Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:27:30 GMT

ترس ها و لذت هايي به عمر يک وارونگي

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۴۰۸۴

ترس ها و لذت هايي به عمر يک وارونگي

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- امروز در نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال سوار بر مرکب واقعيت مجازي ميان آسمان و زمين وارونه شدم، لحظات معلق در فضا بدون تعلق به زمان و مکان، ميان تو در توي تصاوير سه بعدي به ناکجا آباد سفر کرده و ترس ها و لذت هايي به عمر اين وارونگي را تجربه کردم.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا،در ضلع جنوب شرقي شبستان مصلي امام خميني (ره) در يازدهمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال يک VR 360 (واقعيت مجازي) توجه همه را به خود جلب مي کند و افراد براي لذت يک تجربه مجازي در ميان سياره ها و زير اقيانوس ها و فرار از دست اژدهاي خشمگين صف کشيده اند و براي نشستن و وارونگي بر روي بازوهاي اين ربات در دايره 360 درجه لحظه شماري مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از چند دقيقه معطلي در صف، نوبت به من براي نشستن بر روي صندلي ربات رسيد و با جواب منفي به سوالات متصدي ربات مبني بر نداشتن بيماري قلبي، کمربند خود را محکم بستم و سپس دوربيني سياه بر روي چشمانم نصب شد که ناگهان ارتباط من با زمان 9:45 دقيقه مکان مصلاي قطع شد و خودم را ميان تودر تويي در حال چرخش يافتم که در حال سقوط به ته سياه چالي است.
کمتر از چند دقيقه از شروع بازي، چشمانم را بستم و براي بازگشت به زمان و مکان واقعي فرياد کشيدم؛ و مثل بازي واقعي دوران کودکي ام بود واقعيتي که حالا بازي شده است و از لذت بردن در ميان اين همه هيجان ناتوان بودم.
مصطفي که چند دقيقه قبل از من لذت اين بازي را به پايان رسانده بود با صداي بلند گفت: اين بازي براي من پر از هيجان بود و من هميشه با قرار گرفتن در شرايط ترس لذت مي برم و تلاش مي کنم دختر 5 ساله ام را همانند خودم تربيت کنم و به همين خاطر چند ماه پيش او را در ميان موج هاي خروشان دريا پرتاب کردم و تصميم دارم در روزهاي آينده او را براي بازي به اينجا بياورم.
مريم که رنگ از رخسارش پريده با هيجان دوستش را بغل مي کند و فرياد مي زند: `مرگ رو جلو چشمم ديدم`.
مريم به من گفت: معمولا در طول سال چندين بار به شهر بازي مي روم و آخرين بازي هايي که آدم را در حد مرگ مي ترساند را تجربه مي کنم ولي اينجا ترس واقعي را تجربه کردم و نزديک بود قلبم بايستد.
مهدي پسر نوجواني است که در ماهيچه هاي صورت وي پس از بازي هيچ واکنشي را نمي توانم جستجو کنم و با همان صورت بي احساس پوز خندي مي زند و مي گويد: بد نبود؛ ولي به هيچ عنوان جايگزين فعاليت ها و هيجانات واقعي نمي شود و هر چقدر من تلاش کردم که خود را در شرايط واقعي تجسم کنم امکان نداشت و نمي توانستم فراموش کنم که درسالن شبستان مصلي امام خميني (ره) هستم.
حميد که مرد 57 ساله اي است بر روي صندلي نشسته و به اطرافش چنان با غرورمي نگرد که گويي طراح تکنولوژي اين ربات است. بازي شروع مي شود و وي ميان دستان ربات به بالا و پايين و چپ و راست معلق مي شود و متصدي ربات، مدام از احوالات وي باخبر مي شود.
حميد به من گفت: کودک درونم را زنده نگاه داشتم و بسيار لذت بردم و کاملا خود را در آن فضا تجسم کردم و دوست دارم هرچيز جديدي را در هر شرايطي تجربه کنم.
امروزه براي کساني که به دنبال هيجان هستند و مي خواهند آدرنالين خون خود را ترشح کنند شايد نيازي به بستن چمدان سفر نباشد تا به نقاطي دور سفر کنند و با پرداخت هرينه هايي زياد با پاراگلايدر و پاراموتور پرواز را تجربه کنند و براي لذت هيجان سقوط، به دنبال بک بانجي جامپينگ با ارتفاع زياد بگردند زيرا امروزه فن آوري واقعيت مجازي در يخش سرگرمي و علم بسيار پيشرفت کرده است و با استفاده از نرم افزارها، تصاوير، صداها و در برخي موارد با جليقه هايي که حس لامسه را درگير مي کند، فرد احساس حضور در مکاني را تجربه مي کند که در واقعيت در آن حضور ندارد.
يک واردکننده دستگاه وي آر 360 گفت: واقعيت مجازي يک پروژه جديد است که در حال حاضر بيشتر بر روي بازي ها و سرگرمي ها متمرکز است و افراد مي توانند در محيطي امن هيجانات و فعاليت هاي پر ريسک را بدون هيچگونه خطري تجربه کنند و شاهد استقبال بسيار خوبي هستيم به نحوي که ما براي بالابردن هيجانات در دنياي مجازي قادر به استفاده از دايناسور و اژدها هستيم در حالي که افراد در زندگي واقعي نمي توانند اين ترس ها و هيجانات را تجربه کنند .
واقعيت مجازي در امور پزشکي و فوبيا ها بسيار کاربرد دارد و به درمان بيماراني که با مشکلاتي همچون ترس از حيوانات، ارتفاع، سخنراني و مشکلات روحي و رواني درگير هستند کمک شاياني مي کند.
در کشورهاي پيشرفته با استفاده از اين تکنولوژي در امور گردشگري مجازي، معماري، هنر، تعاملات اجتماعي، کسب و کار، مديريت اطلاعات، ورزش، آموزش و پرورش، پزشکي، مهندسي و طراحي، ارتش و امور نظامي توانسته اند هزينه ها و ضريب خطاها را در کارهاي خود کاهش دهند ولي سوال اينجا است که مجازي ها تا کجا مي خواهند در زندگي بشر نقش واقعيت را بازي کنند.
علمي**9031**1569
گزارشگر: عادل پازيار ** انتشار: علي حبيبي
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با کانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.m
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است

رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم ۸۰۰ نفر از پاکبانان شهر تهران که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیزتر است. در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده است؛ اما سامانه ۱۳۷ که سامانه‌ای نظارتی است نظرات مردم را منعکس می‌کند. از این منظر شاهد کاهش ۶۵ درصدی شکایت‌ها در حوزه پسماند هستیم.

وی افزود: از نگاه میدانی نیز با توجه به بهبود عوامل موثر در نظافت شهر شاهد بهبود وضعیت هستیم. یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند معدل مدل ماشین‌آلات بود که از ۹۱ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۱۴۰۰ خواهد رسید. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد. از سوی دیگر کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب قدر این زحمتکشان بیشتر دیده شود.

محمدی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کار سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته، ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته ۳۳ درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. ۱۷ هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شستشو و نگهداشت مخازن با توجه به تبدیل شدن قرارداد‌ها به قرارداد‌های حجمی، قطعا از این پس وضعیت شستشوی مخازن بهتر خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سوالی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند، اظهار کرد: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قرارداد‌های بسته شده تعیین شده است پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که افرادی که به صورت غیرمجاز خریداری می‌کنند بالاتر باشد؛ اما غیر از پیمانکار شهرداری هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند، جرم است.

تنظیم پیش‌نویس قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی تهران تا دو هفته آینده 

وی درباره زباله‌سوز ۶ هزار تنی تهران نیز گفت: با توجه به اینکه انعقاد چنین قراردادی در کشور در این سطح برای اولین بار است شرکت‌های مشاور برای انعقاد این قرارداد نیاز به بررسی‌های بیشتر و اخذ مشاوره‌های فنی بیشتر داشتند؛ لذا مقرر شد از مجموعه‌های دانشگاهی و همچنین کارشناسان وزارت کشور استفاده کنیم. در این مسیر یک مشاور بین‌المللی نیز استخدام کردیم تا این قرارداد‌ها تنظیم شود. امیدواریم تا دو هفته آینده پیش‌نویس این قرارداد تنظیم شود.

موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص شیرابه و انتشار آن در هنگام حمل پسماند و در مجموعه آرادکوه، اظهار کرد: بیش از هفتاد سال است که در مجموعه آرادکوه زباله دفن می‌شود طبیعتا بوی نامطبوع در آنجا وجود دارد؛ لذا برنامه‌ریزی شده که به عنوان تنها راه حل آلودگی زیست محیطی و گاز متان موجود در آنجا استحصال این گاز انجام شود که منابع و اعتبارات در طرح جامع دیده شده و مقرر بود تا اسفندماه سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود که با یک ماه و نیم تأخیر در اردیبهشت‌ماه فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام خواهد شد. هر چند که این موضوع برای شهرداری تهران پرهزینه است؛ اما آن را به عنوان یک راه حل تمام کننده و حلقه پایانی مدیریت پسماند پذیرفته است. اما موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد و خوشبختانه دریاچه شیرابه‌ای که در گذشته وجود داشته امروز خشک شده و دیگر وجود ندارد.

محمدی درخصوص تعداد کاربران اپلیکیشن نوماند گفت: هدف‌گذاری که دنبال کردیم این بود که روزانه ۱۹۰۰ نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنند که در مجموع حدود ۴۲ هزار نفر می‌شد که در حال حاضر ۴۵ درصد از هدف‌گذاری ما محقق شده است و تبلیغات مویرگی برای افزایش تعداد کاربران نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

جاری شدن شیرابه از خودرو‌های حمل پسماند تخلف است 

وی در خصوص شیرابه‌ای که از خودرو‌های حمل پسماند بعضاً جاری می‌شود نیز تصریح کرد: تمام تلاش این است که بویژه در فصول گرم با نوسازی ناوگان که بخشی از آن مربوط به سیم‌تریلر‌ها می‌شود بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم. تعدادی از این خودرو‌ها در سال گذشته نوسازی و اورهال شدند و نظارت بر پیمانکار نیز در این حوزه به صورت جدی افزایش پیدا کرده است. اگر این موضوع در سطح شهر دیده می‌شود تخلف است و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: مرکز تحقیق و پژوهشی به صورت مشترک با شهاب‌خودرو راه اندازی خواهیم کرد که ماشین‌هایی طراحی کنند که به صورت وکیوم شده به هیچ عنوان شیرابه از آن خارج نشود و به این ترتیب وضعیت بهبود پیدا کند.

محمدی درخصوص بکارگیری اتباع غیرمجاز در حوزه مدیریت پسماند گفت: بکارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد؛ اما از افراد زیر ۱۸ سال و اتباع غیرقانونی پیمانکاران نباید استفاده کنند و در صورت انجام این کار تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ده‌روسی: باید از روحیه لورکوزن بترسیم!
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • کیمیش: کامبک‌های رئال شانسی نیست