Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@06:24:41 GMT

شرط فرانسه برای ثبات در منطقه؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۰۰۷۹

وزارت امور خارجه فرانسه با طرح ادعاهایی علیه کشورمان اعلام کرد: شرط برقراری ثبات در منطقه این است که ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، اگنس روماته اسپاین، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در یک نشست خبری به طرح ادعاهایی علیه ایران پرداخت و گفت: یک شرط مهم برای برقراری ثبات در منطقه این است که ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امیدواریم تمام کسانی که نفوذی در لبنان دارند، اجازه دهند که بازیگران سیاسی این کشور خود به‌طور کامل به مسوولیت‌هایشان رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: آقای سعد الحریری (نخست‌وزیر لبنان) روز گذشته از ایران خواست تا در امور داخلی لبنان و همسایگانش دخالت نکند. ما بر این باوریم که این یک شرط مهم برای برقراری ثبات در منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه همچنین با پرداختن به برنامه موشکی ایران، گفت که در صورت لزوم می‌توان تحریم‌های جدیدی علیه ایران به دلیل برنامه موشکی این کشور وضع کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رییس‌جمهور فرانسه در جریان سفرش به امارات که درباره تحریم ایران به دلیل برنامه موشکی‌اش صحبت کرده بود، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید اتحادیه اروپا تا کنون تحریم‌هایی را علیه نهادهای ایرانی در ارتباط با برنامه موشکی بالستیک این کشور وضع کرده است. اگر لازم باشد می‌توان تحریم‌های جدید اعمال کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه در بخش دیگری از این نشست خبری به سفر قریب‌الوقوع ژان ایو لودریان وزیر خارجه این کشور به ایران پرداخت و گفت: گفت‌وگوهای سیاسی میان تهران و پاریس به طور فعال ادامه دارد و رسیدگی به تمام این موضوعات شامل مسائل منطقه‌ای و راهبردی را ممکن می‌کند.

لودریان قرار است تا پایان ماه جاری (میلادی) به ایران سفر کند. منبع: مشرق برچسب ها: فرانسه ، ثبات درمنطقه ، لبنان

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد