Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@10:41:14 GMT

رسیدگی به مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۶۷۵۷

رسیدگی به مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان سمنان

با همکاری بانوان مهر آفرین به مشکلات زنان سرپرست خانوار استان سمنان رسیدگی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخه طوبی،جلسه بانوان مهر آفرین با حضور بانوان نماینده ازسوی سازمان ها و ادارات دولتی وبه مدیریت رئیس نیروی منابع انسانی کمیته امداد استان سمنان برگزار شد.

هدف از تشکیل این جلسه استفاده از ظرفیت سازمان ها و ارگان های دولتی جهت همکاری وبهبود معیشت زنان سرپرست خانوار و پیگیری مسائل آنان از جانب بانوان حاضر در جلسه در ارگان های مربوطه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر تصمیماتی که در جلسه گذشته اتخاذ شده بود، بازدیدی به همراهی نماینده های سازمان های دولتی از خانواده هایی که سرپرستشان بانوان هستند  صورت گرفته بود و خوشبختانه به مشکلات آن زنان سرپرست خانوار رسیدگی شد و مقدوراتی که توسط حامیان امکان پذیر بوده است را به کمک ومساعدت کمیته امداد استان سمنان فراهم آورده بودند.

در ادامه ی این جلسه و با پیشنهاد حامیان زنان سرپرست خانوار قرار شد که آن ها در صورت امکان، مبالغ واریزی ماهیانه خود را در جهت بهبود روند زندگی سرپرستان خانوار افزایش دهند.

حضوراین افراد در خانه های زنان سرپرست خانوار نه تنها از لحاظ مالی بلکه بیشتر از جهات عاطفی برای این بانوان می تواند موثر واقع شود.

علاوه براین به پیشنهاد رئیس منابع انسانی کمیته امداد استان سمنان مقرر شد که حمایت حامیان از زنان سرپرست خانوارتوسط سازمان ها ی مربوطه شان نسبت به دایر کردن میز اکرامی در ادارات اقدام کنند.

هدف از دایر کردن این میز در ادارات استفاده از ظرفیت این ارگان ها در جهت تکریم محسنین و برآورده شدن آرزو های ایتام تحت پوشش کمیته امداد می باشد.

در انتهای این جلسه مقرر شد که حامیان این مددجویان در ارگانها، از محصولاتی که مددجویان تولید می کنند به عنوان هدایایی که به کارمندانشان اهدا می کنند خریداری نمایند تا کمکی به بهبود زندگی آنان نیز شده باشد.

این جلسات هر دوماه یک باربه منظور هم اندیشی وهمدلی با مدد جویان واتخاذ تصمیمات جدید و با عنوان "بانوان مهر آفرین" تشکیل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

این مراسم به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیۀ آئین واگذاری این زمین‌ها گفت: طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی با اشاره به مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، افزود: این مصوبه مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونیِ ۷ هزار نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ ایثارگرِ دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در استان هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعۀ وزارت راه و شهرسازی در استان، تأمین مسکن همۀ ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون، تکلیف تأمین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6089363

دیگر خبرها

  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم