Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@13:52:54 GMT

کتاب سال دانشجویی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۳۷۲۰

دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تقوی افزود: در فراخوان بیست و چهارمین دوره کتاب سال دانشجویی که در فروردین امسال منتشر شد از همه دانشجویان و طلاب مولف و مترجم سراسر کشور برای حضور آثار علمی دراین دوره دعوت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جشنواره امسال از سه بخش اصلی، ویژه و جنبی تشکیل شده است گفت: در بخش اصلی آثار پژوهشگران در شش بخش علوم پایه، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
تقوی به بخش ویژه بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخش آثاری در زمینه های اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال، آثار منتشر شده دانشجویان فارسی نویس، فضای مجازی، گردشگری، فرهنگ عمومی و آسیب های اجتماعی، مطالعات میان رشته ای قرآن کریم و تجاری سازی دانش و فناوری های نوین از سوی پژوهشگران ارسال شد.
وی همچنین به بخش جنبی این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: این بخش از جشنواره شامل شاخه های نگارستان کتاب، انتخاب ناشر برتر، انتخاب مولف پرکار، انتخاب مولف جوان  و تقدیر از استاد خادم کتاب بوده است.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی با بیان اینکه 660 اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره سال دانشجویی ارسال شد، افزود: بیشترین آثار ارسال شده مربوط به رشته های علوم انسانی و در بخش های حقوق، دین و فلسفه و روانشناسی و علوم تربیتی با 52 درصد بوده است.
وی گفت: 22 درصد از آثار مربوط به رشته علوم پزشکی و دامپزشکی و 7 درصد آثار مربوط به رشته فنی و مهندسی بود که 73 درصد از آثار ارایه شده مربوط به دانشجویان و پژوهشگران مرد و 27 درصد از آثار مربوط به پژوشگران زن بوده است.
تقوی گفت: 66 درصد از آثار ارسال شده تالیفی  و 34 درصد از آثار ترجمه بوده است که به تفکیک 71 درصد از دانشگاه ها و مراکز علمی دولتی و 18 درصد مربوط به دانشگاه ها و مراکز آزاد بوده است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است