Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@14:55:03 GMT

سامان قدوس کشف بزرگ سال 2017

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۲۴۷۱

سامان قدوس کشف بزرگ سال 2017

خبرگزاري آريا - سامان قدوس در نيمه دوم برابر ونزوئلا در پست هافبک بازيساز راهي ميدان شد و نمايشي در خورد توجه ارائه داد.
به گزارش "ورزش سه"، پيش از جام جهاني 2014 يکي از معضلات تيم کي روش در برزيل عدم حضور بازيکني بود که به خوبي بتواند وظيفه بازيسازي و ايجاد خلاقيت در پست هافبک بازيساز را در تيم برعهده بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کي روش در آن مقطع مجتبي جباري و علي کريمي دو بازيکن تکرار نشدني تاريخ فوتبال ايران را در اختيار داشت، اما اين دو پا به سن گذاشته بودند و در برنامه هاي کي روش که به بازيکناني با قدرت دوندگي بالا نياز داشت، جايي پيدا نکردند.
اين معضل در جام جهاني و همينطور جام ملت هاي آسيا 2015 به قوت خود باقي ماند و سرمربي پرتغالي تيم ملي سعي کرد با تغيير پست اشکان دژاگه و مسعود شجاعي که بيشتر به عنوان وينگر شناخته مي شدند،مشکل بازيسازي تيم ملي را حل کند؛ با اين حال همواره عدم حضور يک بازيکن خلاق پشت مهاجمين تيم ملي يکي از مشکلات تيم ملي و البته محل انتقاد کارشناسان بوده است.
سروش رفيعي با درخشش در تراکتورسازي و پرسپوليس بسياري را اميدوار کرد تا حضور او بتواند جاي خالي بازيکناني نظير کريمي را در تيم ملي پر کند، اما سبک فوتبال هافبک خلاق الخور قطر به مذاق کي روش خوش نيامد و حضور اين بازيکن در اردوي تيم ملي دوامي نيافت، تا پيدا کردن بازيکني در اين پست که در سيستم 1-3-2-4 نقطه ثقل به شمار مي رود و نقش بسزايي در طراحي حملات بر عهده دارد، يکي از دغدغه هاي کي روش باشد.
در حال حاضر اشکان دژاگه کاپيتان اول تيم ملي پا به سن گذاشته و نداشتن باشگاهي که به صورت مداوم او را در جريان مسابقه قرار دهد، باعث شده تا از فرم خوبش فاصله بگيرد. مسعود شجاعي نيز با اتفاقاتي که براي او رخ داده، مدتي است به تيم ملي دعوت نمي شود و بازگشت او به تيم ملي در هاله اي از ابهام قرار دارد.
حالا اما با حضور سامان قدوس در ليست نفرات کي روش اوضاع تفاوت کرده است. سرمربي پرتغالي سرانجام بازيکني را در اختيار دارد که هم قدرت تکنيکي خوبي دارد و هم به واسطه جواني از قدرت دوندگي بالايي برخوردار است؛ ضمن اينکه قدوس از فهم تاکتيکي بالايي دارد و اين ويژگي قرار گرفتن او در برنامه هاي کي روش را ساده تر مي کند.
کي روش که در دو پست وينگر چپ و راست شرايط بسيار مطلوبي دارد و گزينه هاي متعددي را در اين دو پست در اختيار دارد، مي تواند از قدوس در جام جهاني در پستي بهره بگيرد که در مدت حضور در فوتبال ايران يکي از معضلات او بوده است.
قدوس امروز برابر ونزوئلا در نيمه دوم جايگزين اشکان دژاگه شد و در پست هافبک بازيساز به کار گرفته شود. دقايقي بيشتر از حضور اين بازيکن در پست جديدش نگذشته بود که هوشمندي اين بازيکن از يک توپ سرگردان پاسي فوق العاده براي اميري ساخت و اميري نيز به خوبي با يک پاس رو به جلو حرکت قدوس را تکميل کرد تا گل پيروزي بخش ايران مقابل حريفش شکل گيرد.
نمايش اميدوارکننده قدوس مقابل ونزوئلا به احتمال فراوان سبب ادامه حضور او در پست هافبک بازيساز (Playmaker) خواهد شد و با اين وصف در جام جهاني نيز قدوس به صورت ثابت در اين پست بازي مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر زمان بر پل زمانخان سامان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیماچهارمحال و بختیاری، تخریب‌های ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی بر سازه‌ی پل تاریخی زمانخان، موجب نگرانی‌های بسیاری شده است که در گذر زمان کمرنگ می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در سال ۱۳۹۹ شرکت آب منطقه‌ای به دلایلی اقدام به ساخت و ساز در عرصه پل زمانخان کرد که همین موضوع موجب شکایت ما از این شرکت شد.
جیلان افزود: طبق نظر مشاوران و کارشناسان مرمت پل زمانخان، اقدام شرکت آب منطقه‌ای موجب حذف حوضچه آرامش ضلع غربی سازه شده که به همین دلیل، فشار آب ورودی بر پایه‌ها به ویژه پایه میانی افزایش یافته است.
وی گفت: در دوسال گذشته هم به دلیل عوامل طبیعی برف و سرما، بخشی از نواحی سطحی پایه‌ها آسیب دیده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: به همین منظور با تشکیل یک گروه از کارشناسان با تجربه از خارج استان و تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، کار مطالعات مرمت پل زمانخان در دست انجام است.
جیلان گفت: کار مرمت پل در دو بخش اظطراری برای سطوح سنگی و اساسی برای قسمت زیرین پل میانی انجام خواهد شد.
پایه‌های پل تاریخی زمانخان در زمان ساسانیان با تغییر مسیر رودخانه به محل فعلی، بر روی یال سنگی کوه مجاور به تعداد یک دهانه تراشیده شد.
در دوره صفوی با ایجاد دهانه دوم، سازه اصلی فوقانی به دست زمانخان، در دوره قاجار به دست خوانین ایلبگی و در دوره پهلوی دوم به دست عبدالحسین قزوینی حاکم روستای چم عالی مرمت اساسی شد و اکنون آنچه به سرعت بر پل زمانخان می‌گذرد، مساله زمان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • دو غایب بزرگ سپاهان در بازی حساس با پرسپولیس
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست