Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@04:06:19 GMT

ازکفش های خودچگونه نگهداری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۷۱۴۰

ازکفش های خودچگونه نگهداری کنیم؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، دراین مطلب قصد داریم شما را با روش های نگهداری و مراقبت از کفش ها و هم چنین تمیز کردن آن ها آشنا نماییم.

 

 

نگهداری و مراقبت از کفش

 

 

برای جلوگیری از شوره کفش‌های چرمی که بر اثر عرق زیاد تولید می‌شود، سرکه و آب را مخلوط کنید و با آن، کفش را برس بزنید یا روی آن گلیسیرین بمالید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

*اگر سر بندهای کفش شما ساییده شده است، آن را داخل لاک بی‌رنگ فرو کنید تا راحت‌تر بسته شده و ظاهر اولیه را پیدا کند.

 

 

* خطوط و خراشیدگی‌های روی کفش را با مالیدن خمیر جوش‌شیرین از بین ببرید.

 


* اگر کفش شما بو گرفته است، داخل آن مقداری نمک بپاشید. آن را یک شب به همین صورت باقی بگذارید. نمک با جذب رطوبت به از بین رفتن بو کمک می‌کند.

 

 

*  با پاشیدن جوش‌شیرین داخل کفش و در نتیجه کنترل بو و رطوبت، مشکل پاهای بدبو را حل کنید.

 


*  سفیدک‌های چکمه‌های زمستانی را با ۱ پیمانه آب و یک قاشق غذاخوری سرکه و پارچه تمیز پاک کنید.

 


*    کفش‌های چرمی را هیچگاه در آفتاب یا کنار بخاری و یا شومینه خشک نکنید بلکه درون آن را با روزنامه خشک پرکنید تا رطوبت داخل آن گرفته شود و پس از خشک شدن، روی آن را پولیش یا واکس بزنید.

 

 

شستشو و تمیز کردن کفش ها

 

 

جنس کفش‌های‌تان را در نظر بگیرید. بیشتر کفش‌های ورزشی مانند انواع کتانی را می‌توان در ماشین لباس‌شویی تمیز کرد اما شستشوی کفش‌هایی با جنس جیر، چرم طبیعی و مصنوعی با ماشین‌لباس‌شویی مناسب نیست.

 

 

*اگر کفش‌تان بنددار است برای شستشو باید بندهای آن را باز کنید. با این کار، کثیفی‌های زیر بندها هم تمیز خواهد شد.

 


* برای شستشو با دست، مقداری پودر صابون و جوش‌شیرین را در ظرفی با هم مخلوط کرده و آن را با آب به شکل خمیر درآورید. سپس خمیر را به کفش بمالید. این کار سبب خیس خوردن کفش می‌شود. اجازه دهید خمیر فوق به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی کفش بماند. سپس یک برس با موهای خشک انتخاب کرده و شروع به برس کشیدن و تمیز کردن آلودگی و چرک کفش نمایید.

 

 

* برای شستشوی کفشهاباماشین،آنها رادرون یک کیسه پارچه‌ای قرارداده وسپس سرکیسه راببندید تاکفش‌ها دراثرپرتاب شدن درحین شستشو سبب آسیب رساندن به قسمت‌های داخلی ماشین نشوند.

 

 

* ازآنجا که چسب به کاررفته درکفش ممکن است درآب خراب شود،نباید خیلی درماشین بماند.بهتر است تنظیمات ماشین را درکوتاه‌ترین زمان ممکن و درجه حرارت آب را درحالت ملایم تنظیم کنید.

 


* پس از شستشو، کفش‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و آنها را روی بخاری، شوفاژ یا هر منبع گرمازای دیگری قرار ندهید زیرا حرارت مصنوعی و یکباره خشک کردن آن باعث خشکی و ترکیدن کفش خواهد شد. بعد از شستن کفش، داخل آن، روزنامه باطله و مچاله بگذارید تا شکلش حفظ شود.

 

 

*  برای پاک کردن کفش جیر نخست از یک مداد پاک کن کمک بگیرید و خطوط و لکه‌هایی را که روی کفش افتاده پاک کنید. سپس با یک برس نرم کفش، روی آن بکشید تا گرد و غبار آن پاک شود. همچنین گرفتن کفش جیر روی بخار کتری به کفش شما جلای ویژه‌ای می‌بخشد.

 

 

* کفش‌های کتانی هم خیلی زود کثیف می‌شوند. بهترین روش، استفاده از شامپوی فرش برای تمیز کردن این کفش‌هاست. برای این کار مانند روش شامپو زدن به فرش عمل کنید.

 

 

* برای پاک کردن قیر چسبیده به ته کفش می‌توان از روغن اوکالیپتوس استفاده کرد. کافی است این روغن را با آب مخلوط کرده و سپس ته کفش را با آن تمیز کنید.

 

دکترسلام

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر