Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به آنکه در سال های اخیر صنایع نفت و پتروشیمی در شهرستان رودسر راه اندازی می شود، کارگر ماهر این صنایع تربیت نشده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودسریها ، محمدعلی نجفی استاندار سابق گیلان اردیبهشت از ساخت پتروشیمی در شهرستان رودسر خبر داد و به اهمیت بحث پتروشیمی در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد:  با توجه به این‌که این پروژه موقعیت اشتغالزایی خوبی دارد طی بازدیدی که با حضور وزیر نفت دولت در ماه‌های اخیر داشتیم، در تلاشیم اجرای آن را نهایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما راه اندازی یک صنعت نیازمند وجود نیرو و کارگر ماهر است ولی متاسفانه رشته هایی که در سطوح مختلفی علمی و دانشگاهی در منطقه تدریس می گردد بجای نیروی ماهر و کاردان ، افرادی با تحصیلات آکادمیک تقدیم جامعه می کند.

 

بر همین دلیل به سراغ هادی یوسفی رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان رودسر، یکی از مراکزی که در آموزش کارگر ماهر می تواند نقش آفرین باشد رفتیم.

 

وی با بیان اینکه  در حال حاضر بیش از ۷۰ آموزشگاه بخش خصوصی و آزاد در ۴ بخش رودسر ، کلاچای، چابکسر و رحیم آباد فعالیت می کنند، اظهار داشت: برای تربیت نیروی ماهر بومی و کارورزیده در صنعت نفت و پتروشیمی لازم است تا رشته های مرتبط با این صنایع مانند جوشکاری ابزار دقیق ، جوشکاری گاز ،دوره های تاسیسات حرارتی و … در مرکز آموزش فنی و حرفه ای رودسر راه اندازی شود تا بتواند کمک شایانی برای اشتغال جوانان منطقه فراهم کند.

 

حال باید پرسید آیا شورای مهارت و اشتغال شهرستان رودسر با توجه به آنکه خبر از راه اندازی صنعت نفت و پتروشیمی در این شهرستان دارد، برنامه ای جهت ایجاد رشته های مرتبط با این صنایع و تربیت کارگر ماهر اندیشیده است؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است