Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@07:29:27 GMT

تنها نشانه عینی آزادی حریری بازگشت او به لبنان است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۷۳۴۵

تنها نشانه عینی آزادی حریری بازگشت او به لبنان است

وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه تنها نشانه عینی آزادی حریری، بازگشت وی به لبنان و اعلام استعفا از خاک این کشور است، گفت: پس از بازگشت حریری به لبنان، همه سردرگمی‌ها پایان می یابد.

خبرگزاری مهر: جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در گفتگو با شبکه آمریکایی «CNN» با بیان اینکه تنها نشانه عینی آزادی حریری، بازگشت وی به لبنان و اعلام استعفا از خاک این کشور است، گفت: پس از بازگشت حریری به لبنان، همه سردرگمی‌ها پایان می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وی افزود: ما منتظریم حریری نهایتا تا روز چهارشنبه به لبنان بازگردد و بدین ترتیب از جزئیات استعفای وی مطلع شویم. ما یک کشور دموکراتیک هستیم که در آن، مقامات سیاسی با آزادی تصمیم می گیرند.

باسیل همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون این مسأله که آیا حریری آزاد است و با میل و اراده خود اقدام به استعفا کرده، گفت: تنها نشانه عینی آزادی حریری، بازگشت وی به لبنان و اعلام استعفا از خاک این کشور است. این همان چیزی است که حقیقت را آشکار خواهد ساخت و به سردرگمی های مردم لبنان پایان خواهد داد.

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: لبنان تاکنون علیه هیچ کشوری اعلام جنگ نکرده است. امروز نیز بخش های مختلف لبنان ازجمله ارتش، دولت و نهادهای دولتی در حال بازیابی قدرت خود هستند تا کشور به ثبات نهایی دست پیدا کند. ما تاکنون به ثبات دیگر کشورها تعدی نکرده ایم. این را باید بگویم که هر نوع تعدی به ثبات لبنان تنها در مرزهای این کشور باقی نمی ماند و دیگر کشورهای همجوار را نیز دربر می گیرد.

کلمات کلیدی: لبنان ، حریری ، دولت ، مردم

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد