Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزار جنسی در آمریکا به حوزه‌ها و بخش‌های مختلف تسری یافته و هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد

 

رسوایی‌های تمام نشدنی آزار و اذیت جنسی در بخش‌ها و محافل مختلف آمریکا روز به روز ابعاد بیشتری به خود می‌گیرد و زمینه‌ساز افشای موارد متعدد می‌شود. این روزها در آمریکا از صنعت نمایش و سینما گرفته تا سیاست و ورزش به صحنه برملا شدن رفتار آمیخته با آزار و اذیت یا سوءاستفاده‌های جنسی تبدیل شده است، انگار که سریال رسوایی اخلافی در این لگه دنیا پایانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه سینما، ماجرای «هاروی واینستین» تهیه‌کننده مشهور و قدرتمند هالیوود بارزترین مورد بود که مثل بمب صدا کرد و زمینه‌ساز افشاگری‌های دیگر شد. حدود 50 زن هنرپیشه‌، این تهیه‌کننده را که برنده چند جایزه اسکار است، به آزار جنسی متهم و او را یک بیمار جنسی توصیف کردند. کار اینجا تمام نشد و واینستین از آکادمی تلویزیون آمریکا نیز اخراج شد. او در مراسم امی 2017 در ماه سپتامبر در مجموع در 17 رشته برای دو مجموعه تلویزیونی نامزد شده بود.

در ادامه، دیگر تهیه‌کننده‌ها، بازیگران یا تولیدکنندگان آشکارا به آزار و اذیت جنسی متهم شدند. مانند «روی پرایس» رئیس استودیوهای آمازون که از سمتش استعفا کرد یا شاکیان پرونده آزار جنسی  «جیمز توباک» نویسنده و کارگردان هالیوودی که به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.

البته تلویزیون هرگز منتظر سینما و ماجرای واینستین نماند و خود وارد گود شد. «راجر ایلز» رئیس شبکه آمریکایی فاکس نیوز در پی متهم شدن به آزار و اذیت جنسی مجبور به استعفا شد. پس از او «بیل اورایلی» مجری مشهور این شبکه نیز به همین اتهام، مجبور به ترک این شبکه شد. روزنامه نیویورک تایمز اوایل این هفته افشا کرد که اورایلی 32 میلیون دلار به یک کارشناس مسائل حقوقی شبکه که او را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده بود داده تا از پیگردهای قضایی مصون بماند. 

در این میان فساد جنسی «کوین اسپیسی» بازیگر سرشناس هالیوود، آینده «خانه پوشالی» را مبهم‌تر از همیشه کرده است. در حالی که این روزها از تعطیلی سریال «خانه پوشالی» خبر داده می‌شود، کمپانی «نت‌فلیکس» با انتشار بیانه‌ای اعلام داشته که از ساخت ادامه «خانه پوشالی» در صورتی که کوین اسپیسی در آن باشد، انصراف خواهد داد. همچنین قرار است اسپیسی از جدیدترین فیلم «ریدلی اسکات»، به نام «تمام پول‌های جهان» حذف شود. اسپیسی متهم به برخورد جنسی در حال مستی با یک پسر 14 ساله در 1986 است، زمانی که او 26 ساله بوده است.

در ادامه‌ی موج رسوایی‌های اخلاقی هالیوود، «لویی سی کی» کمدین سرشناس آمریکایی هم متهم شد که در برابر پنج زن اعمال خلاف عرف و اخلاق انجام داده است. در راستای همین مسئله کمپانی‌های یونیورسال و ایلومینیشن که وظیفه ساخت انیمیشن «زندگی مخفی حیوانات خانگی» را بر عهده دارند، اعلام کردند دیگر با این فرد همکاری نخواهند کرد و در قسمت دوم این انیمیشن سینمایی از فرد دیگری برای صداپیشگی استفاده می‌کنند. «اندی دیک»، دیگر کمدین آمریکایی هم بابت آزار جنسی از فیلم «خیزش باکانان» اخراج شد. 

جهان سیاست در آمریکا هم هیچ‌گاه با روابط غیراخلاقی و سوءاستفاده مردان حاکم از زنان بیگانه نبوده است. هنوز رسوایی‌های بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و  اظهارات جنجالی دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری که گفته بود "قدرت این را دارد که هر کاری که می‌خواهد می‌تواند با زنان بکند" از یاد نرفته که  اعترافات اخیر  بوش پدر 93 ساله به آزار و اذیت جنسی، همه را متحیر و شوکه کرد. 

در این میان مطلب روزنامه واشنگتن پست در باره «روی مور» نامزد جمهوری‌خواه برای انتخابات سنای ایالت آلاباما هم جنجال به پا کرد. این روزنامه از رسوایی اخلافی این سیاستمدار آمریکایی پس از چهار دهه پرده برداشته است. 

متعاقب آن جمهوری‌خواهان به سرعت درحال قطع روابط با روی مور هستند. علت این مسئله نیز نگرانی از لکه‌دارکردن وجهه حزب و نامزدهای دیگر جمهوری‌خواه است که قصد پیروزی در انتخابات را دارند.

حوزه ورزش هم از تعرضات جنسی مصون نمانده است. «مک‌کایلا مارونی» قهرمان زن سابق ژیمناستیک آمریکا هفته گذشته اعلام کرد از سوی پزشک سابق تیم ملی بانوان مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است. به نوشته  دیلی میل ، «مک کایلا مارونی» قهرمان المپیک سال 2012 در ژیمناستیک هنری در ترکیب تیم آمریکا  فاش کرد  به مدت 7  سال مورد تجاوز « لاری ناسار» پزشک تیم قرار گرفته است. در این راستا «استیو پنی» رئیس فدراسیون ژیمناستیک آمریکا ماه مارس به علت نحوه مدیریت رسوایی که بیش از 350 ژیمناست قربانی آن شده  بودند، مجبور به استعفا شد. «هوپ سولو» دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال زنان آمریکا هم «سپ بلاتر» رئیس سابق فیفا را متهم کرد که در مراسم اعطای جوایز بهترین‌های فوتبال 2013 او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

 

 

..............................................................................................................

مصطفی عبدلی 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،ایالات متحده روز چهارشنبه ۱ مه (۱۲ اردیبهشت) روسیه را به استفاده از «تسلیحات شیمیایی» علیه نیرو‌های اوکراینی متهم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که استفاده تسلیحاتی روسیه از ماده شیمیایی «کلروپیکرین» علیه نیرو‌های اوکراینی، نقض کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی (CWC) است.

این وزارتخانه همچنین اضافه کرده است که روسیه با بهره‌گیری از «گاز‌های ضد شورش و اشک‌آور» در جریان جنگ، معاهدات بین‌المللی در زمینه تسلیحات شیمیایی را زیر پا گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: «استفاده از چنین مواد شیمیایی‌ای یک اتفاق منفرد و مجزا نیست و احتمالاً ناشی از تمایل نیرو‌های روسیه برای بیرون راندن نیرو‌های اوکراینی از مواضع مستحکم و دستیابی به دستاورد‌های تاکتیکی در میدان نبرد است.»

نتیجه‌گیری ایالات متحده با شهادت سربازان اوکراینی مطابقت دارد که می‌گویند در ماه‌های اخیر در بخش‌هایی از خط مقدم خود با نیرو‌های روسیه با گاز و سایر مواد شیمیایی محرک مواجه شده‌اند.

نیرو‌های مسلح اوکراین پیشتر در در بیانیه‌ای در ماه مارس اعلام کرده بود که روسیه در بیش از هزار مورد «مواد شیمیایی سمی که برای جنگ ممنوع هستند» را استفاده کرده است. به گفته مقامات اوکراینی، تنها در ماه فوریه ۲۵۰ مورد از چنین حملاتی به ثبت رسیده است.

ارتش اوکراین می‌گوید نیرو‌های روسی علاوه بر کلروپیکرین، از نارنجک‌های پرشده از ماده «سی‌اس» و «سی‌ان» استفاده کرده‌اند. این گزارش می‌گوید که حداقل ۵۰۰ سرباز اوکراینی به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد سمی ضدشورش تحت درمان قرار گرفته‌اند و یک نفر نیز بر اثر خفگی با گاز اشک‌آور کشته شده است.




در حالی که در اعتراضات خیابانی غیرنظامیان معمولاً می‌توانند از گاز اشک‌آور و ضد شورش فرار کنند، سربازانی که در سنگر‌ها بدون ماسک ضد گاز موضع گرفته‌اند یا زیر آتش دشمن هستند در خطر خفگی قرار می‌گیرند.

روسیه قبلا استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ اوکراین را رد کرده بود.

گاز کلروپیکرین به عنوان یک سلاح شیمیایی در جنگ جهانی اول توسط آلمان به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت. این عامل خفگی توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه برای استفاده نظامی غیرمجاز اعلام شده و اکنون بیشتر در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود.

این گاز ریه‌ها، چشم‌ها و پوست را تحریک می‌کند و می‌تواند باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود که هفته‌ها طول می‌کشد.

ایالات متحده همزمان اعلام کرده که سه نهاد دولتی روسیه مرتبط با برنامه‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی این کشور و چهار شرکت روسی را که به این نهاد‌های دولتی کمک کرده‌اند، تحریم می‌کند.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است. روسیه معاهدات مربوط به أن را امضا کرده و ادعا می‌کند که سلاح شیمیایی ندارد، اما این کشور در سال‌های اخیر متهم به استفاده از عامل اعصاب علیه منتقدان خود نظیر سرگئی اسکریپال و الکسی ناوالنی شده است.

دیگر خبرها

  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • رسوایی جدید در آمریکا
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...