Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- با توجه به اهميت رعايت شرايط ايمني قبل از وصل گاز مشترکين، پس از حصول اطمينان از نشت يابي و چک کردن  لوله کشي گاز داخل خانه ها توسط نمايندگان سازمان نظام مهندسي، وصل گاز با همکاري نيروهاي امداد گاز  انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، مهندس حميد رضا عراقي معاون وزير و مدير عامل شرکت ملي گاز ايران  ضمن بيان مطلب فوق،با بيان اينکه سازمان نظام مهندسي به عنوان متولي امر تاييد عدم نشت گاز از لوله کشي گاز داخل منازل است، اظهار کرد:به علت زلزله اخير ممکن است اشکالاتي در اتصالات وسايل گاز سوز و گرمايشي، لوله هاي گاز داخل منزل، لوله هاي دودکش و بخاري و ساير بخش ها ايجاد شده باشد که نياز به بررسي مجدد اين موارد  است تا خداي ناکرده حوادث ناگوار جان مشترکين را تهديد نکند لذا از مردم عزبز مناطق آسيب ديده در خواست داريم که خودسرانه اقدام به وصل گاز  نکنند و از دستکاري رگلاتور ،کنتور گاز  و ساير تجهيزات گازي خودداري نمايند و صبورانه با همکاري سازمان نظام مهندسي و نيروهاي امداد گاز منتظر وصل گاز منزل خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزير در امور گاز ادامه داد: جهت جلوگيري از حوادث جبران ناپذير، از هموطنان محترم مناطق آسيب ديده مي خواهيم که خودسرانه اقدام به وصل گاز  نکنند و از دستکاري رگلاتور و کنتور گاز خود داري نمايند و صبورانه با همکاري سازمان نظام مهندسي و نيروهاي امداد گاز منتظر وصل گاز منزل خود باشند.
عراقي در پايان گفت : لازم است مردم عزبز مناطق آسيب ديده جهت جلوگيري از بروز هر گونه حوادث جبران ناپذير جاني و مالي، نکات ايمني ذيل را رعايت نمايند:

1.براي جلوگيري از آتش سوزي و انفجار احتمالي در فضاي داخلي محل زندگي و کار، نبايستي نسبت به وصل جريان گاز شتاب ورزيد. حتما بايستي از عدم وجود نشت در سيستم داخلي اطمينان حاصل نماييد. به اين منظور بايستي اولا وضعيت ظاهري لوله کشي را کنترل و ثانيا با اقداماتي نظير تست کف و صابون و همزمان تحت فشار قرار دادن لوله کشي با هوا از سلامت تمامي اجزاي لوله کشي داخلي کسب اطمينان کرد.
2. علاوه بر لوله کشي، بايد از سالم بودن شلنگ ها، بست ها و لوازم اتصال وسيله گازسوز به شير گاز نيز مطمئن گرديد.
3. در اثر زلزله و جابجايي وسايل گازسوز، احتمال جدا شدن رابط دودکش از وسيله گازسوز يا محل اتصال در ديوار وجود داشته و لذا بايستي اين نقاط مهم کنترل گردد. چنانچه دودکش جدا شده باشد، در اثر کارکرد وسيله گازسوز، گازهاي سمي ناشي از احتراق در فضاي داخلي پخش و منتشر شده و موجب مرگ هاي خاموش مي گردد.
4. پس از کنترل و اجراي توصيه هاي بندهاي قبل، مي توان از طريق پست هاي امداد و پرسنل شرکت گاز مبادرت به وصل گاز نمود. البته جهت حصول اطمينان کامل بايستي پس از وصل جريان گاز نيز اقدام به تست کف صابون کرد. در اين راستا بايستي با هوشياري کافي نسبت به پخش بوي گاز که حاکي از نشتي بوده همواره حساسيت داشته باشيم.
5. چنانچه در اطراف محل زندگي يا کار خود با هر گونه آسيب در تاسيسات گازي بخصوص در علمک گاز مواجه و يا نشتي و فوران گاز را ملاحظه نموديد، بايستي ضمن ترک محيط، سريعا به پست هاي امداد شرکت گاز اطلاع دهيد.
6. هرگز تجهيزات گاز از جمله فشارشکن هاي (رگلاتورها) مجاور منزل يا محل کار خود را حتي به قصد وصل جريان گاز دستکاري نکنيد. اين عمل موجب بي اثر شدن سيستم هاي ايمني تعبيه شده در رگلاتور و به خطر افتادن شما و خانواده تان مي شود.
7. رسيدگي و امداد سريع به محل هاي زلزله زده مستلزم باز بودن راه ها و عدم تجمع افراد در مسيرها مي باشد. بنابراين بايستي اولا مسيرهاي تردد خصوصا خودروهاي امداد همواره باز باشد و در اين امر حياتي، افراد مي توانند با باز کردن مسيرهاي اطراف منزل و محل کار مشارکت نمايند و ثانيا به هيچ وجه در مکان هاي تخريب شده و سست تجمع ننمايند و به استقبال خطر ناشي از فروريزي غيرمنتظره ابنيه نروند.
لازم به ذکر است از صبح زود امروز (سه شنبه 23 آبان 96 ) آقاي عراقي، مديرعامل شرکت ملي گاز ايران؛ آقاي مومني، مديرگازرساني و آقاي يوسفي پور رئيس HSE  شرکت ملي گاز ايران در منطقه سرپل ذهاب به بررسي وضعيت گازرساني به منازل و ساختمان ها پرداخته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان

یادگار محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر از تمرکز سازمان ملی استاندارد ایران بر رشد تولید در راستای تحقق شعار سال و همزمان با موفقیت غرور آفرین سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی همترازی آسیا - اقیانوسیه خبر داد.

مدیرکل استاندارد با اشاره به نقش برجسته سازمان ملی استاندارد ایران در رشد تولید گفت: نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید است.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران و بالطبع آن اداره کل استاندارد ایلام در دوره تحولی با اعمال نظارت‌های دقیق در تولید کالا و ارایه خدمات به بازارسازی تولیدات داخل کمک می‌کند، گفت: اگر محصولات تولیدی باکیفیت و استاندارد در بازار عرضه شود قطعاً رشد می‌کند و ما سعی کردیم تا با ارتقای کیفیت، بر وسعت بازار تولید داخل بیافزاییم.

دبیر شورای استاندارد استان در خصوص بازارهای صادراتی نیز اظهار داشت: برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور سازمان ملی استاندارد دیپلماسی استاندارد و کیفیت را در دوران تحولی دولت سیزدهم هدفگذاراری کرده است.

محمدی با اشاره به موفقیت سازمان ملی استاندارد و تلاش‌های رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران در تمدید و افزایش عضویت کامل در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا-اقیانوسیه گفت: بی شک این موفقیت جریان ساز جهش تولید و رشد اقتصادی کشور در راستای تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان با کیفی سازی می‌توانیم بر رشد تولید و ایجاد بازار مناسب، همچنین سهم خوب با تحریک تقاضا در بازار داخل و صادراتی گام‌های موثری برداریم گفت: این اقدامات رشد تولید را به دنبال دارد و امیدواریم با عملکردی مناسب بتوانیم تا پایان سال کارنامه امیدآفرینی را داشته باشیم.

مدیرکل استاندارد استان در پایان، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی مردمی و مردم نهاد معرفی کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و پشتیبانی مردم در مشارکت تولید سال خوبی را با رشد تولید رقم بزنیم.

کد خبر 6088817

دیگر خبرها

  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری