Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-08@03:29:40 GMT

چرا در زمان خستگی مغز هنگ می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۵۷۳۴

به گزارش بولتن نیوز، محرومیت از خواب موجب اختلال در برقراری ارتباط میان سلول‌های مغزی می‌شود. این عمل می‌تواند نشان دهد که چرا خواب بد شبانه باعث از بین رفتن حافظه و ضعیف شدن تمرکز می‌شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، این بررسی را در بین ۱۲ فرد مبتلا به صرع انجام دادند.

در مغز هر کدام از این افراد، الکترودهایی کار گذاشته شد و آزمایش‌هایی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران با استفاده از این روش توانستند رفتار سلول‌های مغزی را در زمان خستگی مشاهده کنند.

شرکت‌کنندگان بارها و بارها یک آزمایش را که مربوط به دسته‌بندی تصاویر بود، انجام دادند و سپس تمام شب را بیدار ماندند و دوباره آزمایش‌هایی را انجام دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که عدم خواب کافی منجر به این می‌شود که نورون‌ها به اطلاعات بصری پاسخ ضعیف‌تری بدهند.

محققان پیش از این کشف کرده بودند که گرسنگی بدن منجر به کاهش توانایی نورون‌ها می‌شود. اما بررسی‌های جدید نشان داد که خستگی هم اثر مشابهی دارد و منجر به کاهش توانایی سلول‌های عصبی می‌شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • معمای علیت معکوس/ اگر آینده بر گذشته تاثیر گذارد!
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد