Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی بر لزوم تقویت امامت در مساجد تاکید کرد و گفت: اگر این مهم در مساجد محقق نشود در هیچ جایی نخواهیم توانست به موفقیتی دست یابیم، بنابراین باید تمرین تبعیت از ولایت در مساجد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام نوری امروز (23 آبان) در همایش ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان بیرجند اظهار کرد: باید شکرگذار نعمت ولایت باشیم لذا باید ابتدا این نعمت را بشناسیم چرا که هر نعمتی مسئولیتی به ارمغان می آورد و وظایفی را بر دوش انسان قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ولایت بالاترین نعمت ها است، گفت: نظام خلقت براساس ولایت است و راه رهایی از بدی و رسیدن به خوبی ها و قرب الهی؛ تنها از مسیر ولایت محقق می شود.

 


مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی بیان داشت: عدالت خواهی که می خواهد بدون ولایت مسیر را طی کند در نهایت منجر می شود که فرق عدالت را بشکافد و با عدالت مقابله کند.

 

حجت الاسلام نوری با تاکید بر اینکه باید در تمام ارکان زندگی انسان ولایت جاری و ساری شود، افزود: اگر مسجد ولایی نشود تبدیل به مسجد ضرار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد یکی از بهترین تجلی گاه های تبلور ولایت است، ادامه داد: اگر کسی می خواهد به مسجد خدمت کند باید نظام امامت را تقویت کند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی بر لزوم تقویت امامت در مساجد تاکید کرد و گفت: اگر این مهم در مساجد محقق نشود در هیچ جایی نخواهیم توانست به موفقیتی دست یابیم، بنابراین باید تمرین تبعیت از ولایت در مساجد باشد.

 


حجت الاسلام نوری با بیان اینکه راه حل مشکلات ساختاری مساجد امام جماعت است، اظهار داشت: متاسفانه برخی از ائمه جماعت با همه نقاط قوتی که دارند اما در حاشیه می نشینند.

 

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در راستای نظام خلقت و شکر نعمت ولایت گام برداریم باید امامت و محراب و قلب مساجد را تقویت کنیم.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای تحقق اهدافمان که همان ظهور امام زمان عج الله تعالی شریف است باید مساجد را تقویت کنیم، افزود: باید کثرت ها در مساجد تبدیل به وحدت شود چرا که امروز هر ضربه ای می خوریم از پراکندگی است نه قدرت و توانایی دشمن.

 

حجت الاسلام نوری یادآور شد: اگر می خواهیم به مقام شاکران در مسجد برسیم باید امامت و نظام ولایت را در مساجد تقویت کنیم و از نام و نشان ها بیرون آییم و به محراب برسیم و آن زمان است که مسجد سنگر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: باید ساختار مساجد را به نهاد ولایت و امامت نزدیک کنیم و این اولین قدم در مسجد محوری است.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که در آینده متوجه این دانشجویان است، نیاز به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر داریم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداشناسی و شناخت حق اصلی‌ترین نیاز برای تربیت انسانهاست، عنوان کرد: باید در مدارس و دانشگاه ها به خداشناسی و تربیت انسانها توجه جدی‌تری صورت گیرد.

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر اینکه باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه تدریس، آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، افزود: این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه هاست و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

وی ادامه داد: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنانکه در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما نیز تاکید کرده اند که یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت ارزشمندتر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد، در آینده به مدیر بخشنامه ای تبدیل می شود همچنانکه امروز نیز می بینیم که برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هر چه به آنها دیکته شود، همان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی شوند، حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است همچنانکه می بینیم رهبری سالهاست بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما برخی مدیران ما نتوانسته اند هیچ برنامه ای در این زمینه ارائه دهند.

آیت الله ناصری همچنین بر لزوم تقویت قدرت تشخیص در دانشجویان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و فرزندان این مرز و بوم خلاقیت، استعداد و توانایی بیشتر از جوانان سایر کشورها دارند، اظهار داشت: لازم است شرایط شکوفایی و تبلور این ویژگی ها در جوانان ما فراهم شود تا به تولید علم به عنوان دغدغه رهبری بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان یزد دارای 10 مرکز و واحد است، افزود: واحدهای این دانشگاه در شهرهای یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

حمیدزاده عنوان کرد: در این واحدها در حال حاضر 8 هزار و 500 دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها