Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@00:30:30 GMT

روسیه به دنبال حل صلح‌آمیز مساله کره‌شمالی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۲۱۹۴

روسیه به دنبال حل صلح‌آمیز مساله کره‌شمالی

نخست وزیر روسیه در نشستی با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت، مسکو تمایل به سازش صلح‌آمیز در مساله شبه جزیره کره دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری تاس، دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه در نشست با مون جائه‌-این، رئیس جمهور کره جنوبی گفت: همانند کره جنوبی ما نیز تمایل داریم تا صلح در شبه جزیره کره برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر روسیه قرار است در دوازدهمین نشست کشورهای شرق آسیا در مانیل که در روز آخر سفر سه روزه‌اش به فیلیپین محسوب می‌شود، شرکت کند.

این نشست پیش از نشست مجمع کشورهای جنوبی شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن برگزار شد.

نخست وزیر روسیه همچنین به این مساله اشاره کرد که کره جنوبی، شریک اصلی روسیه در منطقه پاسیفیک است و مسکو آماده همکاری با این کشور در زمینه‌های مختلف و تحقق ابتکار عمل پیشنهادی موسوم به "9 پل" است.

وی ادامه داد: این ابتکار عمل پیشرفتی بزرگ در عرصه همکاری میان دو کشور محسوب می‌شود.

مون جائه این نیز به نخست وزیر روسیه گفت که کره جنوبی به دنبال حمایت از پروژه‌های مشترک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» مدعی شد که تردیدهایی درباره ارتباط بین کره شمالی و جنبش حماس فلسطین در زمینه‌هایی از جمله آموزش نظامی و تبادل تاکتیک وجود دارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که علیرغم انکار مکرر پیونگ یانگ از چنین معاملاتی، جنبش حماس از سلاح های کره شمالی در جنگ خود علیه اسرائیل استفاده کرده است.

ادعاهای بدون سند و مدرک کره جنوبی در حالی مطرح می شود که مردم این کشور در چند وقت اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نیز ابراز همبستگی کرده اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارش خود همچنین درباره احتمال انجام حملات تروریستی توسط کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار هشدار داد و اعلام کرد: امکان نفوذ و تحرک همزمان کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار را نمی توان رد کرد، زیرا کره شمالی اخیرا آزمایش های تسلیحات و تهدیدات کلامی خود را در بحبوحه اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی تسلیحات تشدید کرده است.

در اواخر ماه مارس، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که در شرایط تنش‌ها پس از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، «بهای بزرگ‌تری» را در صورت «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه» پرداخت خواهد کرد.

کره شمالی نیز همواره درباره همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی بین دو کشور به سئول هشدار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

کد خبر 6093816

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین