Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور مهاجران افغانستان در مراسم بررسی چالش ها و مزیت های مهاجرت شهروندان افغان به خارج از کشور اعلام کرد که این مهاجران سالانه هفت میلیارد دلار به داخل کشور منتقل می کنند که به جریان اقتصاد افغانستان تزریق می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، سید حسین عالمی بلخی» روز یکشنبه در این جلسه که در کابل جریان داشت گفت که مزیت مهاجرت کم نیست و این میزان پول که مهاجرین سالانه از کشورهای خارجی برای کمک به خانواده های خود یا شروع کار جدید وارد می کنند نزدیک به دو برابر کل بودجه دولت افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلخی افزود که چهار دهه جنگ، نرخ بیکاری را به 39 درصد رساند و اقتصاد کشور را نابود کرده است و بخش بزرگی از خانواده های افغان با پولی که بستگانشان از خارج می فرستند زندگی خود را سپری می کنند.

وی گفت: در 3 سال گذشته دولت وحدت ملی دو میلیون مهاجر از کشورهای اروپایی، آمریکایی، ایران و پاکستان به افغانستان برگشته اند که رقم بسیار بزرگی است اما با وجود آن افغانستان دومین کشور بزرگ است که تعداد زیادی مهاجر در خارج از کشورش دارد.

بلخی آموزش عالی، تقویت اقتصاد، آموزش بخش های فنی؛ تربیت کودکان مهاجران در کشورهای پیشرفته را از دیگر مزیت های مهاجرت دانست.

اما وی چالش هایی را نیز برای مهاجرت برشمرد که صدمات وارده به مردم در مسیر مهاجرت از جمله آن بود و گفت : مهاجرت غیر قانونی مشکلات جدی دارد.

بلخی گفت که کشته شدن در مرزها، غرق شدن در دریاها، منتظر ماندن برای دریافت مدارک شهروندی، رد شدن پرونده های متقاضان پناهندگی از دیگر چالش هایی است که هر مهاجری دچار مشکلات زیاد آن است.

بلخی ادامه داد: بزرگترین وظیفه وزارت امور مهاجرین این است که چالش ها را به فرصت بدل کند و نگذارد مهاجرت غیر قانونی جوانان کشور را نابود کند و باید مهاجرت غیر قانونی به مهاجرت قانونی تبدیل شود.

در حاشیه این مراسم عکس هایی از یک عکاس هلندی که 5 سال را با مهاجرین در مسیرهای دشوار سپری کرده بود در دانشگاه کابل به نمایش گذاشته شد که این تصاویر بخشی از چالش ها را به تصویر کشیده است .

براساس گزارش منابع افغانستان، این کشور تنها در ایران و پاکستان چهار میلیون مهاجر قانونی و غیر قانونی دارد و یک میلیون دیگر نیز در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسر می برند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند