Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن اعلام سياست هاي نظارتي و حمايتي در فضاي مجازي به تشريح راهبردهاي دولت در حمايت از رسانه هاي مکتوب پرداخت و بر نقش مهم رسانه‌ها در بحث درست نويسي تاکيد کرد. به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به نقل از روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني، حسين انتظامي که در برنامه زنده تلويزيوني "چشم شب روشن" شبکه چهارم سيما سخن مي گفت، با اشاره به اقبال عمومي به شبکه هاي اجتماعي اطلاع رسان گفت: بايد توجه داشت که تفاوت ميان رسانه هاي سنتي و رسانه هاي اجتماعي وجود دارد و اصلي ترين تفاوت موضوعاتي چون دروازه باني خبر، تاييد صحت اخبار و راستي آزمايي در رسانه هاي سنتي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره کارکردهاي اطلاع رساني شبکه هاي اجتماعي و پيام رسان ها گفت: بايد توجه داشته باشيم وقتي شکل رسانه ها عوض مي شود بايد نظارت ها که نظارت اجتماعي است نيز شکل بگيرد. وي با اشاره به تاکيد بر افزايش سواد رسانه‎اي جامعه، تاکيد کرد: آموزش، بهترين نوع حمايت از شبکه هاي اجتماعي است.
انتظامي درباره سرانه مطالعه و نقش مطبوعات در افزايش اين سرانه، گفت: مطبوعات نقطه عزيمت براي بالا بردن سرانه مطالعه هستند.
وي شمارگان ١٧٠ روزنامه کشور را کمتر از ٨٠٠ هزار نسخه دانست و توجه ويژه به نشريات تخصصي و محلي را در سياست گذاري معاونت مطبوعاتي يادآوري کرد و گفت: سياست ترويج و توجه به نشريات محلي در چند سال گذشته با توجه به تنوعات فرهنگي در دستورکار بوده است.
وي درباره شرايط امروز مطبوعات ايران نيز اظهار کرد: خوشبختانه با افقي که قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات به وجود آورده و تلاشي که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برخط قرار دادن اطلاعات انجام مي‌دهد، تقريبا تمام آمارها بر روي سايت موجود است؛ در حال حاضر حدود 8 هزار نشريه چاپي و الکترونيک داريم که در اين ميان نزديک به 2500 سايت خبري هستند و بخشي از آنها يعني حدود 300 عنوان به نشريات الکترونيکي غير برخط تعلق مي‌گيرد. همچنين بالغ بر 30 درصد نشريات استاني و محلي هستند و تلاش مي‌کنيم که اين نشريات ترويج پيدا کنند، چون نشريات محلي دراين موج تغييرات هنوز با فرصت بيشتتري مواجه‌اند.
انتظامي در ادامه با بيان اينکه امروز رسانه جمعي به رسانه اجتماعي تبديل شده، تصريح کرد: به طور کلي مي‌توان گفت که در اين موج تغييرات رسانه‌ها سه گروه نشريات بين‌المللي، تخصصي و اختصاصي و نشريات استاني با فرصت هايي مواجه هستند. بر اين اساس نشريات محلي که فقط به يک حوزه توجه دارند، تنها مسائل و دغدغه‌هاي آن حوزه را منعکس و به خوبي استعداد يابي مي‌کنند، بيشتر مورد اقبال مخاطبان خودشان هستند. در همين زمينه چند سال است که سياست ترويج و توسعه نشريات محلي در دستور کار ما قرار گرفته است.
او حمايت از نشريات استاني را حمايت از تنوع فرهنگي کشور و حفظ انسجام ملي دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضرتمام استان‌ها مجوز انتشار نشريات محلي را دارند، ولي ممکن است در برخي از استان ها به دلايلي منتشر نشوند. در عين حال در برخي از استان‌ها تعدادي از نشريات با استقبال خوبي مواجه هستند.
وي در تشريح برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حمايت از مطبوعات افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد بسته‌هاي حمايتي در حوزه مطبوعات را ابتداي هر سال اعلام مي کند تا صاحبان کسب و کار بدانند چه اولويت‌هايي براي سياست گذار فرهنگي کشور وجود دارد. به عنوان مثال براي سال 96، سيزده مورد اعلام شده که اگر موضوع رسانه‌اي يکي از اين موارد باشد در اولويت‌هاي حمايتي قرار خواهد گرفت و يارانه‌ آن رسانه ها تا سه برابر افزايش پيدا مي‌کند.
معاون مطبوعاتي به برخي از اين موارد 13 گانه اشاره کرد و گفت: رسانه‌هايي که مروج فرهنگ ايثار و شهادت، فرهنگ اقتصاد مقاومتي، کتابخواني، زبان و ادب فارسي، وقف، کتابخواني و... هستند؛ شامل حمايت هاي ويژه معاونت مطبوعاتي قرار مي گيرند.
وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات و اهداي جايزه فرهنگستان در اختتاميه اين نمايشگاه، اظهار کرد: نمايشگاه مطبوعات ضيافت سالانه رسانه‌اي‌ها محسوب مي‌شود و بازديدکنندگان هم به چند دسته مشخص مسئولان، متخصصان، خود اهالي مطبوعات و اصلي ترين دسته يعني مردم تقسيم مي‌شوند.
انتظامي يادآور شد: از سال 92 جايزه اي به نام جايزه فرهنگستان به صورت مشترک از سوي فرهنگستان زبان و ادب فارسي به عنوان مرجع رسمي پاسداشت و توسعه زبان فارسي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تعريف شد تا از رسانه‌هايي که به درست نويسي توجه دارند، تقدير شود.
معاون مطبوعاتي در خاتمه با تاکيد بر توجه رسانه ها به موضوع درست نويسي، خاطرنشان کرد: زبان و ادبيات فارسي عنصري هويت بخش و امنيت آفرين براي جامعه است و رسانه‌ها نقش مهمي در اين موضوع مهم دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که در حال طی کردن دوره درمان سرطان، در تنهایی هستند، در مقایسه با افرادی که با همنشینی همراه هستند، احتمال مرگ بیشتری دارند.
Jingxuan Zhao ، محقق و دانشمند ارشد در تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا  گفت: «تنهایی و احساس منزوی شدن نگرانی رایجی در میان بازماندگان سرطان است».

به گزارش ایتنا، ژائو توضیح داد که تشخیص و درمان سرطان افراد را منزوی می‌کند و روابط اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. ژائو گفت: «بیش از 18 میلیون بازمانده سرطان در ایالات متحده وجود دارد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2030 به 22 میلیون نفر افزایش یابد. اکنون باید به این موضوع حیاتی بپردازیم.»

برای این مطالعه، محققان بیش از 3400 بازمانده سرطان 50 ساله و بالاتر را که به یک مطالعه با بودجه فدرال در مورد بازنشستگی و سلامت بین سال‌های 2008 تا 2018 پاسخ مثبت دادند، ارزیابی کردند. حدود 28 درصد از بازماندگان احساس تنهایی شدید و 24 درصد دیگر احساس تنهایی متوسط را گزارش کردند. محققان دریافتند افرادی که بالاترین سطح تنهایی را گزارش می‌کنند، 67 درصد بیشتر از افرادی که کمتر تنها هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه در 25 آوریل در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد. ژائو در یک نشریه خبری گفت: «آنچه لازم است، اجرای برنامه‌هایی برای غربالگری تنهایی در میان بازماندگان سرطان و ارائه حمایت اجتماعی از افراد نیازمند است. این اقدامات می‌تواند مداخلاتی مانند مشاوره سلامت روان، حمایت جامعه، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و ادغام این برنامه‌ها در درمان سرطان باشد.»

این مطالعه جدید یک سال پس از توصیه جراح عمومی، دکتر ویوک مورتی، درباره "اپیدمی تنهایی و انزوا" که به یک بحران بهداشت عمومی کم‌توجه تبدیل شده است، انجام شد. مورتی در یک انتشار خبری گفت: « روابط ما منبعی برای درمان و بهزیستی است که پنهان می‌شود، روابطی که می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تر، کامل‌تر و سازنده‌تری داشته باشیم. با توجه به پیامدهای سلامتی قابل توجه تنهایی و انزوا، ما باید ایجاد ارتباط اجتماعی را به همان شیوه‌ای که دیگر مسائل مهم بهداشت عمومی مانند تنباکو، چاقی و اختلالات مصرف مواد را در اولویت قرار داده‌ایم، در اولویت قرار دهیم.» 

دیگر خبرها

  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است