Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
مرکز جذب اعضای هیئت‌ علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از وضعیت جذب متقاضیان عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی طی ۴ سال گذشته را منتشر کرد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گزارشی وضعیت جذب متقاضیان عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحت پوشش این وزارت‌خانه را در 4 سال گذشته منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با اشاره به پذیرش 15105 درخواست عضویت در هیئت‌ علمی در طول 4 سال گذشته، پذیرش 14144 درخواست تبدیل وضعیت نیز مورد اشاره قرار گرفت.

در ادامه این گزارش با اشاره به وصول 32378 تقاضا در فراخوان شهریورماه 1396 رتبه‌بندی این درخواست‌ها به شرح ذیل دسته‌بندی‌شده است:

رشته‌های فنی و مهندسی با 13397 متقاضی «41 درصد»، رشته‌های علوم انسانی 9752 متقاضی «30درصد»، رشته‌های علوم پایه 74097 متقاضی « 23درصد»، رشته‌های معارف اسلامی 1195 متقاضی «4درصد» و رشته‌های هنر 625 متقاضی «2درصد».

در گزارش ارائه شده توسط مرکز جذب اعضای هیئت‌ علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رشته مهندسی عمران با 1516 متقاضی، رشته مهندسی مکانیک با 1409 متقاضی، رشته فیزیک با 1171 متقاضی، رشته مهندسی کامپیوتر با 1105 متقاضی، رشته ریاضی با 1000 متقاضی، رشته حقوق با 889 متقاضی، رشته زبان و ادبیات فارسی با 634 متقاضی و رشته مهندسی شیمی با 619 متقاضی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه تهران با 1234 متقاضی، مؤسسه علوم و فنون، سپاهان با 1112 متقاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با 1003 متقاضی، دانشگاه فردوسی مشهد با 942 متقاضی، دانشگاه صنعتی شریف 912 متقاضی، دانشگاه مازندران 859 متقاضی، دانشگاه تربیت مدرس با 836 متقاضی، دانشگاه خوارزمی 793 متقاضی، دانشگاه شیراز با 790 متقاضی و دانشگاه علم و صنعت با 701 متقاضی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین زمینه: اقدام خلاف قانون دانشگاه‌ها در جذب استاد | قراردادهای ساختگی سندیت ندارد آغاز ثبت‌نام شرکت در فراخوان جذب هیات علمی | فرصت ۱۰ روزه متقاضیان جذب

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی