Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در مسیر ارسال محموله‌های امدادی به زلزله‌زدگان، گفت که محموله‌های امدادی برای زلزله‌زدگان باید تا رسیدن به مقصد از سوی نیروهای انتظامی اسکورت شود.

محمدقسیم عثمانی که به صورت داوطلبانه برای سرکشی به مناطق زلزله‌زده به کرمانشاه سفر کرده، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل، امنیت کمک‌هایی است که از طرف هلال‌احمر و نهادهای کمک‌رسان به مناطق روستایی ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه تاکنون امنیت ارسال این محموله‌ها به خوبی تأمین نشده و این یک تهدید جدی به حساب می‌آید.

وی با بیان این که روستاهای دورافتاده در کرمانشاه بعضاً تخریب صددرصدی داشته‌اند، گفت: طبق گزارش‌ها کمک‌ها از مرکز استان به این مناطق ارسال می‌شود ولی بعضاً به دست مردم نمی‌رسد.

عثمانی با اشاره به خبر راهزنی از محموله کمک های مردمی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط نیازمند این هستیم که هر محموله‌ای که برای زلزله‌زدگان ارسال می‌شود تا رسیدن به مقصد توسط نیروی انتظامی اسکورت شود. البته ظرفیت نیروی انتظامی استان آن‌قدر نیست و وزارت کشور باید برای تامین امنیت محموله‌ها تمهیدی بیندیشد و از استان‌های همجوار تجهیزات خودرویی و نیروی انتظامی به این مناطق اعزام شوند تا محموله‌های امدادی به دست مردم برسد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تعداد زیادی از زلزله‌زدگان روستاهای حوزه ثلاث باباجانی که خانه‌هایشان به طور کامل ویران شده وکمکی دریافت نکرده‌اند و همچنان مشکل اسکان دارند. علاوه بر این در هلال‌احمر چندین دستگاه پر از مواد غذایی، البسه و چادر آماده ارسال است اما مشکل اصلی تامین امنیت مسیر عبور این محموله‌هاست.

وی در پایان گفت: از وزارت کشور می‌خواهیم هر چه زودتر تدبیری در این رابطه اتخاذ کند؛ چرا که مردم آواره هستند و تصور می‌کنند کسی به فکرشان نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان