Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:50:26 GMT

دليل شيوع ديابت در کودکان و نوجوانان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۶۶۳۲

دليل شيوع ديابت در کودکان و نوجوانان

خبرگزاري آريا - در حال حاضر بيش از 418 ميليون نفر در جهان به ديابت مبتلا شده‌اند...
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، رئيس انجمن ديابت ايران گفت: در حال حاضر بيش از 418 ميليون نفر در جهان به ديابت مبتلا شده‌اند که طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده تا سال 2040 اين آمار به بيش از 640 ميليون نفر خواهد رسيد.
اسدالله رجب، در خصوص برنامه‌هاي روز جهاني ديابت اظهار داشت: روز جهاني ديابت در تاريخ 23 آبان ماه مصادف با روز تولد فردريک بنتينگ کاشف انسولين در سراسر جهان برگزار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از آنجا که شيوع ديابت در سراسر جهان با افزايش چشمگيري مواجه شده است، سازمان جهاني بهداشت در سال 1370 هفته‌اي را به نام هفته ديابت نامگذاري کرد که هدف از برگزاري اين مناسبت، شناساندن بيماري به تمام مردم جامعه، متخصصان و سياستگذاران بهداشت و درمان کشور است.
رئيس انجمن ديابت ايران ادامه داد: در تاريخ سه‌شنبه 23 آبان‌ماه با همکاري وزارت بهداشت، شهرداري تهران و متخصصان اين حوزه، روز جهاني ديابت در کشور ما برگزار خواهد شد که شعار امسال نيز «زنان و ديابت» در نظر گرفته شده است.
رجب، دليل برگزيدن اين شعار را افزايش شيوع ديابت در بين زنان جامعه دانست و گفت:‌ در حال حاضر 199 ميليون نفر از زنان در جهان به ديابت مبتلا هستند که يعني از هر 10 زن يک نفر به ديابت مبتلا شده است که از اين تعداد از هر پنج نفر 2 نفر در سنين بارداري قرار دارند.
وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از 418 ميليون نفر در جهان به ديابت مبتلا شده‌اند که طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده تا سال 2040 اين آمار به بيش از 640 ميليون نفر خواهد رسيد.
وي با بيان اينکه 12 درصد از جمعيت بالاي 18 سال کشور مبتلا به ديابت هستند، گفت: اين بيماري مشکلات اقتصادي و جسماني بسياري را براي مردم جامعه دربرخواهد داشت، لذا بايد به موضوع پيشگيري از ديابت توجه ويژه شود.
وي گفت: تغذيه مناسب، اصلاح سبک زندگي و فعاليت‌هاي جسماني و مديريت استرس از جمله مواردي هستند که مي‌توانند به پيشگيري از بروز ديابت کمک زيادي کنند که افراد بعد از گذراندن سن 20 سالگي بايد توجه بيشتري به اين نکات داشته باشند.
رئيس انجمن ديابت ايران با اشاره به شيوع ديابت در بين کودکان و نوجوانان گفت: ديابت کودکان و نوجوانان را نمي‌توان پيشگيري کرد مگر اينکه فردي در سن کودکي به ديابت نوع 2 مبتلا شود. متأسفانه شيوع ديابت نوع 2 به دليل تغذيه ناسالم مصرف بيش از حد فست‌فودها و کم‌تحرکي کودکان جامعه در بين اين قشر شيوع بسياري يافته است.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این تماشاخانه سیار کانون با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» امروز میهمان کودکان و نوجوانان در منطقه خضر و شهرک مدنی همدان بود.

این برنامه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش و نیز به منظور آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • هفته زمین پاک
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور