Web Analytics Made Easy - Statcounter

چشم انداز تولید نفت خام از میادین نفتی غرب کارون جمعا یک میلیون و 330 هزار بشکه در روز است که انتظار می‌رود تا پایان سال 1397 حدود 550 هزار بشکه در روز برداشت از این میادین تحقق یابد.

حوزه نفتی غرب کارون شامل میدان نفتی آزادگان که به دو بخش آزادگان شمالی و جنوبی تقسیم شده، یاران شمالی و یاران جنوبی، میدان نفتی یادآوران شامل دو ناحیه نفتی کوشک و حسینیه و سایر میادین نفتی حوزه غرب کارون که شامل دارخوین، بند کرخه، سهراب، سوسنگرد و چند میدان نفتی کوچک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین مطالعات انجام شده، برآورد نفت در جا این حوزه برای میادین آزادگان و یاداوران حدوداً 67 میلیارد بشکه است. عمده میزان نفت درجای مذکور از نوع نفت فوق سنگین صادراتی و در لایه نفتی سروک است.

بر اساس این گزارش میزان تولید واقعی فازهای اول میادین غرب کارون در اسفند 95 درمجموع 250 هزار بشکه در روز بوده که شامل  75 هزار بشکه در روز از میدان آزادگان شمالی، 100 هزار بشکه در روز از میدان یادآوران، 30 هزار بشکه در روز از میدان یاران شمالی و 45 هزار بشکه در روز از میدان آزادگان جنوبی می‌شود. همچنین مجموع تعداد چاه‌های حفر شده تا پایان سال 95 از میادین غرب کارون 213 چاه بوده است.

اما طبق بررسی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا سال 1397، 55 هزار بشکه در روز از نفت خام از میادین یاران شمالی و جنوبی، 75 هزار بشکه در روز نفت خام از میدان آزادگان شمالی شامل فاز یک و دو، 320 هزار بشکه در روز نفت خام از میدان آزادگان جنوبی شامل تولید زودهنگام و فاز یک و دو و 100 هزار بشکه در روز نفت خام از میدان یادآوران شامل فاز یک و دو تولید شود که مجموع آن 550 هزار بشکه در روز خواهد شد.

همچنین پیش بینی می‌شود تا پایان سال 97 به میزان 100 هزار بشکه در روز از میادین آذر، چنگوله، بندکرخه، دارخوین و میادین نفت سنگین زاغه، موند، کاکی، یوشکان، گلشن و فردوس تولید شود.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون