع براي بازيگران درجه دو که پول زيادي مي گيرند ولي فروش فيلم شان نصف دستمزد يکي از آنها هم نمي شود فاجعه است.
شهاب حسيني
ميزان فروش فيلم ها: 29ميليارد تومان
چند فيلم داشته: 16 فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: «فروشنده» که سال پيش روي پرده رفت بيش از 15 ميليارد تومان فروش داشته است. کم فروش ترين فيلم او «من و زيبا» است که حدود 270 ميليون تومان فروش کرد. فيلم «چهارشنبه» در گروه هنر و تجربه اکران شده و آمار رسمي از آن به دست نياورديم بنابراين در جمع بندي نهايي لحاظ نشده است.
ميانگين فروش: 1 ميليارد و 8 ميليون تومان
تحليل فروش: کارشناسان او را بهترين بازيگر سينماي ايران مي دانند. گفته مي شود او دستمزد بالايي براي پروژه ها مي گيرد اما حواسش هم به فيلم هاي لوباجت هست و به آن ها تخفيف مي دهد. با اين حال پول دادن بابت شهاب حسيني اصلا دورريختن سرمايه نيست؛ حضورش باعث مي شود يک فيلم معمولي تبديل به اثري ويژه شود. جنس بازي حسيني و نيز تاثيري که روي ديگر بازيگران دارد عامل اصلي اين اتفاق است. از آن سو در سال هاي اخير تبديل به بازيگري محبوب شده و خيلي ها براي ديدن فيلم هايش صف مي بندند همان طور که «امتحان نهايي» به رغم اينکه ظاهرا نبايد گيشه داشته باشد، به فروش 500 ميليوني رسيد.
رضا عطاران
ميزان فروش فيلم ها: 63 ميليارد
چند فيلم داشته: 14 فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: «نهنگ عنبر» با فروش بيش از 20 ميليارد تومان موفق ترين فيلم عطاران در گيشه است. « چه خوبه که برگشتي» هم يک ميليارد و 240 ميليون تومان فروش داشته. البته با احتساب قيمت بليت وضع براي اين فيلم بهتر است؛ سال پيش «آب نبات چوبي» يک ميليارد و 350 ميليون تومان فروش کرد که براي عطاران شکست به حساب مي آيد.
ميانگين فروش: 4 ميليارد و 600 ميليون تومان
تحليل فروش: رقم تقريبي 63 ميليارد تومان خيلي خيلي چشمگير است. رضا عطاران اما توانسته يک تنه اين ميزان پول را به گيشه ها تزريق کند. او از معدود بازيگراني است که مردم براي تماشاي فيلم او صف مي بندند و به سينما مي روند. همين «نهنگ 2» که به قصه اش کلي ايراد وارد بود به خاطر اسم عطاران فروش بيش از 20 ميليارد تومان را تجربه کرد. نکته جالب اينکه اسم عطاران در فيلم هاي جدي مثل «استراحت مطلق» و «کلاشينکف» هم پول آوري داشته است. فيلم دوم که خيلي تلخ است ولي خب اين جادوي اسم عطا است. يا «آب نبات چوبي» که به واسطه نام او فروش کرد.
محمدرضا گلزار
ميزان فروش فيلم ها: 17 ميليارد و 500 ميليون تومان
چند فيلم داشته: 3 فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: «سلام بمبئي» با 13 ميليارد و 700 ميليون تومان پرفروش ترين و «مادر قلب اتمي» با يک ميليارد و سيصد ميليون تومان کم فروش ترين فيلم اوست.
ميانگين فروش: 5 ميليارد و900 ميليون
تحليل فروش: سهم محمدرضا گلزار از اکران در سال هاي اخير خيلي خيلي پايين است. او علاوه بر سريال هاي شبکه خانگي، «دلم مي خواد» بهمن فرمان آرا را هم بازي کرد که هنوز اکران نشده. گلزار به زعم غالب کارشناسان سينماي ايران تنها سوپراستار کشورمان است که نامش مي تواند به فروش بالاي فيلم ها کمک کند. هميشه هم درباره رقم دستمزد او شايعه هاي زيادي به گوش مي رسد و اتفاقا رقم 90 ميليوني براي سه روز بازي بود که چند سال پيش ماجراي دستمزدها را پيش کيد و تا مدت ها موضوع رسانه ها بود. گلزار هر چقدر هم دستمزد بگيرد مي تواند به گواه آمار ادعا کند که در گيشه موفق بوده. براي اثبات آن فيلم هاي سلام بمبئي، خشکسالي و دروغ و مادر قلب اتمي کافي است. تازه دوتاي آخر فيلم گيشه نيستند.
ليلا حاتمي
ميزان فروش فيلم ها: 12 ميليارد تومان
چند فيلم داشته: 9 فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: از نظر رقمي «رگ خواب» با نزديک به پنج ميليارد تومان پرفروش ترين فيلم ليلا حاتمي است که امسال روي پرده بود، «پله آخر» هم حدود 300 ميليون تومان فروش داشته است.
ميانگين فروش: 1 ميليارد و 330 ميليون تومان
تحليل فروش: ليلا حاتمي بازيگر توانمندي است که حضور در فيلم شايد به گيشه کمک کنند اما مي توان مطمئن بود با يک اثر خوب رو به رو هستيم. اين را جوايز مختلفي که حاتمي گرفته نشان مي دهد. بازي او تحسين منتقدان را هميشه به همراه داشته و البته نامش باعث ترغيب سخت پسندها براي رفتن به سينما شده است؛ نمونه متاخرش «رگ خواب» که بخش بالايي از فروش را بايد به حساب او گذاشت.
در کارنامه سال هاي اخير حاتمي «جدايي نادر از سيمين» هم ديده مي شود. اين فيلم با فروش سه ميليارد و 200 ميليون تومان در ايران، سومين فيلم پرفروش سال 1390 پس از فيلم هاي اخراجي ها 3 و ورود آقايان ممنوع بود. البته مي دانيم که نبايد از حواشي اکران و نام اصغر فرهادي گذر کنيم ولي سهم حاتمي هم بالا است.
نيکي کريمي
ميزان فروش فيلم ها: پنج ميليارد تومان
چند فيلم داشته: 11 فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: «جرم» مسعود کيميايي موفق ترين فيلم نيکي کريمي در گيشه است که خرداد سال 1390 اکران شد و به فروش 800 ميليوني دست يافت. «در امتداد شهر» علي عطشاني با 115 ميليون تومان فروش شکست خورده ترين فيلم نيکي کريمي است.
ميانگين فروش: 450 ميليون تومان
تحليل فروش: نيکي کريمي ستاره ديرپاي سينماي ما است اما در سال هاي اخير فيلم هايش گيشه نداشته اند. او همچنان در دسته سرشناس ترين بازيگران سينماي ايران جاي مي گيرد اما نکته عجيب اينکه طي شش سال گذشته نه تنها هيچ سهمي در بين فيلم هاي پرفروش سال ندارد بلکه حتي يک فيلم با فروش بالاي يک ميليارد تومان هم در کارنامه کاري اش ديده نمي شود.
يک نکته ديگر اينکه حتي در اگر بازي زماني را طولاني تر هم مي گرفتيم در کارنامه خانم کريمي به فيلم هاي پرفروش اندکي مي رسيديم. يکي از دلايلش هم جنس انتخاب اوست؛ با اين حال کريمي جزو بازيگراني است که دستمزدشان چشمگير است و سهم زيادي از بودجه يک پروژه بايد صرف آن شود.
ترانه عليدوستي
ميزان فروش فيلم ها: 21 ميليون تومان
چند فيلم داشته: 7 فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: «فروشنده» سال پيش اکران شد و بيش از 15 ميليارد تومان فروش داشت. «آسمان زرد کم عمق» هم با 700 ميليون تومان کمترين فروش را در ميان فيلم هاي ترانه عليدوستي داشته است.
ميانگين فروش: 3 ميليارد تومان
تحليل فروش: ترانه عليدوستي جزو بازيگران گران سينماي ايران دسته بندي مي شود. از آن سو محبوب طيف زيادي از منتقدان هم هست و جمع اين دو ويژگي به او موقعيتي خاص بخشيده است. در کارنامه سال هاي اخير او که نگاه مي کنيم فيلم شکست خورده نداشته. جالب آنکه اين فيلم ها نسبت مستقيم با گيشه ندارند ولي خب فروش شان در برخي موارد از فيلم هاي گيشه پسند بيشتر بوده. مجموع 21 ميليارد تومان رقم چشمگيري براي يک بازيگر است که جزو بازيگر تجاري هم به حساب نمي آيد، اما فراموش نکنيم بيشتر آن به خاطر يک فيلم است: «فروشنده». اين فيلم نام اصغر فرهادي را کنار خود داشت؛ در کن درخشيده بود و شهاب حسيني در آن بازي مي کند. از آن سو برخي حواشي باعث شد حرف و حديث درباره اش زياد باشد و همه اينها به فروش بالايش کمک کرد.
پرويز پرستويي
ميزان فروش فيلم ها: هشت ميليارد و 800 ميليون تومان
چند فيلم داشته: فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: «باديگارد» موفق ترين فيلم پرستويي در گيشه است که سال پيش اکران شد و بيش از هفت ميليارد تومان فروش داشت. در مقابل فيلم «بيداري براي سه روز» او فقط 16 ميليون تومان فروش کرد.
ميانگين فروش: 1 ميليارد و 100ميليون تومان
تحليل فروش: نگاهي به کارنامه پرويز پرستويي نشان مي دهد، او يکي از پولسازترين بازيگران سينماي ايران از نيمه دوم دهه هفتاد تا نيمه دوم هشتاد است. با اين حال در سال هاي اخير علاقه مندي اش به سمت فيلم هايي بوده که گيشه نداشته اند. در مقابل اما روايت است که اين بازيگر دستمزد بالايي مي گيرد و برايش تفاوتي ندارد که فيلم گيشه خواهدداشت يا نه. البته اين را هم فراموش نکنيم که پرستويي بازيگر توانمندي است و حضورش براي کارگردان ها غنيمت است اما خب نامش فعلا گيشه ندارد. کافي است فروش هفت ميليارد توماني باديگارد را از کارنامه کاري پرستويي حذف کنيم. تصور مي کنيد ميانگين فروش هفت فيلم ديگري که در دهه 90 از او اکران شده روي هم چقدر مي شود؟ چيزي کمتر از 250 ميليون تومان.
حميد فرخ نژاد
ميزان فروش فيلم ها: 43 ميليارد و 341 ميليون
چند فيلم داشته: 14 فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: تازه ترين فيلم اکران شده با بازي حميد فرخ نژاد «گشت 2» است که بيش از 20 ميليارد تومان فروش داشت. کمترين فيلم او در گيشه هم «ياسين» است که تنها 25 ميليون تومان فروش کرد.
ميانگين فروش: 3 ميليارد تومان
تحليل فروش: اولين نکته درباره گيشه فيلم هاي حميد فرخ نژاد، دو فيلمي است که امسال با بازي او روي پرده رفت. يعني «گشت 2 » سعيد سهيلي و «خوب، بد، جلف» پيمان قاسم خاني. فرخ نژاد اگر اين دو فيلم را نمي داشت حالا با يک کارنامه کاملا شکست خورده مواجه بود. همان طور که تا پيش از اين فقط يک فيلم در ميان 10 فيلم پرفروش سال داشت و آن هم «گشت ارشاد» است. به عبارت ديگر اگر فيلم هاي «گشت 2» و «خوب، بد، جلف» را از کارنامه حميد فرخ نژاد کنار بگذاريم مي ماند هفت ميليارد تومان فروش براي 12 فيلم. يعني تقريبا هر فيلم 580 ميليون تومان که خب براي بازيگر گران و البته توانايي به نام حميد فرخ نژاد رقم بسيار پاييني است.
حامد بهداد
ميزان فروش فيلم ها: 13 ميليارد تومان
چند فيلم داشته: 16 فيلم

پرفروش و کم فروش ترين: «نيمه شب اتفاق افتاد» با يک ميليارد و 700 ميليون تومان فروش، بهترين فيلم حامد بهداد در گيشه است. از آنسو فيلم «فرزند چهارم» فقط 95 ميليون تومان فروش داشته است. البته اين فيلم سال 92 روي پرده رفت که قيمت بليت سه هزار تومان بود.
ميانگين فروش: 820 ميليون تومان
تحليل فروش: حامد بهداد بازيگر توانا و محبوبي است اما گيشه فيلم هايش فروش معقولي نداشته است. البته فروش «خانه دختر» فعلا خوب است و بخشي از آن را بايد به حساب بهداد گذاشت اما در کارنامه اش فيلم شکست خورده کم پيدا نمي شود. حامد بهداد به گفته بسياري از تهيه کنندگان جزو گرانترين بازيگران سينماي ايران است اما پرفروش ترين فيلم او در شش سال اخير حتي به فروشي دو ميلياردي هم نرسيده. او در اين سال ها فقط دو فيلم ميان 10 فيلم برتر سال داشته است که براي بازيگري در اندازه بهداد آمار ناموفقي به حساب مي آيد. يکي از آن ها «سعادت آباد» است که به جز او کلي بازيگر ستاره ديگر هم داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته سی و چهارم سوپر لیگ یونان در مرحله پلی‌آف قهرمانی، تیم فوتبال آ ا ک آتن که احسان حاج‌صفی را در فهرست نفراتش دارد، از ساعت 20 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه اوپاپ آرنا به مصاف تیم رده چهارمی پائوک خواهد رفت.

احسان حاج‌صفی که جایگاه ثابتی در هفت مسابقه گذشته و رقابت‌های حساس پلی‌آف قهرمانی سوپر لیگ یونان داشته و عملکرد درخشانی در خط دفاعی تیمش ارائه کرده، امشب هم یکی از بازیکنان ثابت در جدال سرنوشت ساز برابر پائوک است.

مدافع چپ ایرانی آ ا ک آتن که در فصل جاری سوپر لیگ یونان 16 بازی انجام داده و یک پاس گل به ثبت رسانده، امیدوار است امشب هم در خط دفاعی تیمش نمایش مطمئنی مقابل پائوک داشته باشد تا یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شوند.

تیم فوتبال آ ا ک آتن در حال حاضر با 75 امتیاز صدرنشین سوپر لیگ یونان است و فاصله چهار امتیازی با تیم رده دومی پاناتینایکوس دارد و در صورت برتری در مسابقه امشب برابر پائوک، شانس بالایی برای کسب قهرمانی در دو هفته باقی مانده خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • شهرداری گرگان در لبنان ناکام ماند
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»