Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:واشنگتن امروز و پس از شکست تروریسم در منطقه خسارت قریب الوقوع خود را احساس کرده و می خواهد برگه این شکست را با شعله ورکردن هر چه بیشتر جنگ در منطقه برای توجیه معاملات میلیاردی با عربستان و دیگر کشورهای خلیجی جبران کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «العهد» در مقاله ای به قلم «حسن سلامه» نوشت: مطمئنا جنونی که گریبانگیر حکام سعودی از ملک سلمان تا پسرش محمد شده است، بر اساس اطلاعات یک منبع دیپلماتیک از دو منشأ اصلی ریشه می گیرد:

 نخست: شرط بندی کامل بن سلمان با دولت «ترامپ» و «رژیم صهیونیستی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن سلمان معتقد است از طریق ائتلاف با آمریکا و اسرائیل می تواند با محور مقاومت مقابله کند تا شکست خود در سوریه و عراق و یمن و حتی لبنان را جبران کند.  

دوم: با این جنون می توان از کودتای بی سابقه ای که بن سلمان علیه مخالفان داخلی خود به منظور کنار زدن رقبا و رسیدن به تاج و تخت پادشاهی طراحی کرده است، گذر کرد. این کودتا راه را برای حکومت استبدادی ده ساله بر عربستان هموار کرده و بنا بر این ین سلمان و پدرش برای کوتاه کردن دست تمام شاهزادگان رقیب به گزینه بازداشت های بی سابقه در تاریخ آل سعود پناه برده اند هر چند که این منبع توسل بن سلمان به کنار زدن پدرش در صورت عدم حصول نتایج بزرگ در داخل عربستان سعودی را بعید نمی داند.    

پرسش دیگری که باقی می ماند اینکه چرا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر جنون بن سلمان و ولیعهد او سرپوش می گذارد و قیمت تعهد این خاندان تروریستی حاکم بر عربستان سعودی چیست.   

این منبع دیپلماتیک می گوید سرپوش گذاری آمریکا بر جسارت های بن سلمان و اجبار حریری به استعفا و اقامت اجباری از ملاحظات آمریکا به شرح زیر ریشه می گیرد:

نخست: واشنگتن که زمانی طولانی است با تروریسم و ابتدا با داعش گروکشی کرده است، امروز و پس از توان ارتش سوریه و عراق و متحدان آنها در شکست تروریسم و تمامی اشکال آن خسارت قریب الوقوع خود را احساس کرده و به تبع دولت «ترامپ» می خواهد برگه شکست خود را با شعله ور کردن هر چه بیشتر جنگ در منطقه برای توجیه معاملات میلیارد دلاری با عربستان و دیگر کشورهای خلیجی جبران کند.

دوم: دولت «ترامپ» که در تمام برنامه های خارجی خود از اعمال فشار علیه ایران در مورد برنامه هسته ای تا جلوگیری از شکست تروریسم در سوریه و عراق و تا کره شمالی و دیگر کشورهای جهان شکست خورده است، با سرپوش گذاشتن بر جنون آل سلمان در عربستان سعودی به دنبال مشغول کردن محور مقاومت با جنگ های جانبی به منظور تصویب معامله قرن بین دشمن اسرائیلی و حکومت محمود عباس است که در صورت موفقیت به مسئله فلسطین پایان داده و عادی سازی روابط عربستان و دیگر کشورهای خلیج با رژیم صهیونیستی را قانونی جلوه خواهد داد.  

سوم: هدف آمریکا در درجه اول باج گیری از حکام سعودی و سرقت ثروت های این رژیم برای رسیدن به صدها میلیارد دلار در مقابل حمایت از این رژیم مزدور است. اطلاعات موجود حاکی از آن است که اقدامات آل سلمان در بازداشت شاهزادگان سعودی در داخل و خارج عربستان در قالب توافقی بین «بن سلمان» و « جارد کوشنر» داماد «ترامپ» صورت گرفته است به گونه ای که «کوشنر» از بن سلمان خواسته است در مقابل پرداخت میلیارد ها ریال به دولت ترامپ از ملک سلمان و ولیعهدی پسرش حمایت کرده و در صورت مصادره اموال شاهزادگان سعودی به نفع آمریکا، دولت «ترامپ» نیز بر اقدامات داخلی و خارجی آنها سرپوش نهد.

با توجه به آنچه گذشت این منبع اطلاعاتی تأکید می کند که: «حکام سعودی با اقدامات داخلی و خارجی خود قمار می کنند، بلکه حتی کل منطقه را به دهانه آتشفشانی پرتاب می کنند که هر لحظه در آستانه انفجار است، هر چند بهای تمام این اعمال نسنجیده خود را پرداخت خواهد کرد».   

 

پایان پیام/478

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ

کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان در سریال «نون خ» در یک گفتگوی تصویری درباره یکی از سکانس‌های وایرال‌شده این سریال توضیح داد. این بازیگر ۴۷ ساله اهل کردستان و شهر بیجار و همشهری سعید آقاخانی است که با حضور در سریال نون خ و نقش سلمان به شهرت رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # نون خ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود