Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار، خاطر نشان کرد: صبح امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه به صورت عمده‌فروشی در میدان بهمن 6400 تومان به فروش می‌رسد و غرفه‌های سازمان میادین تره‌بار آن را کیلویی 6590 تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند.

وی از احتمال افزایش قیمت مرغ طی چند روز آینده خبر داد و گفت: از سه ماه پیش که دولت  قیمت مرغ را برای تنظیم بازار به صورت ثابت حداقل کیلویی 7100 و حداکثر 7800 تومان اعلام کرده، مرغداران با فشار و زیان‌دهی مواجه هستند، چرا که از طرف دیگر در این مدت قیمت کنجاله سویا و ذرت افزایش 25 درصدی داشته است که تأثیر آن مستقیم بر روی قیمت تمام شده مرغ و تخم‌مرغ باید لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با تصریح بر اینکه اگر مرغداران زورشان به قیمت‌های ثابت دولت نرسد، قطعاً با کاهش جوجه‌ریزی و تولید مرغ ظرف یکی، دو ماه آینده مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: قیمت واقعی تمام شده مرغ برای مصرف‌کننده باید امروز بین 8500 تا 9000 تومان در هر کیلو باشد، اما در عمل این گونه نیست.

یوسفی همچنین از مصرف‌کنندگان خواست تا به جای استقبال و خرید از مرغ‌ درشت با وزن بالا، از مرغ‌های متوسط استفاده کنند، چرا که کیفیت و طعم گوشت مرغ در وزن پایین به مراتب بهتر است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه مگر شرکت پشتیبانی امور دام، ذرت و کنجاله سویا را برای تثبیت قیمت عرضه نمی‌کند، گفت: ظاهراً قیمت جهانی این دو محصول افزایش داشته و این شرکت نیز خیلی دست و بال اش پر نیست که بازار را تنظیم نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار فارس، این سخنان در حالی است که طی یکی، دو هفته گذشته شرکت پشتیبانی امور دام آگهی مناقصه خرید 200 هزار تن ذرت و کنجاله سویا از محل خارجی را منتشر کرده بود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، ابراهیم کاویانی از تولید 92 تن گوشت مرغ در  شهرستان عباس آباد امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید گوشت مرغ و جایگاه آن در سبد غذایی روزانه مردم، گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار مرغ  تاکنون 92 تن گوشت مرغ در مزرعه مرغ گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: این شهرستان دارای 3 مزرعه پرورش مرغ اجداد، 2 مزرعه مرغ گوشتی و 4 مزرعه مرغ مادر گوشتی است که نقش به سزایی در تولید گوشت مرغ شهرستان و استان دارد.

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول