Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:39:24 GMT

تکذیب خبر سرقت از خودروهای حمل چادر و پتو برای زلزله زدگان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۷۵۵۸

تکذیب خبر سرقت از خودروهای حمل چادر و پتو برای زلزله زدگان

‍‍‍‍‍‍

دریافت 2 MB کرمانشاه- خبر سرقت از کامیون حمل بار پتو و چادر برای زلزله زدگان به شکلی که در شبکه های مجازی منتشر شده کذب محض است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از یک منبع آگاه درباره خبر پخش شده در شبکه های مجازی مبنی بر راهزنی و سرقت خودروهای حمل چادر و پتو برای زلزله زدگان، اظهار داشت: خبر سرقت از کامیون حمل بار پتو و چادر به شکلی که در شبکه های مجازی منتشر شده است کذب محض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع آگاه خبری افزود: چند کامیون حمل چادر و پتو که به سمت سرپل‌ذهاب در حرکت بودند پس از مواجهه با جمعیت چند روستا که درخواست کمک داشتند متوقف شده و محتویات یک کامیون را در  محل مورد نظر پیاده می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر این که ازدحام مردم و نگرانی برای رسیدن پتو و چادر بی نظمی هایی به وجود آورد اما خبر سرقت کذب است، ادامه داد: استقرار نیروی نظامی و انتظامی در مسیر مناطق زلزله زده برای برقراری امنیت مردم ضروری است و نیروی انتظامی وظیفه ایجاد نظم را بر عهده دارد

وی در ادامه تاکید کرد: از همه مردم تقاضا می شود اخبار را از منابع رسمی پیگیری کرده و به شایعات فضای مجازی از منابع غیر معتبر توجه نکنند

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه

تظاهرات‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه در ده‌ها دانشگاه آمریکایی در جریان است و در حال سرایت به کشورهای دیگر است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه های دیگر نیز خواسته های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف - از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان - گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

در روزهای گذشته دانشگاه‌های زیر در آمریکا صحنه اعتراضات بوده‌اند:

دانشگاه کلمبیا- گسترده‌ترین اعتراضات در این دانشگاه بوده است. در تازه‌ترین تحول، سنای دانشگاه قرار است به قطعنامه‌ای برای محکوم کردن رئیس دانشگاه «مینوشه شافیک» به دلیل پاره‌ای از تصمیمات او رأی بدهد. شافیک به ویژه به دلیل آنکه به پلیس اجازه داده محوطه دانشگاه را تعطیل کند آماج انتقادات قرار گرفته است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی-  این دانشگاه مراسم فارغ‌التحصیلی خود را در ماه آینده به دلیل آنچه «تدابیر امنیتی جدید» خوانده شده لغو کرده است. نزدیک به 100 نفر در محوطه دانشگاه دستگیر شده‌اند.

 

.

 

دانشگاه اموری- 28 نفر در این دانشگاه دستگیر شده‌اند که برخی از آنها عضو هیئت علمی دانشگاه هستند. انتشار فیلمی از دستگیری رئیس گروه فلسفه این دانشگاه در فضای مجازی توسط پلیس باعث ایجاد جنجال شده است. گروهی از قانونگذاران مجلس ایالتی جورجیا توسل پلیس به زور مفرط برای دستگیری دانشجویان را محکوم کرده‌اند.

 

.

 

دانشگاه براون- دانشگاه براون 130 دانشجو را که به گفته این دانشگاه قوانین مربوطه در خصوص ممنوعیت تحصن با چادر را نقض کرده‌اند شناسایی کرده است. دانشگاه گفته دانشجویانی که شناسایی شده‌اند با احکام انضباطی مواجه خواهند شد.

کالج امرسون- بیش از 100 نفر دستگیر شده‌اند و گفته می‌شود چهار افسر پلیس حین انجام مأموریت برای جمع‌آوری چادرهای دانشجویان معترض زخمی شده‌اند. رئیس دانشگاه گفته که می‌داند که عملیات پلیس برای جمع‌‌آوری تحصن دانشجویان «بر جامعه ما اثر منفی گذاشته است.»

دانشگاه ایندیانا- در این دانشگاه هم دست‌کم 33 نفر از معترضان روز پنجشنبه در پی تحصن گسترده در دانشگاه بازداشت شده‌اند. بازداشت این افراد بعد از ان صورت گرفت که مأموران پلیس به دانشجویان برای ترک محوطه دانشگاه ضرب‌الاجل داده بودند.

دانشگاه جورج واشنگتن- در دانشگاه جورج واشنگتن واقع در ایالت واشنگتن از پلیس برای جمع کردن تحصن دانشجویان حامی فلسطین کمک خواسته شده است. رئیس دانشگاه می‌گوید از دانشجویان خواسته شده به مکان دیگری در محوطه دانشگاه برای اعتراض نقل مکان کنند اما آنها توجهی به این درخواست نداشته‌اند.

دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس- در این دانشگاه دانشجویان اقدام به برگزاری تظاهرات با برپایی چادر کرده‌اند. روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده صبح پنجشنبه دست‌کم 30 چادر در محوطه این دانشگاه برپا شده‌اند. هنوز گزارشی از حمله پلیس و دستگیری دانشجویان معترض منتشر نشده است.

دانشگاه تگزاس در آستین- بعد از تظاهرات گسترده دانشجویان در روز چهارشنبه پلیس اقدام به دستگیری دست‌کم 57 نفر از معترضان کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه مدعی شده پرونده‌های مطرح‌شده علیه تمامی دانشجویان دستگیر شده لغو و همه آنها آزاد شده‌اند.

شبکه خبری فاکس‌نیوز گزارش داده یکی از خبرنگاران این شبکه از جمله دستگیرشدگان است. تصاویرمنتشر شده از حضور نیروهای پلیس سوار بر اسب برای متفرق کردن دانشجویان در فضای مجازی جنجالی شده است. گفته می‌شود ورود پلیس و دستگیری دانشجویان به درخواست رئیس دانشگاه و همچنین «گرگ آبوت»، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت تگزاس انجام شده است.

«گرگ آبوت» در بیانیه‌ای در شبکه ایکس روز چهارشنبه نوشت: «دانشجویانی که به تظاهرات‌های آکنده از نفرت و یهودستیزانه در هر دانشگاه دولتی یا دانشگاه دیگری در تگزاس ملحق شوند بایستی اخراج شوند.

دانشگاه پرینستون- در این دانشگاه در ایالت نیوجرسی دانشجویان از صبح پنجشنبه اقدام به برپایی چادر کرده‌اند. مقام‌های دانشگاه می‌گویند چندین بار به دانشجویان هشدار داده‌اند که محوطه دانشگاه را ترک کنند. گزارش‌ها از دستگیری دست‌کم دو نفر در این تظاهرات‌ها حکایت دارد.

انتشار تصاویری از به دست گرفتن پرچم حزبٰ‌الله لبنان در تظاهرات این دانشگاه باعث ایجاد مباحثه عمومی در فضای مجازی میان مردم آمریکا و طرفداران حاکمیت شده است. جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» دولت ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا- با وجود این که محوطه این دانشگاه از صبح دوشنبه به حالت تعطیل درآمده اما ده‌ها نفر از دانشجویان اقدام به تحصن در ساختمان آموزشی و اداری این دانشگاه کرده‌اند. روز دوشنبه درگیری‌هایی میان پلیس و دانشجویان در این دانشگاه رخ داد و سه نفر دستگیر شد ند.

روز پنجشنبه مقام‌های دانشگاه گفتند محوطه دانشگاه دست‌کم تا یکشنبه تعطیل باقی خواهد ماند.

دانشگاه مینه‌سوتا- بعد از برپایی چادر در محوطه این دانشگاه در روز سه‌شنبه 9 نفر بازداشت شده‌اند. چادرها برپاشده از سوی معترضانن صبح چهارشنبه جمع‌آوری شد اما روزنامه نیویورک‌تایمز روز پنجشنبه به نقل از یک دانشجو نوشت که تحصن‌ها بازگشته‌اند.

دانشگاه ایالتی اوهایو- دانشجویان روز پنجشنبه اقدام به برپایی چادر کردند. یک سخنگوی این دانشگاه گفت که اقدام دانشجویان نقض سیاست‌های دانشگاه است. از معترضان خواسته چادرها را جمع‌آوری کنند. رسانه‌های آمریکا از دستگیری دست‌کم سه معترض به دلیل امتناع از اجرای این دستور خبر داده‌اند.

دو دانشجوی دیگر هم ساعاتی قبل‌تر در جریان تظاهرات‌ها دستگیر شده بودند. رسانه‌های محلی با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از خشونت پلیس نوشته‌اند که مأمورا با حمله به دانشجویان آنها را متفرق کرده‌اند.

دانشگاه نورث‌وسترن- صدها نفر از دانشجویان روز پنجشنبه اقدام به تحصن با برپایی چادر کردند. یک مقام پلیس «اوانستون» در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا هیچ یک از دانشجویان بازداشت خواهند شد گفت: «این درخواست مسئولان دانشگاه است.»

ساعاتی بعدتر گزارش شد که تظاهرات‌کنندگان چادرها را جمع‌آوری کردند. پلیس به گروهی از تظاهرات‌کنندگان که در برابر درخواست برای جمع‌اوری چادرها توجه نکرده‌اند اخطار داده است.

 

دانشگاه واشنگتن در سنت‌لوئیز- روزنامه محلی این دانشگاه گزارش داده مأموران پلیس روز پنجشنبه با حمله به دانشجویان تظاهرات‌کنندگان را متفرق کرده‌ است. یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به این روزنامه گفت: «بعد از چندین ماه سرکوب هدفمند گفتمان‌های حامی فلسطین و ضدصهیونیسم، امتناع دانشگاه از عدم همکاری با شرکت‌های دخیل در نسل‌کشی ما را به نقطه انفجار رسانده است.»

وی اضافه کرد: «شاهد آن هستیم که دانشجویان از سراسر کشور دارند متحد می‌شوند.»

دانشگاه کانکتیکت- مأموران پلیس روز پنجشنبه اقدام به جمع‌آوری چادرهای دانشجویان کرده و دست‌کم یک نفر را دستگیر کرده‌اند. روز پنجشنبه شعبه محلی خبرگزاری ان‌بی‌سی در این ایالت نوشت که دانشجویان گفته‌اند تا زمانی که مطالبات آنها برآورده نشود دست از تظاهرات برنخواهند داشت.

این پایگاه به نقل از یکی از دانشجویان معترض که برای حفظ امنیتش خواسته نامش فاش نشود نوشت: «ما برای همبستگی با آنها (فلسطینی‌ها) به میدان آمده‌ایم چون این ماجرا مدت زیادی است که ادامه پیدا کرده. ماجرا خیلی بیخ پیدا کرده اما دولت ما کماکان ساکت است.»

دانشگاه نیویورک- پلیس نیویورک در این دانشگاه که در منطقه منهتن واقع شده ده‌ها نفر را روز دوشنبه دستگیر کرد. اسکای‌نیوز شمار دستگیرشدگان را بیش از 100 نفر اعلام کرده است. گزارش‌های متعددی از خشونت پلیس در برخورد با معترضان منتشر شده است.

دانشگاه ییل- صدها نفر در این دانشگاه برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین اقدام به تحصن در دانشگاه کردند. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته پلیس روز دوشنبه 40 نفر از معترضان را دستگیر کرده است. برخی از رسانه‌های دیگر شمار افراد دستگیر شده را تا 56 نفر اعلام کرده‌اند. 

رئیس پلیس ییل گفته افرادی که دستگیر شده‌ند به جرم درجه A متهم خواهند شد.

 

دانشگاه هاروارد- دانشگاه هاروارد طی روزهای گذشته مجبور شده بود بخش‌هایی از دانشگاه را تعطیل کند، اما روز چهارشنبه دانشجویان اقدام به پرپایی چادر در این دانشگاه کردند. مقام‌های این دانشگاه معتبر همچنین یک سازمان دانشجویی طرفدار فلسطین را به اتهام «نقض سیاست‌های دانشگاه» تعلیق کردند. 

دانشگاه هاروارد از جمله دانشگاه‌های آمریکا است که از ماه‌ها پیش با التهاباتی پیرامون جنگ غزه مواجه شده است.  وقتی در 12 دی ماه پارسال «کلاودین گی» در نهایت تصمیم گرفت بعد از هفته‌ها جنجال و اتهامات مربوط به «یهودی‌ستیزی» از سمت خود به عنوان رئیس دانشگاه هاروارد کناره‌گیری کند، نشانه‌ای از فضای ملتهب در جامعهٔ دانشگاهی ایالات متحده نمایان شد.

دانشگاه کرنل- این دانشگاه واقع در شهر دانشگاهی «ایتاکا» در ایالت نیویورک از روز پنجشنبه به اعتراضات پیوست. مقام های دانشگاه به تظاهرات‌کنندگان تا ساعت 13 روز پنجشنبه به وقت محلی فرصت داده بودند چادرهای خود را جمع‌آوری کرده و به تظاهرات پایان دهند در غیر این صورت با حکم‌های انضباطی از جمله تعلیق از دانشگاه مواجه خواهند شد.

دانشگاه ایالتی فلوریدا- از صبح پنجشنبه دانشجویان اقدام به برپایی چادر در این دانشگاه کرده‌اند. ساعاتی بعدتر رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند نیروهای پلیس دانشجویان را وادار به جمع‌اوری بخشی از چادرها کرده‌اند. تصاویری از دانشجویان منتشر کرده که برای مقاومت فلسطین آرزوی پیروزی کرده‌اند.

دانشگاه جورج واشنگتن- دانشجویان در این دانشگاه به همراه گروهی دیگر از دانشجویان دانشگاه «جورج‌تاون»در نزدیکی آن اقدام به برپایی چادر و تحصن در حمایت از فلسطین کردند. ساعاتی بعدتر، مقام‌های دانشگاه به دانشجویان اخطار دادند که خواستار کمک پلیس برای جمع‌‌آوری چادرها شده‌اند.

دانشگاه پنسیلوانیا- گروه‌های دانشجویی روز پنجشنبه اعلام کردند که قصد برپایی چادر و تحصن «برای اعلام همبستگی با غزه» دارند. آنها در بیانیه‌ای که در اینستاگرام منتشر شده مطالبات خود را قطع همکاری دانشگاه با شرکت‌های اسرائیلی دخیل در نسل‌کشی فلسطینی‌ها عنوان کرده‌اند.

در تصویر زیر، یک دانشجوی این دانشگاه در حال انداختن چفیه بر گردن مجسمه «بنجامین فرانکلین»، یکی از پدران بنیان‌گذار آمریکا مشاهده می‌شود. این تصویر مربوط به روز پنجشنبه است.

دانشگاه ایالتی میشیگان- رسانه‌های محلی صبح پنجشنبه گزارش دادند دانشجویان اقدام به برپایی دست‌کم 18 چادر در محوطه این دانشگاه کرده‌اند.

دانشگاه کارولینای شمالی- طی چند روز گذشته دانشجویان اقدام به پرپایی چادر برای تجمع کرده بودند اما رسانه‌های محلی صبح پنجشنبه گزارش دادند که مقام‌های دانشگاه از دانشجویان خواسته‌اند که چادرهایشان را جمع‌آوری کنند.

دانشگاه رایس- این دانشگاه در شهر «هیوستون» در ایالت تگزاس  نیز از روز سه‌شنبه برای اعلام همبستگی با مردم غزه تحصن کرده‌اند. چهارشنبه شب به وقت محلی، گروهی به نام «دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه رایس» اقدام به انتشار تصاویر و ویدئوهایی در صفحه اینستاگرام  این جنبش کردند که نشان می‌داد چادرهای انها در حمایت از فلسطین همچنین پابرجا است. 

دانشگاه پیتزبورگ- ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که در این دانشگاه هم کماکان چادرهای دانشجویان برپا است.  رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند پلیس در محل این تجمعات حضور دارد اما تا کنون گزارشی از متفرق شدن تظاهرات‌کنندگان منتشر نشده است.

غیر از این دانشگاه‌ها در برخی از دانشگاه‌های دیگر آمریکا هم تظاهرات‌هایی به اشکال دیگری غیر از برپایی چادر در جریان بوده است. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

دانشگاه «فلوریدا»، در شهر «گینزویل»؛دانشگاه «مریلند» در شهر «کالج‌پارک»؛دانشگاه «امریکن» در شهر «واشنگتن»؛دانشگاه تگزاس در شهر «دالاس»؛دانشگاه تگزاس در شهر «سن‌آنتونیو»؛دانشگاه «نیومکزیکو» در شهر «البوکرکی»؛دانشگاه «مین جنوبی» در شهر «پورتلند»؛دانشگاه «پردو» در شهر «وست‌لافایت» (ایالت ایندیانا)؛دانشگاه «لویولا» در شهر «شیکاگو»؛دانشگاه «کالیفرنیا» در شهر «سانتا باربارا»تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلیادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

 

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان