Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور گفت: داوری بخش‌ پژوهشی این دوره از جشنواره زیر نظر اساتید برجسته علوم قرآنی در حال انجام است و نتایج داوری و برگزیدگان این بخش تا پایان هفته جاری مشخص و اعلام خواهد شد. در این بخش 59دانشجو و 17 استاد در رشته‌های مختلف رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا، محمدمهدی بحرالعلوم دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور افزود: داوری بخش‌ پژوهشی این دوره از جشنواره زیر نظر اساتید برجسته علوم قرآنی در حال انجام است و نتایج داوری و برگزیدگان این بخش تا پایان هفته جاری مشخص و اعلام خواهد شد.
دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور ادامه داد: چهار رشته مقاله نویسی، تلخیص، نقد و تالیف کتاب زیرمجموعه بخش پژوهشی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور است که در این بخش‌ها اساتید و دانشجویان شرکت کرده‌اند.
بحرالعلوم خاطرنشان کرد: در رشته مقاله نویسی 32 دانشجو و 13 استاد و در رشته تلخیص 16 دانشجو و در رشته بررسی و نقد 11 دانشجو و 3 استاد رقابت‌های خود را آغاز کرده‌اند. ضمن این که در رشته تالیف کتاب یک استاد در این دوره از جشنواره حضور دارد.
دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور عنوان کرد: داوری بخش‌ پژوهشی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور به میزبانی وزارت بهداشت زیر نظر اساتید برجسته علوم قرآنی دانشگاه‌ها از جمله لسانی فشارکی، حسن اصغرپور عضو هیات علمی دانشگاه شاهد و... در چهار رشته مقاله نویسی، تلخیص، نقد و تالیف کتاب در حال انجام است و تا اواسط این هفته نتایج مشخص و اعلام خواهد شد.

**تشکیل کمیته‌های مختلف جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنین از تشکیل کمیته‌های مختلف سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور خبر داد و گفت: کمیته فنی جشنواره با مسئولیت محمد ضرغام، کمیته پشتیبانی و اجرا با مسئولیت امیر حسینی، کمیته تشریفات با مسئولیت حمیدرضا نداف، کمیته اطلاع رسانی و ستاد خبری با مسئولیت مهدی معماری و همچنین کمیته فرهنگی جشنواره با مدیریت پیمان کمالوند تشکیل شده است.
وی همچنین از اسکان دانشجویان و اساتید شرکت کننده در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن وعترت دانشگاهیان کشور در سه هتل باباطاهر، پرشیا و مارلیک افزود: هر سه هتل در نظرگرفته شده برای اسکان شرکت‌کنندگان در نزدیکی محل برگزاری جشنواره است تا شرکت‌کنندگان مشکل ایاب و ذهاب و برنامه‌ریزی نداشته باشند.
بحرالعلوم با اشاره به حضور 1008 نفر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره که 550 نفر را آقایان تشکل می‌دهند، عنوان کرد: از این تعداد 196 نفر در بخش معارفی، 383 نفر در بخش آوایی، 204 نفر در بخش هنری، 96 نفر در بخش ادبی، 53 نفر در بخش فناوری و 76 نفر در بخش پژوهشی حضور دارند. همچنین در بخش اساتید 50 نفر از شرکت کنندگان در بخش آقایان و 45 نفر نیز در بخش بانوان حضور دارند، در بخش دانشجویان نیز 500 شرکت‌کننده در بخش آقایان و 413 نفر نیز در بخش بانوان رقابت می‌کنند.
دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور یادآور شد: مرحله نهایی این دوره از مسابقات از روز ششم تا هشتم آذرماه در حوزه هنری تهران به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

**آیین افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور صبح روز هفتم آذر برگزار می‌شود
دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور تصریح کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات نیز صبح روز هفتم آذرماه برگزار می‌شود و طی آن از برگزیدگان رشته‌های غیر حضوری و کتبی تجلیل خواهد شد.
بحرالعلوم اظهار کرد: از بعدازظهر روز هفتم نیز رقابت‌های بخش آوایی یا شفاهی آغاز می‌شود و تا صبح روز هشتم آذرماه ادامه دارد. اگر برخی رشته‌ها نیاز به مرحله فینال داشته باشد، فینال آن رشته‌ها در بعدازظهر روز هشتم آذرماه برگزار می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه نیز شامگاه روز هشتم آذرماه برگزار می‌شود و روز نهم خروج متسابقان را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه تمامی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در مجموعه حوزه هنری رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند، گفت: رقابت‌های بخش بانوان در دو بخش اساتید و دانشجویان در سالن‌های مجزا و به صورت همزمان برگزار می‌شود.
دانشجویان و اساتید شرکت کننده در جشنواره سی و دوم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تابعه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم معارف و جهاد دانشگاهی هستند.
میزبانی این دوره از جشنواره که سی دومین دوره آن است بر عهده وزارت بهداشت است و سال پیش این جشنواره توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شده و مرحله نهایی آن امسال از ششم تا هشتم آذرماه در حوزه هنری شهر تهران برگزار می‌شود.
برای نخستین بار در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت، اساتید و اعضای هیأت علمی در برخی از رشته‌ها می‌توانند حضور داشته باشند و به رقابت بپردازند. همچنین امسال برای اولین بار به دلیل تقارن هفته قرآن و عترت با مراسم اربعین، تصمیم گرفته شد تا این جشنواره بعد از این مراسم و در آذرماه برگزار شود.
سیام*3061*1724*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد

غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مرحله استانی چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در ۱۱ رشته و در ۲ بخش آوایی و پژوهشی در یزد در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی و دعاخوانی، اذان، انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود.

غفاریان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر طی دو روز و به صورت مجزا با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که مردادماه امسال به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و مازندران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت