Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهوري لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به کنوانسيون بين‌المللي مقابله با تامين مالي تروريسم،را جهت طي تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال کرد.
به گزارش گروه دولت خبرگزاري فارس، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، حسن روحاني رئيس جمهوري لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به کنوانسيون بين‌المللي مقابله با تامين مالي تروريسم،را جهت طي تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لايحه « الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به کنوانسيون بين‌المللي مقابله با تامين مالي تروريسم » که به پيشنهاد وزارت امور خارجه در جلسه مورخ 7 آبان 1396 هيأت وزيران به تصويب رسيده است، جهت طي تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال شد.
در مقدمه توجيهي اين لايحه آمده است: کنوانسيون بين‌المللي مقابله با تامين مالي تروريسم سندي است براي پيشگيري و مقابله با اشکال ومصاديق مختلف تروريسم بين المللي از طريق قطع منابع وپشتوانه هاي مالي سازمانها و گروه‌هاي تروريستي با اجماع به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل متحد رسيده است .
با توجه به تهديدات فزاينده ناشي از تروريسم وبا توجه به اينکه جمهوري اسلامي ايران از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي همواره آماج حملات تروريستي گروهها وسازمانهاي ضدانقلاب بوده است و خود از بزرگترين قربانيان اين پديده شوم محسوب مي شود همچنين با توجه به اينکه جمهوري اسلامي ايران با الهام از تعاليم عاليه اسلامي وفرهنگ اصيل مدارا محور ايراني ضمن محکوميت قاطع تروريسم در تمامي اشکال ومظاهر آن حداکثر تلاش خود را براي مقابله با آن انجام داده است و با عنايت به اينکه مقابله با تروريسم مستلزم همکاري نزديک همه کشورهاست اين لايحه براي طي تشريفات قانوني به مجلس ارسال مي شود.
بر اساس ماده واحده اين لايحه ،به دولت جمهوري اسلامي ايران اجازه داده مي شود به کنوانسيون بين‌المللي مقابله با تامين مالي تروريسم(مصوب 18 آذر 1387 برابر با 9 دسامبر 1999 مجمع عمومي سازمان ملل متحد)مشتمل بر يک مقدمه و بيست وهشت ماده و يک پيوست ملحق شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد

پس از تصمیم جمهوری ترینیداد و توباگو در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، سازمان همکاری اسلامی از همه کشورهای جهان خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روزنامه البیان امارات، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای با استقبال از تصمیم جمهوری ترینیداد و توباگو در به رسمت شناختن کشور فلسطین افزود که این اقدام مهم با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در این زمینه همخوانی دارد و به مردم فلسطین این امکان را می‌دهد تا بتوانند برای حقوق مشروع خود از جمله حق بازگشت، تعیین سرنوشت خویش و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس تلاش کنند.

این سازمان که متشکل از ۵۷ کشور مسلمان است بار دیگر از همه کشورهای جهان که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست تا در اسرع وقت در حمایت از مردم فلسطین در به رسمیت شناختن کشور فلسطین و انجام تلاش‌های بین‌المللی با هدف پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل و تحقق صلح و ثبات در منطقه و اجرای مصوبات بین‌المللی مرتبط، اقدام کنند.

جمهوری ترینیداد و توباگو روز پنجشنبه در تصمیمی که در جلسه شورای وزیران این کشور اتخاذ شد، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

این تصمیم بر اساس توصیه وزیر امور خارجه جمهوری ترینیداد و توباگو اتخاذ شد و بر اساس شورای وزیران این کشور تصمیم گرفت که با هدف تحقق صلح پایدار از طریق تقویت اجماع رو به افزایش بین‌المللی در مورد مساله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

در بیانیه دولت ترینیداد و توباگو همچنین آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه و بیانگر خواسته‌های مشروع ملت فلسطین و حمایت از آنها است.

ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago) با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. این کشور در فاصله ۱۱ کیلومتری سواحل ونزوئلا و ۱۳۰ کیلومتری سواحل گرانادا واقع شده و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است.

پیش‌تر نیز جامائیکا و باربادوس در آوریل گذشته اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

همچنین «ریاض منصور» سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد از رایزنی‌های جاری در زمینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی چند کشور خبر داده بود.

کد خبر 750492

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم