Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:41:54 GMT

رتبه نخست کشوری قم در ثبت شرکت ها

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۰۸۲۷

رتبه نخست کشوری قم در ثبت شرکت ها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سلامتی ،مدیرکل ثبت اسنادواملاک در دیدار با امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم  قم با بیان اینکه استان رتبه نخست در سرعت و دقت عمل ثبت شرکت‌ها در کشور را دارد اظهارکرد: هم اکنون از ۱۱۳ دفتر ثبت اسناد موجود در استان ۱۰۰ دفتر فعال است.

وی  افزود: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته جعل اسناد به حداقل رسیده که منجر به کاهش شکایات املاک در #دادگستری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ سه جانبه‌ای بین شهرداری و نظام مهندسی و اداره کل ثبت اسنادواملاک استان منعقد شد که اسناددولتی بین دفاتر ثبت تقسیم می‌شود.

سلامتی بیان کرد: با اداره کل  ثبت احوال استان هماهنگی‌هایی صورت گرفته و در یک سیستم شبکه‌ای به هم متصل شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم عنوان کرد: میزان درآمد اداره کل  ثبت اسنادواملاک در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان بود و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۴ میلیارد تومان درآمد کسب شد.

 امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم  قم ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته گفت: مشکلات ثبتی هرچه سریعتر مرتفع گردد و انجام امورات ثبتی نیز باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با  برون سپاری و  مکانیزه کردن امورات ثبتی می‌توان به انجام این امور سرعت داد.

نماینده مردم  قم گفت :نبود وجود  اداره ثبت در برخی از مناطق  قم باعث رفت و آمد مردم به مرکز شهر و ایجاد  ترافیک و هزینه می‌گردد که ضرورت دارد ضمن بررسی  برون سپاری و ایجاد ادارات در مناطق، انجام کارها برای مردم سهل و آسان گردد.

امیرآبادی تاکید کرد: این اداره کل باید برای پایین آوردن هزینه‌های  امورات ثبتی تدابیری بیاندیشد و حداقل هزینه از مردم استان اخذ گردد.

در پایان این دیدار برخی از قوانین و مقررات اسناد ثبتی به بحث و بررسی گذاشته شد.

انتهای پیام/ش

کاهش چشمگیر جعل اسناد در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله