Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، عبدالمحمد زاهدی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استات قزوین در سال جاری که با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور و دیگر مسؤولان پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: منابع مالی، نقدینگی، فرسودگی ماشین‌آلات تولیدی، برندسازی از جمله مشکلات واحدهای تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولیدات ما به چند دلیل قابل رقابت با کالای خارجی نیست و از جمله دلایل آن فرسودگی ماشین‌آلات است که مسؤولان باید در نوسازی صنایع و مراکز تولید اقدام اساسی انجام دهند.

استاندار قزوین گفت: باید اختیارات از مراکز به استان‌ها تفویض شده و اگر اختیارات واگذار شود، بوروکراسی اداری بسیار کم می‌شود و باید در سیستم ادارات تغییرات اساسی وضع کنیم تا هر کسی از خودش قانون وضع نکند.

زاهدی یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در استان قزوین وجود دارد و تنوع کالاهای تولیدی  در استان می‌تواند بازارهای خوبی را در کشورهای هدف ایجاد کند.

استاندار قزوین مطرح کرد: ما معتقد هستیم که در دنیای امروز بدون صادرات نمی‌توانیم تولیدات خود را حفظ کنیم چراکه اقتصاد یک مجموعه درهم تنیده است.

زاهدی عنوان کرد: بنابراین صادرات است که می‌تواند ما را توانمند کند تا بتوانیم مواد اولیه را وارد و تولید کرده و دوباره به بازارهای هدف صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای ظرفیت بالایی در حوزه صنعت است که امیدواریم بتوانیم در راستای رونق تولید و تحقق راهبرد سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

گفتنی است در ابتدای این مراسم از مودودی معاون توسعه صادرات کالا و خدمات توسط استاندار قزوین با اهدای لوح  تجلیل و قدردانی شد.

همچنین در ادامه از زحمات علی‌اکبر کبیری معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اهدای لوح تجلیل و تقدیر شد.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی