Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس پارک علم و فن‌آوري کهگيلويه و بويراحمد گفت: پارک علم و فناوري اين استان راه اندازي شده و براي انجام وظايف محوله آماده است. سيد شمس‌الدين هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در ياسوج اظهار داشت: تاسيس پارک علم و فناوري کهگيلويه و بويراحمد در سال 85 در سفر دولت وقت به تصويب هيئت دولت رسيد ولي به دليل عدم واگذاري زمين از طرف دولت موفق به اخذ موافقت نامه اصولي نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي عنوان کرد: به همت مسئولان استاني در ابتداي سال 96 و پس ازتهيه و ايجاد بخش مهمي از زيرساخت‌ها و دفاع از طرح توجيهي پارک استان، در شوراي گسترش آموزش عالي موافقت نامه اصولي اين پارک به تصويب رسيد.
هاشمي با اشاره به اينکه هرچند اين پارک علم و فن اوري کمي ديرتر از مابقي استان‌ها راه اندازي شد اما رشد قابل توجه و مطلوبي داشته است، ابراز کرد: از ابتداي امسال اين پارک به يمن سفر رئيس جمهوري در سال گذشته داراي رديف بودجه‌اي هزينه‌اي شد.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه ياسوج ادامه داد: هم اکنون ساختماني بسيار مناسب در شهر ياسوج با زيربناي مفيد 1000 متر مربع خريداري شده که پس از تجهيز به ساختمان مرکزي پارک اختصاص مي‌يابد.
هاشمي تصريح کرد: در نشست‌هاي ستاد اقتصاد مقاومتي استان کهگيلويه و بويراحمد و با تاييد هيئت امناي دانشگاه پيام نور کشور مصوب شد زميني به مساحت ده هکتار که در آن سوله‌اي با زيربناي حدود 2500 متر مربع قرار دارد در نزديکي مرکز استان به فضاي پارک استان اختصاص داده شود.
وي با اشاره به تلاش‌هاي انجام شده در راه اندازي پارک علم و فن آوري کهگيلويه و بويراحمد در دو سال گذشته اضافه کرد: زحمات معاون علمي و فناوري رييس جمهور، سرپرست سابق وزارت علوم، استاندار سابق و فعلي استان و رئيس دانشگاه ياسوج براي راه اندازي پارک علم و فن آوري قابل تقدير است.
هاشمي با بيان اينکه روند جذب و استقرار شرکت‌ها در پارک علم و فن آوري کهگيلويه و بويراحمد بزودي آغاز مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين استان داراي ايده‌هاي بکر، مخترعان، نخبگان، فن‌آوران و چهره‌هاي خلاقي بوده که در صورت حمايت مي‌توانند محصولاتي با قابليت بالاي تجاري سازي توليد کرده و گام‌هاي بلندي در توليد اقتصاد دانش بنيان استان بردارند.
وي با اشاره به حضور سورنا ستاري در گچساران گفت: معاون رئيس جمهور و رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي از تلاش‌ها و پيگيري‌ها در سطح استان بخاطر راه اندازي پارک علم و فن آوري تشکر کرد.
هاشمي تاکيد کرد: مقرر شد پارک علم و فناوري کهگيلويه و بويراحمد با همکاري فرمانداري گچساران، مجتمع آموزش عالي گچساران و دانشگاه آزاد در جهت تاسيس يک مرکز رشد با محوريت نفت و گاز دراين شهر به عنوان زير مجموعه پارک علم و فناوري استان اقدام کند.
انتهاي پيام/