Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو مجموعه کتاب اهدایی به موزه ملک رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا؛ به نقل از روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این موقوفه در سال‌های اخیر مجموعه‌هایی نفیس و بزرگ از کتاب‌های اهدایی نیکوکاران و فرهنگ‌وران ایرانی را پذیرا بوده است. پاره‌ای از مجموعه‌داران و دوستداران کتاب یا بازماندگان آنان، در سال‌های گذشته، به پیروی از آیین وقف، نیکوکاری و اهدا در تاریخ دیرینه ایران، همچنین با الگوگیری از منش واقفانی چون حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه‌هایی بزرگ از کتابخانه‌ها و کتاب‌ها را به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو مجموعه اهدایی میرکسری حاج سیدجوادی با ۵۶۵ عنوان و هاشم فلاح با ۵۰۴ عنوان، در دسته مجموعه‌های اخیر اهدایی به کتابخانه و موزه ملی ملک شمار می‌آیند. این دو مجموعه اکنون پس از انجام سامان‌دهی، در دسترس پژوهشگران و دوستداران کتاب جای دارد.

کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، فهرست این دو مجموعه اهدایی را منتشر می‌کند تا دوستداران کتاب و پژوهش بتوانند با آگاهی از آن‌ها، در صورت نیاز به کتابخانه و موزه ملی ملک مراجعه کرده، در تالارهای کتابخانه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ها بهره بگیرند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کتاب جدید بهمن پگاه راد رونمایی می شود
  • کتاب جدید بهناز ضرابی زاده با نام «پری خانه ما» رونمایی می‌شود
  • این گنجینه را در نمایشگاه کتاب از دست ندهید
  • کتابخانه‌ای به وسعت ایران
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند