Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي دبير ستاد حقوق بشر که براي شرکت و سخنراني در کنفرانس بين المللي حقوقي قطر عازم اين کشور شد، به طور جداگانه با دبيرکل وزارت امور خارجه، رئيس کميته ملي حقوق بشر و دادستان کل قطر ديدار و درخصوص مسائل مورد علاقه و همکاري هاي دوجانبه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان به نقل از پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر، کاظم غريب آبادي، معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي دبير ستاد حقوق بشر، که براي شرکت و سخنراني در کنفرانس بين المللي حقوقي قطر عازم اين کشور شد، به طور جداگانه با دبيرکل وزارت امور خارجه، رئيس کميته ملي حقوق بشر و دادستان کل قطر ديدار و درخصوص مسائل مورد علاقه و همکاري هاي دوجانبه گفت‌وگو کرد.
غريب آبادي در ديدار با دکتر احمد الحمادي، دبيرکل وزارت امور خارجه با اشاره به اينکه ايران و قطر دو کشور همسايه و مسلمان هستند، افزود: سياست ايران درخصوص همسايگان خود همواره مبتني بر حسن همجواري، احترام متقابل، احترام به حاکميت و تقويت همکاري ها و روابط در تمامي حوزه هاست.
وي با اشاره به روابط حسنه موجود ميان دو کشىور در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي، خواهان اهتمام بيشتر به توسعه همکاري ها و تعاملات در حوزه هاي حقوقي، قضايي و حقوق بشر گرديد.
غريب آبادي با اشاره به اينکه امروزه از حقوق بشر به عنوان يک ابزار سياسي و براي تحت فشار قراردادن کشورهاي مستقل سوء استفاده مي شود، بر ضرورت رايزني و همکاري هاي دو کشور در سازمان هاي بين المللي در اين زمينه تاکيد و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را در اين خصوص اعلام کرد.
دکتر الحمادي نيز با تصريح بر اينکه روابط قطر و ايران در تمامي شرايط مبتني بر احترام متقابل بوده و همواره روابط حسنه اي بوده است، با انتقاد از تحريم هاي يکجانبه عليه اين کشور و تاثير سوء آن بر حقوق بشر مردم قطر، از جمهوري اسلامي ايران به خاطر فروگذارنکردن از هر نوع کمکي در اين شرايط، قدرداني کرد و گفت: قطر اين حمايت ها را هرگز فراموش نخواهد کرد.
وي همچنين با استقبال از پيشنهادهاي مطرح شده براي همکاري و تعامل در حوزه هاي قضايي و بشري، آمادگي کشورش را براي سرمايه گذاري در اين حوزه اعلام کرد.
معاون امور بين الملل دبير ستاد حقوق بشر و دکتر علي بن سميخ المري، رييس کميته ملي حقوق بشر قطر، نيز در ديداري جداگانه ضمن تاکيد بر ضرورت توسعه و تداوم رايزني هاي ايران و قطر در حوزه حقوق بشر و تبادل نظر و تجربيات در اين حوزه از جمله از طريق برگزاري کارگاه هاي مشترک، تحريم هاي يکجانبه را مغاير حقوق بين الملل و همچنين حقوق بشر خواندند و خواهان همفکري و تعامل بيشتر کشورهاي تحت تحريم با هدف مقابله با اين اقدام ظالمانه و غيرقانوني در عرصه بين المللي شدند.
در ديدار غريب آبادي با دکتر علي بن فطيس المري دادستان کل قطر نيز همکاري ها و تعاملات دو کشور در حوزه قضايي، مبارزه با فساد، و اتباع دو کشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
دکتر المري ضمن دعوت از دبير ستاد حقوق بشر کشورمان براي انجام يک سفر رسمي به قطر، آمادگي خود براي سفر به جمهوري اسلامي ايران و گسترش همکاري هاي قضايي را نيز اعلام کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند