Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رسانه‌هاي خبري از اشغال ساختمان تلويزيون دولتي زيمبابوه توسط نيروهاي ارتش و شنيده شدن صداي انفحار در هراره خبر مي‌دهند.
به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري فارس، شبکه اسپوتنيک گزارش داد که نيروهاي ارتش، شبکه دولتي ZBS زيمبابوه را به اشغال خود درآورد‌ه‌اند.
همزمان خبرگزاري آسوشيتدپرس از شنيده شدن صداي 3 انفجار در هراره پايتخت اين کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارشها، اشغال ساختمان تلويزيون دولتي زيمبابوه به عنوان بخشي از تلاش ارتش براي اقدام عليه رابرت موگابه رئيس جمهور اين کشور تلقي ميشود. با اين حال نيروهاي ارتش به کارکنان اين شبکه گفته اند که اشغال اين ساختمان براي محافظت از آنها صورت گرفته و جاي نگراني نيست.
ساعاتي پيش و در روز سه شنبه منابع محلي از حرکت خودروهاي زرهي ارتش زيمبابوه به سمت «هراره» پايتخت اين کشور خبر دادند.
تصاوير منتشر شده در فضاي مجازي نشان مي‌دهد که برخي از اين خودروها جاده‌هاي منتهي به پايتخت را مسدود کرده و مانع تردد شده‌اند. هنوز دليل اين اقدام ارتش مشخص نيست، اما برخي منابع اين اقدام را مقدمه «کودتا» يا نمايش قدرت ارتش با هدف فشار بر دولت توصيف کرده‌اند.
اين اقدام ساعاتي پس از آن صورت مي‌گيرد که فرمانده ارتش زيمبابوه هشدار داد که اگر روند برکناري‌ها در حزب حاکم اين کشور ادامه يابد، ممکن است نظاميان مداخله کنند.
ژنرال «کنستانتينو چيونگا» فرمانده ارتش ديشب گفت: «تصفيه‌هاي اخير که آشکارا افرادي را هدف قرار گرفته که سابقه آزادي‌طلبي دارند، بايد فورا متوقف شود.»
«امرسون منانگاگوا» معاون رئيس‌جمهور هفته گذشته پس از اختلاف نظر با «گريس» همسر موگابه مورد توبيخ قرار گرفته و برکنار شد. گريس اصلي‌ترين گزينه جانشيني موگابه 93 ساله است، اما نظاميان که روابط نزديکي با معاون برکنارشده دارند، از منانگاگوا حمايت مي‌کنند.
به نوشته روزنامه «گاردين»، برکناري منانگاگوا و مداخله ارتش مي‌تواند کنترل اوضاع را از دست موگابه خارج کند.
انتهاي پيام/م

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، یک منبع امنیتی از اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر این اساس نیروهای امنیتی یمن موفق شده‌اند که فعالیت‌های اطلاعاتی دشمن آمریکایی- صهیونیستی را به شکست بکشانند.

این منبع تاکید کرد که نیروهای امنیتی یمن روز آینده طی بیانیه‌ای رسمی جزییات این موضوع را اعلام خواهند کرد.

کد خبر 6097674

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • صدای هواداران یونایتد درآمد: این بازیکن را بفروشید!
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چه بود؟
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما