Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:40:21 GMT

زباله‌ها به کوه فوجی هم رحم نکرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۱۸۳۳

زباله‌ها به کوه فوجی هم رحم نکرده‌اند

محققان اظهار کردند: زباله‌ها در کوه فوجی ژاپن ۴۰ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از زی‌نیوز، با توجه به افزایش حضور گردشگر در کوه فوجی در سال ۲۰۱۷، مقدار زباله در این منطقه ۴۰ درصد افزایش یافته است. مسئولان محلی قصد دارند تا به کوهنوردان، به‌خصوص خارجی‌ها که گاهی رعایت این موضوع را نمی‌کنند، آموزش دهند تا زباله‌های خود را بر روی کوه رها نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوه فوجی یکی از مشهورترین اماکن توریستی ژاپن محسوب می‌شود. متاسفانه میزان زباله‌های این منطقه در حال افزایش است و در صورتی که اقدامات لازم صورت نگیرد، این وضعیت برای این منطقه به عنوان یک اثر میراث جهانی نگران‌کننده می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، مقدار زباله‌‎های جمع‌آوری شده در کوه فوجی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل، ۴۰ درصد افزایش یافته است که شاید علت آن افزایش گردشگری این در منطقه است.

کوه فوجی با ارتفاع  ۳۷۶۶ متر، بلندترین کوه ژاپن است که آخرین فوران آن مربوط به سال ۱۷۰۸-۱۷۰۷ میلادی است. این کوه در جنوب غربی توکیو واقع و در سال ۲۰۱۳ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. تعداد بازدیدکنندگان از این جاذبه گردشگری امسال ۳۹ هزار نفر بیشتر از سال ۲۰۱۶ بوده است و مقدار زباله در سال ۲۰۱۷ در کوه فوجی برای سومین سال متوالی افزایش یافته و مقدار این افزایش ۱۶۰۰ کیلوگرم بوده است.

بطری‌های آب، قوطی‌ها و لباس و برخی اشیای دیگر زباله‌هایی هستند که توریست‌ها در فوجی جا می‌گذارند البته در سال ۲۰۱۳ این زباله‌ها اندکی کاهش یافته اما بعد از آن دوباره افزایش یافته است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • چپ کردن کامیون حمل زباله در برزیل + فیلم
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • پاکسازی حاشیه پلیس راه رزن از زباله
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج