Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سید علی آقازاده در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، افزود: ارائه گزارش‌های مطلوب توسط بخش خصوصی، تشکل‌های صادراتی، اتاق اصناف، اتاق صنایع و معادن، بازرگانی استان و ادارات مربوطه بیانگر فعالیت و زمینه مساعد در خصوص صادرات غیرنفتی است، در همین راستا برای تحقق توسعه صادرات باید به دنبال منابع غیردولتی باشیم که بخش خصوصی و صادارت کالا از آن جمله‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط می‌تواند منشاء کسب موفقیت مطلوب در بعد صادرات برای استان مرکزی باشد، ادامه داد: آمار حاکی از آنست که در هفت ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته یک روند افزایشی در زمینه صادرات غیرنفتی داشتیم، البته یکسری موانع و مشکلات هم در این زمینه وجود دارد که باید مرتفع شود.

آقازاده با اشاره به وجود قوانین دست و پاگیر و مزاحم در مسیر صادرات غیر نفتی گفت: چنانچه بتوانیم زمینه را برای توقف اجرای این قوانین و ضوابط مزاحم فراهم کنیم و گامی در راستای تسهیل در صدور کالا برداریم، تاثیرات مثبت آن سبب رونق در زمینه صادرات خواهد شد، همچنین تشکیل چنین کارگروه‌هایی برای مردم و اقتصاد استان بسیار مفید و سازنده است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند در افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی کشور نقش فعالی داشته باشد، در همین راستا باید از گمرک به جهت تسهیل زمینه‌های مورد نیاز برای بخش صادرات تشکر کرد. اگر بخواهیم موضوع صادرات را به صورت جدی‌تری دنبال کنیم باید به ارتباط بین مراکز خصوصی و بخش دولتی و ایجاد تعاملات علمی بین مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی توجه ویژه داشته باشیم.

آقازاده با بیان اینکه استان مرکزی در زمینه استفاده از فناوری های نوین رتبه دوم صادارت کشور را دارد، عنوان کرد: با وجود اینکه در این خصوص دارای رتبه مطلوبی هستیم، اما همچنان زمینه برای ارتقا موجود است. آمار یکی دو سال اخیر نشان از کیفی‌تر شدن صادرات استان دارد، با وجود اینکه حجم صادارت کمتر شده، اما ارزش صادرات افزایش یافته و این مهم نشانه‌های مثبت و با ارزشی در شرایط فعلی کشوراست.

وی اظهارکرد: انجام کار جهادی در زمینه صادرات، لازمه تحقق چشم‌انداز افق 1404 در منطقه خاورمیانه است، در همین راستا حداکثر تا 40 روزه آینده دستگاه‌های ذیربط طبق پیش‌نویس سند توسعه، اصلاحیه خود را با توجه به علم روز و موضوعات کارشناسی ارائه دهند تا عملکرد در این زمینه موفقیت‌آمیز باشد، همچنین در این زمینه می‌توان با تبادل نظرات و ارتباط موثر ظرفیت‌ها را ارتقا داد.

900

سید علی آقازاده توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور

شهباز حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون حرکت مثبت صنعت نفت و گاز کشور به سمت دانش بنیان شدن به خبرنگار قدس گفت: صنعت نفت و گاز محوریت اصلی تولید بار اول بوده است این صنعت یکی از موفق ترین صنایع کشور در همکاری با بخش دانش بنیان های کشور بوده است و به کمک همراهی بخش اقتصاد دانش بنیان در کاهش هدررفت انرژی در کشور، توسعه زنجیره ارزش و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی دانش بنیان حوزه نفت و گاز سهم بسیار کلیدی در رسیدن رشد اقتصادی کشور به میزان بسیار بالا و خوب ایفا کرده است و صنعت نفت و گاز ایران توانسته است قدم های خوبی را در مسیر دانش بنیان شدن این صنعت بردارد که  با بهره گیری از تداوم استفاده حداکثری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به مانند دو سال گذشته که در حوزه تولید بار اول بیشترین همکاری را داشته است، در سال آتی نیز به همین شکل ادامه خواهد داد تا شاهد تداوم بهره وری در این صنعت باشیم

حسن پور نماینده مجلس در رابطه با دستاوردهای کلیدی این همکاری گفت: با تکیه بر همین تجهیزات تولید بار اول شده به دست دانش بنیان های نفتی، توانستیم در داخل و خارج از کشور به توسعه زنجیره ارزش محصولات برسیم و حالا می توانیم در خارج از کشور در قالب پالایشگاه های فراسرزمینی این مهم را دنبال کنیم که قطعاً برایمان سودمند است. به کارگیری از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز علاوه بر رشد اقتصادی، کاهش هدررفت و افزایش بهره وری، ارزآوری خوبی برای کشور نیز داشته است.

وی ادامه داد: ما از توان بالایی در حوزه های مختلف به لحاظ فنی و مهندسی برخوردار هستیم. صادرات این خدمات به دیگر کشورها نیز سیاست دیگری است که دولت سیزدهم به اجرا گذاشت. به ویژه سابقه ای که در این زمینه از خود به جای گذاشته ایم، مبنی بر عمل به تعهداتمان در مقابل کشورهای دیگر، زمینه خوبی برای گسترش این سیاست به وجود آورده است. خدماتی که ما به دیگران ارائه می دهیم، به لحاظ قیمت و کیفیت توان رقابتی در عرصه بین الملل دارد و این موضوع برایمان یک مزیت محسوب می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: از طریق سیاست گذاری مهم در زمینه استفاده از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز توانستیم در شرایط تحریمی به رکورد جدید در فروش نفت و بازارسازی تضمینی و بسیار مهم در کشور های همسو با خود در جهت مقابله حداکثری و خنثی سازی تحریم ها اقدام کنیم. باید دیگر صنایع نیز به مانند صنعت نفت و گاز مسیر دانش بنیان شدن خود را با توسعه همکاری با دانش بنیان ها تداوم بخشند تا شاهد تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی