Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:20:14 GMT

عربستان با درخواست سازمان ملل مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۰۰۳۳

عربستان با درخواست سازمان ملل مخالفت کرد

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد ضمن رد درخواست این سازمان برای رفع محاصره دریایی و هوایی یمن گفت تنها اجازه بازگشایی بندر عدن را می دهد.

به گزارش مشرق، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد ضمن رد درخواست این سازمان برای رفع محاصره دریایی و هوایی یمن گفت تنها اجازه بازگشایی بندر عدن را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، ولید المعلمی این خبر را پس از آن اعلام کرد که عربستان با انتقادات گسترده بین‌المللی بر سر تعطیل کردن بنادر و فرودگاه‌های یمن مواجه شد و سازمان ملل و بیش از ۲۰ گروه حقوق بشری عنوان کردند که این اقدام ائتلاف سعودی مردم یمن را به قحطی و مرگ نزدیک‌تر کرده است.

در بیانیه نماینده عربستان در سازمان ملل آمده است: اولین گام در این زمینه تا ۲۴ ساعت آینده اتخاذ خواهد شد و شامل بازگشایی بنادر مکلا و عدن در جنوب یمن که تحت کنترل منصور هادی است می شود.

وی گفت در زمینه بنادر واقع در مناطقه مورد مناقشه مانند حدیده نیز نماینده عربستان اعلام کرد که از سازمان ملل خواسته شده تا تیمی از کارشناسان برای بحث درباره اطمینان پیدا کردن از اینکه از این بنادر سلاح قاچاق نمی شود، اعزام کنند!

منبع:اعلام الحربی

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • (ویدئو) خشم نماینده اسرائیل در سازمان ملل برای اعتراضات سراسری دانشجو‌یان
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • صعود نوشاد عالمیان به جدول اصلی مسابقات عربستان
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه