Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@09:55:50 GMT

227مرگ تنفسي در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۷۰۱۹

227مرگ تنفسي در مشهد

خبرگزاري آريا - در 51 روز گذشته 227 نفر از همشهريان مشهدي به دليل بيماري هاي تنفسي فوت کرده اند...
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، 16روز آلودگي هوا در آبان نفس شهر را گرفته واختاپوس آلودگي همانند ديوي سياه بر سر شهر چنبره انداخته است. اکنون تنها سه روز است که به لطف وزش باد کمي از آلودگي هواي مشهد کاسته شده است، اين درحالي است که طي اين مدت جز حرف هاي تکراري وبسنده کردن به هشدار آلودگي هوا، تکرار وظايف دستگاه هاي مرتبط ووعده نظارت بر عملکرد دستگاه هاي مختلف از سوي سازمان حفاظت محيط زيست اقدامي نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مدت نه مدرسه اي تعطيل ونه کار ويژه ديگري انجام شد مگر برگزاري جلسه وتکرار مکررات بي اثر درباره آلودگي هوا. حال پس از سپري شدن دوهفته آلودگي هوا آثار آن آشکار شد، جايي که مديرعامل سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد خبر از افزايش 20درصدي فوت شهروندان مشهدي براثرچنبره اختاپوس آلودگي هوا بر نفس شهر مشهد مي دهد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد، " حسن کريمدادي" مديرعامل سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد با اشاره به آلودگي هوا گفت: متاسفانه آلودگي هواي مشهد از ابتداي آبان ماه امسال شدت گرفته که اين مهم معضلاتي را به وجود آورده است.
وي درباره ميزان مرگ و مير به دليل بيماري هاي تنفسي طي امسال افزود: در 51 روز گذشته 227 نفر از همشهريان مشهدي به دليل بيماري هاي تنفسي فوت کرده اند که 118 نفر مرد و 109 نفر زن بودند. مديرعامل سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته 189 نفر به دليل بيماري هاي تنفسي فوت کردند که نشان از افزايش 20 درصدي فوت شدگان به اين دليل طي امسال دارد. کريمدادي خاطرنشان کرد: اگر شهروندان معضل آلودگي هوا را جدي نگيرند، از آن جايي که با خيل عظيم زائران در دهه آخر صفر روبه رو هستيم شاهد افزايش آلودگي هوا در آذرماه خواهيم بود.
کيفيت هواي ديروزمشهد در 3نقطه شهر ناسالم
طبق گزارش مرکز پايش آلاينده هاي زيست محيطي، ديروز کيفيت هوا در سه نقطه از شهر مشهد براي گروه هاي حساس ناسالم بوده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد، براساس اطلاعات جمع آوري شده از ايستگاه هاي شهر کيفيت هواي مشهد با عدد شاخص 91 در شرايط سالم قرار داشت. بيشترين بار آلودگي از ايستگاه واقع در بولوار کريمي با عدد شاخص 120 در شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس به ثبت رسيده است. گفتني است مقايسه غلظت آلاينده ها حاکي از آن است که غير از آلاينده دي اکسيد گوگرد از غلظت ديگر آلاينده ها نسبت به روزگذشته در همين ساعت کاسته شده است.
بارش باران وبرف خراسان رضوي را در برمي‌گيرد
خبيري/هواشناسي استان براي اغلب نقاط استان بارش باران وکاهش 10درجه اي دماي هوا وبراي نواحي شمال غرب استان بارش باران و برف را پيش بيني کرده است.
به گزارش ايرنا، "عراقي زاده " مديرکل هواشناسي خراسان رضوي با اعلام اين مطلب گفت: از روزگذشته استان تحت تاثير سامانه اي ناپايدار و بارش زا قرار گرفته که پيامد آن کاهش محسوس دما، بارش برف و باران همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شديد است.
مدير کل هواشناسي استان درادامه گفت: از ابتداي سال زراعي جاري تاکنون به طور ميانگين 2.4 ميلي متر باران در استان باريده است که نسبت به دوره آماري بلند مدت 70 درصد کاهش دارد.
خراسان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: جاده تربت جام - صالح آباد شامگاه چهارشنبه به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی در محدوده روستای "یخک"، تا اطلاع بعدی مسدود شد.

یوسف بنی اسدی در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش باران در جاده های اصلی و فرعی شهرستان های کلات، مشهد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

وی گفت: همچنین بارش باران جاده های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده تیوان و آزادراه و جاده قدیم مشهد- باغچه را تحت تاثیر قرار داده است.

بنی اسدی ادامه داد: مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز - قوچان در محدوده های تیوان و "زوباران" شده است.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش های بهاری چهارشنبه در روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد یافت و بارش ها به اوج خود خواهد رسید که احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقوع سیلاب شدید در منطقه کویری (فیلم) پیدا شدن جسد دومین کشته سیل تربت جام

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • صدای آرامبخش باران بهاری در مشهد + فیلم
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت